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Kodály Centre / Építész Stúdió 문화 센터 석재와 목재 건축물 설계 인테리어

Kodály Centre / Építész Stúdió 문화 센터 석재와 목재 건축물 설계 인테리어 디자인 사진

내부 외부 : 우리 세계의 단위를 구성이 정체성이 있습니다. 개체과 공간. 외향과 introvert. 능동 수동. 사회 생활과 내부 침묵. 우리가 돌아다닐 수있는 건물, 그리고 음악 주변 우리. 건물 자체가 생생한입니다, 황금 비율의 동적 대칭으로 옮겼습니다. 복도 자체가 평온 지적 세레 너티의 대칭으로 가득 있습니다.

그것은 우리의 모든 세계의 수학적 기초에서 유래.

"보편적인 진리 자체를 전달 음악, 육체적, 정신적 세계 질서와보다 직접적인 연결을 보여줍니다.

나타나는 시퀀스는 우리 세계의 sythesis 상당한있다. 아래에서 보여준 것처럼, 숫자 1 2 시작합니다. 번째 순서로, 각각의 남아있는 숫자는 이전 두의 합계 반면 번째 순서로, 각각의 번호는, 다음 하나를 얻으려면이 곱한 것입니다.

시퀀스는 유럽의 음악에서 찾을 있습니다.

번째 시퀀스는 클래식 음악의 대칭으로 표시됩니다. 그것은 균형의 추구로 가득 있습니다.

아니 번째 순서의 경우처럼. 피보나치 - 시퀀스는 정수로, 황금 비율의 가장 일반적인 프레 테이션입니다. 황금 비율은 일반적으로 동적 대칭이라고합니다. 음악에 가장 아름다운 실현 아마도 문자열, Percussions 셀레스트 Bartók 의해 음악의 첫번째 운동입니다.

살아있는 세계의 특성으로 황금 비율은 잔액이 지적 평온을 표현 마찬가지로, 싸움, 투쟁과 존재의 긴장을 표현할 있도록 완벽하게 효율적입니다. Bartók 그의 가장 인상적인 작품을 작곡 - 음악, 피아노 소나타를 위해 - 지난 움직임에 다음 고전적인 대칭의 원리를 첫번째 움직임에 황금 비율의 영역 .

얼굴이나 같은 세상의 양면으로,보다 정확하게 - 시스템은 각각 세계처럼 다른 관계. 번째 하나는 장력을 적용하는지도 원리로서 첫번째는 균형을 적용합니다. 그들은 상호 추측이었잖나과 배제에 연결되어있다, 그들은 단결과 대조를 작성합니다. "

연주 회장의 건축 특징은 디자인과 음악적 구성의 일반 원칙에 가까운 조화를 이루고 있습니다. 역학과 균형. 같은 세상의 양면.

건물 요소 : 석재와 목재. 하드와 소프트. 춥고 따뜻한. myriads 세기의 시대. 지속과 친밀한. ancientwhite stonesnail 천천히 순수한 나무 줄지어 콘서트 홀을 포용. 우리는 거대한 나무 모양 또는 악기 내부에 음악을 듣고 것처럼.

콘서트 홀의 개통은 200 - 꿈에 대한 도시의 뮤지컬 개발에 실현하는 것을 의미합니다. 지역주의의 원칙을 적용하는 본질적인 예술과 전문적인 목표는, 남부 문화 지대의 뮤지컬을 중심으로 근육을 소개하는 것입니다. 오케스트라로서 거주, Pannon 필하모닉 오케스트라는 콘서트의 전문적인 음악 개념을 확인합니다 있습니다.

기존의 전통적인 콘서트는 새로운 차원을 얻으 : infrastructural sanctiness 때문에 전에 근육을 방문하지 않은 지배 게스트 가수 초대할 수있는 기회를 가지고뿐만 아니라, 이전 장소에서 개최 수없는 조각을 수행합니다. 이들은 연주 회장에 의해 오케스트라와 이제 모든 달성에 더욱 발전을위한 조건입니다.

