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Theatre Agora / UNStudio 네덜란드 그러니 극장 신축 건축물 설계 인테리어

Theatre Agora / UNStudio 네덜란드 그러니 극장 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진

그러니 극장은 매우, 단호 다채로운 낙관적인 장소입니다. 건물은 실용적이고, 냉정한 마을 센터를 활성화하는 것을 목표로 Adriaan Geuze 의해 Lelystad위한 masterplan 일부입니다. 극장은 부흥과 회복 전후를 네덜란드어 새로운 마을 극장의 archetypal 기능에 초점을 맞춤으로써의 지속적인 사명에 응답 : 기교와 마법의 세계를 만드는 . 내부 외부 벽은 당신이 진짜 무엇이 아니 확신 결코 수있는 무대의 세계의 만화경 경험을 재구성하는 측면이 있습니다. 그러니 극장 드라마 성능 있지만, 무대와 저녁에 제한되지 않는 도시 체험하고 주간으로 확장된다.

극장의 예표론 있지만, 자체로 사로잡는 건물이 사람들과 의사 소통하는 방법에 대한 특별한 관심을 가지고 Berkel, 자사의 기존 기능보다 훨씬 극장과 일반 건축물의 성능 요소를 악용하는 것을 목표로. 마찬가지로 그가 최근에 명시 : "건축의 제품은 적어도 부분적으로 무한 라이브 공연으로 이해될 수있다. 건축 프로젝트로 변환, 추출되고 집중과 확장, 그리고 evermore scaleless 다양한되고, 모든 것이 거대한, 라이브 청중과 함께 상호 작용으로 발생합니다. 오늘, 무엇보다, 우리는 건축의 특이성은 자체가 아니라는 느낌이 개체의 모든 측면에 포함된. 건축의 본질은 건축가, 개체 일반 대중 사이의 상호 작용에서 찾을 있습니다. 생식은 ( Berkel 캐롤라인 보스, 설계 모델, 템스 & 허드슨, 2006) " 후속 공공 사용하고있는 디자인 스튜디오에서 개발 넘어 계속된다. 건축 프로젝트의 효과를 펼쳐, proliferating.

facetted 개요 극장에서 일을 역사를 오래 UNStudio Berkel & 보스 Architectuurbureau 전에 . 경우에는 봉투가 서로 멀리 떨어져 가능한 음향 이유로에서이 강당을 배치 필요성에 의해 부분에 생성됩니다. 그러므로, 그리고 작은 연극 공간, 무대 타워, 여러 류의 별도의 foyers, 다수의 드레싱 룸은 다기능 객실, 카페와 레스토랑이 모든 다양한 방향으로 극적으로 protrudes 하나의 볼륨 내에 함께 이동됩니다. facetted 봉투는 더조차 실루엣도 결과가, 그렇지 않으면 시내에 시각 장애 수도 있었어 무대 기계를 포함하는 제기된 기술적 블록, 원활하게 통합되고 있습니다. 전면의 모든 날카로운 각도와 노란색과 오렌지의 색조에, 강판, 유리, 자주 계층에 의해 보호됩니다 jutting 비행기를 가지고. 이러한 라고나 표시의 광경은 오프 무대에 계속됩니다 장소 반전 있습니다 연기자 뷰어의 역할을 감당할. 예술가의 로비는, 예를 들어, 극장 대형 경사 창문에서 접근 관객을 있도록 예술가, 입구 위에있다.

내부는 강도 증가 colorfulness, 계단 아래 snaking 핑크 리본 폭포로 실행 난간, 바람 자체는 1 층에 대형 오픈 로비 공간의 중앙에 무효 주위 다음 최대 확장 지붕쪽으로 , 광학 거의 흰색에 보라색, 진홍색과 벚꽃의 색상을 모두 동시에 변경.

극장 메인 빨간색으로 전부입니다. 이례적으로이 정도 크기의 마을에, 무대는 대형 국제 제작의 준비를 활성화, 매우 것입니다. 강당의 친밀한 규격 자체가 말이 - 신발 모양의 발코니로하고 역동적인 형태와 음향 패널의 음영으로 강조하고 있습니다.

