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The Orange Cube by Jakob + Macfarlane Architects 오렌지 큐브 전시실 쇼룸 신축 건축물 설계 인테리어 디자인

The Orange Cube by Jakob + Macfarlane Architects 오렌지 큐브 전시실 쇼룸 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진

Naviguables Voies 개발 VNF ( 대한 항구 구역 사업 계획 꿈의 도시 프랑스 현미경 창고 데스)에서 공동으로 Caisse 리옹 합류의 부두를 위해 재투자했다 리옹 데려오 측면과 산업 세습 재산, 함께 건축, 문화 상업 프로그램입니다.

초기 ( Sucrière, Douanes, Salins, Capitainerie) 창고로 만들어진 이들 부두는 크레인, 강물과 흐름에 바인딩 기능 요소, 주문 향해 관절은 새로운 풍경을 만들기 위해 실험의 영토로 변하고 싶어 강물과 주변의 언덕.

프로젝트는 , 공기의 움직임과 전망의 필요성에 대응, 어떤에 커다란 구멍이 새겨져있는 간단한 직교«큐브»으로 설계되었습니다. 구멍은 측면 안쪽과 위쪽 지붕 테라스를 통해에서 수평으로 건물을 피어싱, 무효를 만듭니다.

큐브가, (3 archs 만든 Salins 빌딩,) 기존 옆에 자사의 자율성을 강조하고있다. 그것은 만들어진 프레임 워크에 대한 일반 (29 엑스 33m) 설계 콘크리트 레벨 5 기둥에. 겉보기로는 임의의 구멍으로 빛이 외관은 강물의 움직임을 수반하는 얼빠진 패턴 뚫었고 다른 벽면에 의해 완료됩니다. 오렌지 페인트를 종종 항구 영역에 사용되는 산업용 색상 리드를 말합니다.

행사, 지붕 항목의 수준의 각도 : 무효를 생성하려면, 야콥 + MacFarlane 가지 수준에서 폐기 "원추"볼륨의 뺄셈에 연결, 판매량 perturbations 일련했습니다. 이러한 perturbations 건물 사이의 공간과 관계를 생성, 이용자, 사이트 일반적인 Office 프로그램 내부에 빛을 공급,.

번째 섭동는 복도, 근접의 아치형 구조와 직접적인 시각적 관계를 기반으로 양식을 부벽 . 이것은 건축 요소를 연결하기 위해 건물 내부 보호를 더블 높이에 새로운 공간을 만들 있습니다.

둘째, 분명 타원 하나가, 강가의 측면에 제공 외관 모서리의 수준에서 4 개의 수준에 기둥 - 거더 구조의 구조적 규칙을 바꿈. 천공, 곡선의 발생의 결과, 각도를 향해 대각선 관계를 설정합니다. 그것은 사무실 플랫폼에 연결된 일련의 회랑에 둘러싸인 볼륨의 깊이에 거대한 아트리움을 생성합니다. 행사의 계획은 그래서 내부와 외부에서 빛을 수있는 새로운 관계를 구축, 내부쪽으로 이동합니다. 이것은 관람자의 위치에 따라 지오메 트리를 변경하는 건물과 매우 역동적인 관계를 만듭니다.

삼차 플랫폼은 수준에서 액세스할 수있는 발코니가 서로 다른 수준에서 밝은 전망 혜택. 플랫폼이 발생하고 비공식적인 교류 공간을 만들고, 발코니 전망에 대한 액세스를 통해 주연의 새로운 종류를 차지하고있다. 플랫폼에 대한 투명성과 최적의 빛을 전송에 관한 연구는 작업 공간이 우아하고 빛을 만들기 위해 기여하고 있습니다.

마지막 바닥에서 전체 전경을 감탄했다 기한은 배경에서 테라스 리옹 , Fourvière 리옹 - 합류.

프로젝트는 지속 가능한 개발을위한 접근 방법의 일부로 다음과 같은 원칙을 존중 :

Ubat <0,7 / m2 한국과 사무실의 거의 총수, 수위에 펌프를 통해 온도 frigorific 생산을위한 2 % 일광 계수와 성능 시각적인 편안 화해 있도록 행사 개념의 최적화 그리고 압축 공기의 높은 효율 칼로리의 회복과 새로운 위생 공기의 교체.

건물 / quays 강둑에 연결된 미래의 거대한 떠있는 테라스에 연결되어 있습니다.

 

The ambition of the urban planning project for the old harbor zone, developed by VNF (Voies Naviguables de France) in partnership with Caisse des Dépôts and Sem Lyon Confluence, was to reinvest the docks of Lyon on the river side and its industrial patrimony, bringing together architecture and a cultural and commercial program.

These docks, initially made of warehouses (la Sucrière, les Douanes, les Salins, la Capitainerie), cranes, functional elements bound to the river and its flow, mutate into a territory of experimentation in order to create a new landscape that is articulated towards the river and the surrounding hills.

The project is designed as a simple orthogonal « cube » into which a giant hole is carved, responding to necessities of light, air movement and views. This hole creates a void, piercing the building horizontally from the river side inwards and upwards through the roof terrace.

The cube, next to the existing hall (the Salins building, made from three archs) highlights its autonomy. It is designed on a regular framework (29 x 33m) made of concrete pillars on 5 levels. A light façade, with seemingly random openings is completed by another façade, pierced with pixilated patterns that accompany the movement of the river. The orange color refers to lead paint, an industrial color often used for harbor zones.

In order to create the void, Jakob + MacFarlane worked with a series of volumetric perturbations, linked to the subtraction of three “conic” volumes disposed on three levels: the angle of the façade, the roof and the level of the entry. These perturbations generate spaces and relations between the building, its users, the site and the light supply, inside a common office program.

The first perturbation is based on direct visual relation with the arched structure of the hall, its proximity and its buttress form. It allows to connect the two architectural elements and to create new space on a double height, protected inside the building.

A second, obviously an elliptic one, breaks the structural regularity of the pole-girder structure on four levels at the level of the façade corner that gives on the river side. This perforation, result of the encounter of two curves, establishes a diagonal relation towards the angle. It generates a huge atrium in the depth of the volume, surrounded by a series of corridors connected to the office platforms. The plan of the façade is hence shifted towards the interior, constructing a new relation to light and view, from both interior and exterior. This creates an extremely dynamic relation with the building that changes geometry according to the position of the spectator.

The tertiary platforms benefit from light and views at different levels with balconies that are accessible from each level. Each platform enjoys a new sort of conviviality through the access on the balconies and its views, creating spaces for encounter and informal exchanges. The research for transparency and optimal light transmission on the platforms contributes to make the working spaces more elegant and light.

The last floor has a big terrace in the background from which one can admire the whole panoramic view on Lyon, la Fourvière and Lyon-Confluence.

The project is part of the approach for sustainable development and respects the following principles:

Optimization of the façade conception allowing to reconcile thermal performance and visual comfort with an Ubat < 0,7 W / m2 K and a daylight factor of 2% for almost the total number of offices, a thermo frigorific production through heat pumps on the water level and the replacement of new hygienic air with recuperation of high efficient calories of the extracted air.

The building is connected to future huge floating terraces connected to the banks of the river/ quays.

Architects: Jakob + Macfarlane Architects
Location: Quai Rambaud, Lyon, France
Client: Rhône Saône Développement

Program: tertiary
Cost consultant: Michel Forgue
Electrical Engineering: Alto Ingénierie
Acoustic: Avel Acoustique
Structure: RFR GO+
Façade: T.E.S.S
Project area: 6,300 sqm
Project year: 2005–2011
Photographs: Nicolas Borel, Roland Halbe



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