새로운 건물, 다른 객실 오케스트라의 운영에 필요한 (악보와 악기에 대한 창고 ), 시설 Pannon 필하모닉과 컨퍼런스 센터의 사무실은 서빙 콘서트 그리고 리허설 이외에, 포함 관객 - 카페, 서점, 라운지, - 여러 서비스 건물.

디자인 공모전은 2007 봄에 폐쇄되었습니다. 경력이 제안은 부다페스트에서 Építész 스튜디오 주식 회사에 의해 제출되었다. 고고학 탐험 라이센스 절차가 완료되었습니다, 건설 공사 오늘 독립 2009 시작되었다. 오프닝 콘서트 12 2010 열렸습니다.

 

There are two identities constituting the units of our world: inside and outside. Object and space. Extrovert and introvert. Active and passive. Community life and internal silence. The building that we can walk around, and the hall where music surrounds us. The building itself is vivid, moved by the dynamic symmetry of golden ratio. The hall itself is tranquillity filled by the symmetry of intellectual serenity.

It all derives from the mathematical basis of our world.

“Music that conveys universal truths itself, shows more direct connections with the physical and spiritual world order.

There are two sequences appearing significant in the sythesis of our world. As demonstrated below, both begin with the number 1 and 2. In the first sequence, each number is multiplied by 2 to get the next one, while in the second sequence, each remaining number is the sum of the previous two.

Both sequences can be found in European music.

The first sequence is represented by the symmetry of classical music. It is filled by pursuit of balance.

Not like in case of the second sequence. The Fibonacci-sequence is the most common presentation of golden ratio by integers. Golden ratio is usually called dynamic symmetry. Its most beautiful realisation in music is perhaps the 1st movement of Music for Strings, Percussions and Celeste by Bartók.

Golden ratio as a characteristic of the living world is perfectly efficient to express fight, struggle and tension of existence, just as balance to express the intellectual serenity. Bartók composed his most impressive pieces – Music, Sonata for Two Pianos – implying the sphere of golden ratio in the 1st movements, then principle of classic symmetry in the last movements.

The two systems relate to each other just like two worlds – more precisely, as two faces or sides of the same world. The first one applies balance as a guiding principle, the second one applies tension. They are connected in mutual presupposition and exclusion, they compose unity and contrast.”

The architectural characteristics of the concert hall are in close harmony with the common principles of design and musical composition. Dynamics and balance. Two sides of the same world.

The building elements: stone and wood. Hard and soft. Cold and warm. Age of myriads and centuries. Enduring and intimate. The ancientwhite stonesnail slowly embraces the concert hall lined with pure wood. As if we were listening to music inside a gigantic wooden shape or instrument.

The opening of the concert hall means that a 200-years-dream is about to come true in the city’s musical development. Its essential artistic and professional aim, applying the principle of regionalism, is to introduce Pécs as the musical centre of the Southern Cultural Zone. As the residing orchestra, the Pannon Philharmonic Orchestra is going to determine the professional musical concept of the concert hall.

The existing traditional concerts gain new dimensions: having the opportunity to invite dominant guest artists who have not visited Pécs before because of infrastructural sanctiness, as well as to perform pieces that could not be staged in the previous venues. These are conditions for further advancement of the orchestra -and now all attainable by the concert hall.

The new building include, in addition to a concert hall and a large rehearsal room, the offices of the Pannon Philharmonic and the Conference Centre, other rooms necessary for the operation of the orchestra (such as storerooms for sheet music and instruments), facilities serving the audience -café, bookstore, lounge, etc. – and several service premises.

The design competition was closed in the spring of 2007. The winning proposal was submitted by the Építész Stúdió Ltd. from Budapest. The archaeological explorations and licensing procedures were completed, construction work began in July 2009. The opening concert took place in December 2010.

Architects: Építész Stúdió
Location: Pecs, Hungary
Interior design: László (f) Rádóczy, Zsolt Tolnai – PÉCSÉPTERV

Landscape: Sándor Mohácsi, Borbála Gyüre – S73
Acoustics: Éva Arató, Anders Christian Gade, András Kotschy
Project area: 11,200 sqm
Project year: 2007-2010
Photographs: Tamás Bujnovszky





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