The Durham Performing Arts Center / Szostak Design 더럼 공연 예술 센터 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진
이 프로젝트는, 오른쪽 길을 철도 사이트를, 교량 위풍 당당한 brownfield의 첫 단계의 종합적인 도시 마스터 reclaims 전 산업 계획이며 시내 및 엔터테인먼트 지구의 중심부에 예술 새로 급성장 다시 연결 더럼 . DPAC의 존재에 의해 자극을 새 프로젝트 남탕 이야기 카운티 법원, 여섯 이야기 디자인 센터, 고급 부티크 호텔, 그리고 입체 혼합 사용하여 주거 및 사무실 개발이 포함됩니다. 에 따르면, 더럼 시장 윌리엄 베로니카 "빌"벨, DPAC가 있었어요 책임 singularly
"우리의 커뮤니티에 매년 경제적 충격의 사이에 백만 $
7-11."
주의해 우수한 환영에 대한 미학, 바삭바삭한 친밀감, 음향의 좌석, 그리고 DPAC 레벨, 멀티 극적 솜씨 결혼 단순히 구성, 고효율 성능 공간과 유리 입은 로비. 집 및 그것의 지원 영역은 정상적으로 그들의 주변 개발의 도시의 컨텍스트 내에서 자리잡고 있습니다. 반면, 대중 로비 및 패브릭 도시 밖으로 주변에 도달 frontages이다 거리의 세
energetically 표현에 극장의, 캠퍼스 풍경을 강조하는 미국의 담배 역사 더럼의 스카이 라인. 제작 고용에 연극했던 정기적으로 scrims를 섬세한, 세 로비 외관은 보온 fritted과 손쉬운 상호 작용을 명백한 기능이 커튼 벽에 그려진 클래드에 얇게 유리 . 두 잘게 상세한 계단 저 랩 건물의 경계선 애니메이션 움직임까지하고 로비를 통해.
지속적인 기능은 잘 절연 커튼 벽, 태양 이득 및 최적화 자연
daylighting뿐만 아니라, 가변 공기 볼륨 환기 팬,
underfloor, 낮은 볼륨 변위 공기 분배 시스템 및 향상된 절연을 최소화하는 방향으로 포함됩니다. 프로젝트의 지속 가능성의 일체형가 시내하는 것이었다 siting 인접 건물을 더럼 , 액세스를 격려 보행자, 연결성을 강화 도시 및 요구 사항을 최소화 주차.
DPAC 2009 상, 훈장 지역 알라신의 미국되었습니다받는 수많은 상을 포함하여 2004 년 중부 대서양 노스캐롤라이나 알라신의 명예 상, 미국 목공 연구소 상 우수상 2009, 그리고 골든 잎 수상에서 2009 더럼 모양위원회. 극장은 최고의 엔터테인먼트 장소에 대한 헤럴드 일 리더스 초이스 수상과, 라이브 극장에 대한 수상의 두 독립 주간 최고의 2010 수신자했다. 이것은 현재 Pollstar 잡지의 상위 전세계 극장 장소에서 상위 50에 나와 있습니다.
이러한 감사장 제쳐두고, 출자의 DPAC 중요한 가장 더럼 이미지의 도시되었습니다 변환합니다. 일단 마을 제조 많이 본으로 견실한, 더햄은 문화이며 예술 공연 중요한 지역 센터에 널리 인정되고있다. 뉴욕 타임즈가 최근 이름 더럼 . 성공하라는 메시지로 DPAC의 르네상스 문화를 측정 대규모에 인해 2011에 방문 장소 41의 맨 위에 한 더럼 시장 빌 벨은의 경제 건강과 활력을 가지고 칭찬의 기여에 대한 시설 이 도시는, 진술 : "... 우리는 보이는 방법 측면에서 큰 공연, 멋진 쇼 및 훌륭한 시설을 했어, 그건 느낌이 거기서 일하는 직원. 성공은 놀라운 것입니다. "마이클 Schoenfeld, 듀크 대학의 부사장을 업무에 대한 공개, DPAC 호출"메모리 최근에 도시에 추가 가장 중요한 중 하나에 살고있는 모든 사람들을위한 삶의 질을 향상 더럼 및 제작 더햄에게 대한 명 목적지 누가 예술과 문화에 관심이있다. "
The Durham Performing Arts Center (DPAC) is a 103,000
gsf, 2,800-seat Broadway-style theater, co-developed and designed by Philip
Szostak, FAIA, principal and founder of Szostak Design Inc. DPAC is the largest
venue of its kind in the Carolinas and was built for a total project cost of
$46 million, less than half the price of comparable venues elsewhere in the
country. The theater was designed to accommodate touring theatrical companies,
concerts, locally produced stage performances, and serves as the primary stage
for the nationally celebrated American Dance Festival. The theater and adjacent
urban park, including a light sculpture by world-renowned Spanish artist Jaume
Plensa, has quickly become a catalyst for the revitalization of Durham’s
central business district, spurring economic development and transforming the
city’s image as a regional center for culture, the performing arts, and
entertainment.
