Marc Jacobs Tokyo Flagship Building / Jaklitsch/Gardner Architects 상가 빌딩 마크 제이콥스 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진
새로운 도쿄 제이콥스 컬렉션 마크 주력 건물에 의해 설계되었지만 Jaklitsch / 가드너 건축가 와 오모테 산도에 위치한 오리 지구에있는 아오야마 쇼핑. 그 건물은 마크 제이콥스의 브랜드에 대한 최초의 지상 최대 가게 마크 제이콥스에게 명품 상점이 동네에 특유의 존재를 줄 것이다. 디자인은 세계적으로 유명한 건축과 조용한 주거 지역, 일본 건축에 내재되어있다 공예품의 전통을 대표하는 욕망과 마주하고있는 즉각적인 컨텍스트에 대한 응답입니다.
3 층 건물 두 가지 주요 판매 바닥, 작은 판매 지역 및 스토리지와 낮은 수준의 공간을 포함하여 약 2천8백평방피트입니다. 위의 1-2 학년 바닥에 occupiable 건물 높이를 제한 요건을 가져다 때문에, 건축가들은 건물의 시각적 높이를 두 배로 kosakubutsu로 알려진 일반적인 건축 요소를 고용. kosakubutsu이 건물의 공식 "섀도 라인"위에 앉아 - occupiable 건물 및 추가 구조 사이에 필요 뚜렷한과 지속적인 휴식을.
무효, 바위와 랜턴, 건물의 외관은 개념적으로 세 구역으로 가로 줄무늬가있다. 층 "무효"집들이 액세서리은 완전히 시각 길 열려 투명합니다. 줄무늬 테라 - 코타 입은 고체 형태 - - 여자 준비 - 투 - 마모는 더 많은 개인 "바위"에 자리잡고 있으며, "등불"또는 kosakubutsu는 신호기 로그인 건물에 대한 역할을합니다. 낮은 수준의 주택 남자 즉시 마모 및 액세서리.
Jaklitsch / 가드너 건축가 노트를 디자인 확장하는 동시에 문맥 아오야마 지속적으로 그들의 그들을 특별하게 만드는 동안에 걸쳐 국제적으로 점포의 마크 제이콥스의 가장 실행한 건물 전략을위한 인테리어. 바닥 수준에서, 목표는 거리와 매장의 인테리어 사이 영상 중단을하는 것이었다. 연속 수상 유리 외관은 안과 밖의 구분을 모호하게. 전체 1 층을 커버 짐바브웨의 화강암이 건물 앞에있는 보도를 형성, 거리로 확장됩니다. 1 층 검정과 흰색 컬러 팔레트가 건물의 "바위와 등불"외관에 관한. 선반이 거리에서 시각 무승부를 제공하는 위로, 조명, 흰색 Corian 선반 라인의 세 벽이, 그리고 맨 위에있는 유리 바닥을 미러. 원형 유리 및 안개, 미묘한 품질을 준다 흰색 그라디언트와 유리 뒤에 폴리 쉬드 스틸 현금 랩 하우스 액세서리. 먼 쪽 벽에는, 바닥 - 천정 광택 강철과 유리 vitrines 집이 수족관과 국경 어두운 동쪽 인도 월계수 나무로 만든 계단에.
두 번째 수준은, 더 많은 다른 마크 제이콥스 컬렉션 점포 설계 기능과 일치하고 독특한 친밀한 느낌이 있습니다. 사용자가 손으로 날려 검정과 투명 유리의 조명기구를 펜던트 동안 기독교 Liaigre로 시카 모어 선반 및 사용자 지정 좌석은, 거실 품질 빌려 및 방 문을 공간에 빛을 추가할 드레싱 미러.
낮은 수준의 세 공간의 작은 있으며 건물의 "고치"입니다. 벽과 선반은 플라타너스의 일종 싸여있는 건축가가 계단에서 공간을 분리하고 시각적인 흥미를 준다 기하학 - 무늬 유리 및 광택 황동 화면을 설계했습니다.
최근 건축가, 뉴욕 주, 미국의 연구소에서 우수의 권위 수상 새로운 건물은 2002 년 스테판 Jaklitsch 건축가가 설계한 마크 제이콥스 컬렉션 저장소를 대체하게됩니다. 그 건물은 도시 전역에 마크 제이콥스 하라쥬쿠 저장소 (2007 년 완공),뿐만 아니라 여러 가지 마크 제이콥스 액세서리 상점에 의해 인근 마크를 보완하는 것입니다.