극장은 최근 간행물에서 인용으로 Berkel 자주 매력을 탐구로 표현했습니다 관심의 가장 최근의 절정이다 보여줍니다 : "우리 건축의 목적은 생각이나 이미지를 격려하기 위하여, 시선 강화하고 이렇게 만들이며 사람들이 오래 머물러도 우리가 그들을 위해 만든 장소로 돌아가기위한 매력. 그것은 거의 과학적인 빛을 유지하는 Google 정책입니다; ploys 직접 건축의 전통적인 재료와 관련된 시선 강화 발명 :. 건설, , 순환, 등등 "( Berkel 이미지 2006 이후 캐롤라인 보스, ). 건축가는 고려 그러니 극장 난간과 같은 고도로 창조적인 비정상적인 발명, 결과 그는 침공을 시작했습니다 가장 도전적인 프로젝트 하나.

The Agora Theatre is an extremely colourful, determinedly upbeat place. The building is part of the masterplan for Lelystad by Adriaan Geuze, which aims to revitalize the pragmatic, sober town centre. The theatre responds to the ongoing mission of reviving and recovering the post-war Dutch new towns by focusing on the archetypal function of a theatre: that of creating a world of artifice and enchantment. Both inside and outside walls are faceted to reconstruct the kaleidoscopic experience of the world of the stage, where you can never be sure of what is real and what is not. In the Agora theatre drama and performance are not restricted to the stage and to the evening, but are extended to the urban experience and to daytime.

The typology of the theatre is fascinating in itself, but Ben van Berkel, who has a special interest in how buildings communicate with people, aims to exploit the performance element of the theatre and of architecture in general far beyond its conventional functioning. As he recently stated: “The product of architecture can at least partly be understood as an endless live performance. As the architectural project transforms, becomes abstracted, concentrated and expanded, becomes diverse and evermore scaleless, all of this happens in interaction with a massive, live audience. Today, more than ever, we feel that the specificity of architecture is not itself contained in any aspect of the object. The true nature of architecture is found in the interaction between the architect, the object and the public. The generative, proliferating, unfolding effect of the architectural project continues beyond its development in the design studio in its subsequent public use.” (Ben van Berkel and Caroline Bos, Design Models, Thames & Hudson, 2006).

The facetted outlines of the theatre have a long history in the work of UNStudio and Van Berkel & Bos Architectuurbureau before that. In this case, the envelope is generated in part by the necessity to place the two auditoriums as far apart from each other as possible for acoustic reasons. Thus, a larger and a smaller theatrical space, a stage tower, several interlinked and separate foyers, numerous dressing rooms, multifunctional rooms, a café and a restaurant are all brought together within one volume that protrudes dramatically in various directions. This facetted envelope also results in a more even silhouette; the raised technical block containing the stage machinery, which could otherwise have been a visual obstacle in the town, is now smoothly incorporated. All of the facades have sharp angles and jutting planes, which are covered by steel plates and glass, often layered, in shades of yellow and orange. These protrusions afford places where the spectacle of display is continued off-stage and the roles of performer and viewer may be reversed. The artists’s foyer, for instance, is above the entrance, enabling the artists to watch the audience approaching the theatre from a large, inclined window.

Inside, the colorfulness of the outside increases in intensity; a handrail executed as a snaking pink ribbon cascades down the main staircase, winds itself all around the void at the centre of the large, open foyer space on the first floor and then extends up the wall towards the roof, optically changing color all the while from violet, crimson and cherry to almost white.

The main theatre is all in red. Unusually for a town of this size, the stage is very big, enabling the staging of large, international productions. The intimate dimensions of the auditorium itself are emphasized by the horse-shoe shaped balcony and by the vibrant forms and shades of the acoustic paneling.

The theatre is the most recent culmination of the interest Ben van Berkel has often expressed in exploring attractiveness, as this quotation from a recent publication shows: “The aim of our architecture is to intensify the gaze, to inspire thoughts and images and thus make it attractive for people to stay longer and return to the places we make for them. Keeping it light and almost scientific is our policy; the ploys invented to intensify the gaze are directly related to the traditional ingredients of architecture: construction, light, circulation, and so on.” (Ben van Berkel and Caroline Bos, After Image, 2006). The architect considers the Agora Theatre one of the most challenging projects he has undertaken, resulting in unusual and highly creative inventions, such as the handrail.

Architects: UNStudio in collaboration with B + M, Den Haag
Location: Lelystad, The Netherlands
Project year: 2005-2007
Photographs: Christian Richters, Iwan Baan



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