The project is the first phase of a comprehensive urban
master plan that reclaims a former industrial brownfield site, bridges an
imposing railroad right of way, and reconnects the newly burgeoning arts and
entertainment district to the heart of downtown Durham. New projects stimulated
by the presence of DPAC include an eighteen-story county courthouse, a
six-story design center, an upscale boutique hotel, and a multi-story,
mixed-use residential and office development. According to Durham Mayor William
V. “Bill” Bell, DPAC was singularly responsible for “an economic impact of
between $7-11 million annually to our community.”
Hailed for its aesthetics, crisp acoustics, intimacy of
seating, and excellent sightlines, DPAC is a skillful marriage of a simply
composed, highly efficient performance space and a dramatic, multi-level
glass-clad lobby. The house and its support areas are gracefully tucked within
the urban context of their surrounding development. In contrast, the public
lobby reaches out to the surrounding urban fabric and is energetically
expressed on the theater’s three street frontages, accentuating vistas to the
American Tobacco Historic campus and the Durham skyline. Recalling the delicate
scrims routinely employed in theatrical productions, the three lobby facades
are clad in a thinly drawn curtain wall that features a facile interplay of
clear and fritted insulating glass. Two finely detailed staircases that wrap
the building’s perimeter animate movement up and through the lobby.
Sustainable features include a well-insulated curtain
wall, oriented to minimize solar gain and optimize natural daylighting, as well
as variable air volume ventilation fans, an underfloor, low-volume displacement
air distribution system, and enhanced insulation. Integral to the
sustainability of the project was siting the building adjacent to downtown
Durham, strengthening urban connectivity, encouraging pedestrian access, and
minimizing parking demands.
DPAC has been the recipient of numerous awards including
a 2004 Mid-Atlantic States Region AIA Merit Award, a 2009 North Carolina AIA
Honor Award, a 2009 American Woodworking Institute Award of Excellence, and a
2009 Golden Leaf Award from the Durham Appearance Commission. The theater was
the 2010 recipient of both the Independent Weekly’s Best of Award for Live
Theatre, and The Herald Sun Reader’s Choice Award for Best Entertainment Venue.
It is currently listed in the top 50 in Pollstar magazine’s Top Worldwide
Theater Venues.
These accolades aside, the most important contribution of
DPAC to Durham has been the transformation of the city’s image. Once viewed as
a gritty manufacturing town, Durham is becoming widely recognized as an
important regional center for performing arts and culture. The New York Times
recently named Durham one of the top 41 places to visit in 2011, due in large
measure to the cultural renaissance prompted by DPAC’s success. Durham Mayor
Bill Bell has praised the facility for its contributions to the vitality and
economic health of the city, stating: “…we’ve had great performances, great
shows and a great facility in terms of the way it looks, the way it feels and
the employees that work there. The success is astounding.” Michael Schoenfeld,
Duke University’s VP for public affairs, calls DPAC “one of the most
significant additions to the city in recent memory, enhancing the quality of
life for everyone who lives in Durham and making Durham a destination for
people who are interested in the arts and culture.”
Architects: Szostak Design Inc., Chapel Hill, NC
Location: Durham, North Carolina, USA
Mechanical & Electrical Engineer: RMF Engineering, Durham , NC
Plumbing & Fire Protection: Engineered Designs, Inc.
Structural Engineer: Stewart Engineering, Morrisville, NC
Theater Consultant: Theatre Consultants Collaborative, LLC, Chapel Hill, NC
Acoustics: Creative Acoustics, Westport, CT
Signage: Nancy Frame Design, Durham, NC
Landscape Architecture: Lappas
+ Havener, PA, Durham, NC
Civil Engineering: Rummel, Klepper & Kahl,
LLC, Raleigh, NC
Cost Estimating: Vermeulens Cost Consultants,
Richmond Hill, ON
Project area: 103,000 sq. ft.
Photographs: Tom Arban
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아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com
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