그것이 진행하는 동안 우리는이 프로젝트를 선보였습니다. 당신은 사진을 건설 볼 수 및 최대 쓰기 는 여기에 .
프로젝트의 건축가는, 스테판 Jaklitsch 건축가, 그냥 최근에 이름 변경을 발표 Jaklitsch / 가드너 건축가 사무소 시대를위한 새로운 마킹.
The new
Tokyo flagship building for Marc Jacobs Collection was designed by
Jaklitsch/Gardner Architects and located on Omotesando-dori in the Aoyama
shopping district. The building is the first ground-up store for the Marc
Jacobs brand and will give Marc Jacobs a distinctive presence in this
neighborhood of luxury stores. The design is a response to the immediate
context, which is bordered by world-renowned architecture and a quiet
residential neighborhood, and the desire to represent the tradition of craft
that is inherent in Japanese construction.
The
three-story building is approximately 2,800 square feet, including two main
sales floors and a lower-level space with a small sales area and storage.
Because zoning requirements limited the occupiable building height to two
above-grade floors, the architects employed a common building element known as
a kosakubutsu to double the visual height of the building. The kosakubutsu sits
above the building’s official “shadow line” – a distinct and continuous break
required between the occupiable building and additional structure.
The building
façade is conceptually striated into three horizontal zones; a void, rock and
lantern. The ground floor “void” houses accessories and is completely
transparent and visually open to the street. Women’s ready-to-wear is housed in
the more private “rock” – a solid form clad in striated terra-cotta – and the
“lantern,” or kosakubutsu, serves as a beacon and sign for the building. The
lower level houses men’s ready-to-wear and accessories.
Jaklitsch/Gardner
Architects strategy for the interiors of the building was to simultaneously
extend the design notes that run consistently throughout most of the Marc
Jacobs stores internationally, while making them special to their Aoyama
context. At the ground level, the goal was to have no visual interruption
between the street and store’s interior. A continuous water-glass façade blurs
the distinction between inside and out. The Zimbabwe granite that covers the
entire first floor extends out to street, forming the sidewalk in front of the
building. The black-and-white color palette on the first floor relates to the
building’s “rock and lantern” exterior. Top-lit, white Corian shelving lines
two of the three walls, and mirrored glass at the top and bottom of the shelves
provide a visual draw from the street. A circular glass and polished steel cash
wrap houses accessories behind glass with a white gradient that lends a misty,
ethereal quality. On the far wall, floor-to-ceiling polished steel and glass
vitrines house two aquariums and border the stairway, which is made of dark
East Indian laurel wood.
The second
level is more consistent with design features of other Marc Jacobs Collection
stores, and has a distinctly intimate feel. Sycamore shelving and custom
seating by Christian Liaigre lend to the living room quality, while custom
pendant lighting fixtures of hand-blown black and clear glass, and mirrored
dressing room doors add light to the space.
The lower
level is the smallest of the three spaces, and is the “cocoon” of the building.
The walls and shelving are wrapped in sycamore, and the architects designed a
geometric-patterned glass and polished brass screen that separates the space
from the stairway and lends visual interest.
The new
building, which recently received a prestigious Award of Excellence from the
American Institute of Architects, New York State, will replace the Marc Jacobs
Collection store designed by Stephan Jaklitsch Architects in 2002. The building
will complement the nearby Marc by Marc Jacobs Harajuku store (completed in
2007), as well as several Marc Jacobs accessories stores throughout the city.
We featured
this project while it was in progress. You can view the construction
photographs and write up here.
The
architects of the project, Stephan Jaklitsch Architects, just recently
announced a name change to Jaklitsch/Gardner Architects marking a new era for
the firm.
Architects: Jaklitsch/Gardner Architects
Location: Tokyo, Japan
Design Team: Jaklitsch/Gardner Architects
Architect of Record (building shell): Creative
Designers International
Architect of Record (building interiors): D.Brain
Co., LTD
Lights and Illumination: L’Observatoire
International
Contractors: Kitano Construction Corp.
3D Visualization: Jaklitsch/Gardner Architects
Client: Marc
Jacobs Japan K.K., Veloqx Asset Management,
Corp.
Project Area: 2,800 sqf
Project Year: 2010
Photographs: Liao
Yusheng
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아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com
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