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Car Park In Nantes / Barto+Barto Architects 주차장 신축 건축물 설계 디자인

Car Park In Nantes / Barto+Barto Architects 주차장 신축 건축물 설계 디자인 사진

사이트로 표시되어 자사의 산업용 과거 : 조선, 버려진 경사로를 실행 옷을 벗었을위한 기쁜 , 슬픈 gantries, 크레인, 건조 부두, naves.

트랙은 지울 수없는 도시의 낭트 유적 무엇 그들을 문지 르려고하지 않는 것입 계정을 데리고하지만 이젠 알아.

디자인은 변강쇠 주차장 - 로드된 과거와 도시의 현재 이동성을 함께 - 새로운 시대에 살고있는이 메모리에 순서대로 균형 지점을 필요로합니다.

해군 과거, 우리의 활기찬 존재 : 디자인은 이러한 충돌을 일으키는 세력 기반으로합니다. 주차 변강쇠 '프로젝트는 «위치에있는 낭트 조선소 전직 실제 사이트의».

2 해군 복도 생산 여전히 - - Alstom 사이트의 중심부에 주차장이 차가 홀의 자리 걸립니다. 그것을 직면« 그란데 nef보기», 개조 조선 홀입니다.

디자인은 해군 건설에서 영감을받은 것입니다. 구조의 사실 부분은 보통 자신과 내장되어 있었던 그들은 발사 , 프레임의에만 껍질이 남아되었습니다. 따라서 주차 금속 구조입니다. 그것은 상당한 길이에서 동일한 금속 원소의 반복으로부터 강도를 창출합니다.

프로젝트의 강한 정의하는 기능은 개방적이고 unconfined 공간으로의 접속이다.

보행자 thoroughfares - 엔터테인먼트 보안 - 걸어 방향 덮인 외관을 허용합니다. 보행자는 빛의 흐름과 관점에 의해 도시의 통로를 통해 이끌고있다.

"블랑 블랙": 일광에 의해 overruned 검정색 밀도, 이는 지금까지 저희가 그것은 거대한 바다의 기선에서 것처럼, 도시를 찬찬히 생각하는 우주선의 난간에 엎드려서 변두리. 블랑이 / 블랙 외관 디자인에 리듬을 준다.

일곱 절반 수준으로 구성된 22m 높이에 도달, 건물은 110m 엑스 32m 사각형에 펼쳐집니다. 주차장은 삼면이 열립니다. 길이 방향 기존의 전당에 백업만이 자사의 외관은 불타는 정류장 벽에 의해 보호됩니다.

화재 - 전투기 기관과 계약에서이 건설 Eurocode 따라 (시나리오의 뜻으로) 자연 화재 공부 (환기가 잘되는 상부 구조에 주차를) 과목을 PSLV 분류되었습니다.

순서를 연기를 철수 보장 PSLV 리프트가 바닥을 격자와 건물의 중간에 만들어진 규칙을 준수합니다.

교장 선생님과 보조 광선로 구성된 시스템을 지원하는 바닥, 철강과 콘크리트, 역시 복합, 슬래브 강철 갑판 갈비 Cofraplus 용접 스터드에 의해 철강 열연 섹션 타입 IPE 연결된에 casted 합성이다.

그리고 15m이며 보조의 걸쳐 광선 교장의 하나는 광선은 5.20m 보조 2.60m 잊어버리고 들보와 함께. 수직 구조는 , 크로스 교정기를 입력 HEA 열연 섹션으로 만든 난간의 열이있는 금속이다.

 

The site is marked by its industrial past: sheds, gantries, cranes, dry docks, naves for shipbuilding, abandoned and stripped down launching ramps.

These tracks can’t be erased and the City of Nantes isn’t trying to rub them out anymore but to take account of what remains.

Designing a Silo car park – with this loaded past and a city’s current mobility – requires a balanced point in order for this memory to live in a new era.

The design is based on these conflicting forces: the naval past, our lively existence. The Parking Silo project is located on the « Ile de Nantes », on the actual site of the former shipyard.

In the heart of the Alstom’s site – of which 2 naval halls are still in production – the car park takes the place of 2 disused halls. Facing it is « La grande nef », a renovated shipbuilding hall.

The design is inspired from naval construction. In fact part of the structure was embedded within the ships themselves and when they were launched, only the shell of the frame was left behind. Therefore the Parking is a metal structure. It derives its strength from its substantial length and from the repetition of identical metallic elements.

A strong defining feature of this project is its connexion to the open and unconfined space.

The pedestrian thoroughfares – entertaining and secured – allow a facade covered walk-way. The pedestrian is led through the passageway by the flow of light and perspective of the city.

“Blanc Black” : black density overruned by daylight, white fringes from which we lean on the ship’s rail to contemplate the city, as if it was seen from a huge ocean liner. Blanc /Black gives rhythm to facade design.

Consisting of seven half-levels to reach the total height of 22m, the building spreads on a rectangular of 110m x 32m. This car park is opened on three sides. Only its façade longitudinally backed to an existing hall is protected by a fire-stop wall.

In agreement with the fire-fighter authority, this construction has been classified PSLV (parking in well-ventilated superstructure), subjects to a natural fire study (by mean of the scenarios) according to the Eurocode.

In order to guarantee to well evacuate the smoke and to comply with rules PSLV, a rift was created in the middle of the building with grating floors.

The floor supporting system, consisting of principal and secondary beams, is composite of steel and concrete, where the slab, also composite, casted on steel decking ribs Cofraplus is well connected to steel hot rolled sections type IPE by means of the welded studs.

The span of the secondary beams is 15m and the one of the principal beams is 5.20m with the secondary beams spaced each 2.60m. Vertical structure is metal with columns, cross braces and columns of parapet made of hot rolled sections type HEA.

Architects: Barto+Barto Architects
Location: Nantes, France 
Project year: 2009
Photographs: Patrick Miara





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