Fulbright Building Addition / Marlon Blackwell Architect 사무실 오피스 사무소 보수 공사 리모델링 회의실 책상 의자 조명 증축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
건물의 원래 디자인의 품질뿐만 아니라 사회의 우려를 존중 구조가 비교적 온전히 남아있다. 창출 아이디어 또는 주제 빌딩 풀브 라이트로 개조 및 추가를위한 디자인 페이어트빌 아칸소 맞춤 기존 철강 및 구조 그리드 신규로 병렬 배치와 중요성 공간의 새로운 내부 관계에서 정의의 병 '배' 건물의 위층을 싸고있는 유리 infill의 점포 시스템.
전체 프로젝트 설명 및 더 많은 사진을위한 휴식을 따르십시오.
풀브 라이트 빌딩 집에 1962 년에 지어진 페이어트빌 공공 도서관과 2004 새로운 시설에 남아 이동 도서관 집에까지 도서관. 25,300 평방 피트 건물로 설계되었다 원래 페이어트빌의 네이티브 및 Seagraves 지적 건축, 워렌. 이른 1990 년에 지어졌습니다 맥도날드 요구 사항을 수용하기 위해 첨가 헤일리 Amirmoez 어소 건축가거든요. 건물에 의해이 우주 사무실 전문으로 변환되어 이제 말론 블랙웰 건축가 .
1990 년대 또한이 - 계단과 장애인 램프와 더블 높이 공간 - 지속적인 단풍나무 바닥과 낮은 벽과 건물 입주자뿐 아니라 지역 사회 단체 봉사에 널빤지에 싸여있는 라운지 공간과 함께, 대형 회의실로 개조되었습니다. 음향 검은 아연 패널 입은 '장막'을, 회의 및 라운지 공간의 높이이며 위쪽 볼륨의 가장 채웁니다 - 그것은 그림 A 주로 유리 룸으로 쌌다는 것입니다. 딕슨 스트리트에서 유리를 통해 본 공공 존재와 예술 작품으로 '장막'행위의 그림자와 같은 수형 신의 생각. 조명에하고 '장막'에서 밤에 더욱 그 조각 효과를 향상시.
건물을 감싸고있는 새로운 점포가 약간은 갑자기 건물의 읽기와 재생 조작되었습니다. 아직 거리에서 개인 정보를 관리 내부 거주자를 제공하는 동안에 그리고 사무실 공간에서 조회하실 수 있습니다 반투명하고 투명한 유리 겉보기에 임의의 패턴을했다. 유리 스킨은 프레임과 내부 사무실의 벽에 전략적 placed 악센트 색상 내에서 현재의 방법으로 사용되었다. 이들은, 다음, 실제 색깔를 제공 외장 건축 자재없이 거리에서 색상의 블럭으로 등록 내부 벽에 그림으로 쉽게 변경할 수 있습니다. 점포의 최종 조작 모두 전면과 프레임에 다시 위치에 유약, 유리의 실제 위치에 있습니다. 이것은 전체 건물의 독서에 다른 추가, 당신은 가까이 건물에 도착으로 분명해집니다 시스템에 깊이를 제공하는 섬세한 관절, 더 친밀한 차원이다.
건물의 위층은 외부 유리 창문에서 기존의 지붕으로 절단했다 채광 창으로부터 빛이 가득합니다. 원래 낮은 바닥이 작은 외부 유리 북쪽 벽 유지되고있는 동쪽 성벽의 한 부분으로 인하여 더 많은 지하실 같은되었습니다. 낮은 바닥이 더 임차인에게뿐만 아니라 더 즐거운 유가하게하려면, 구멍의 상부 층 채광 창과 계단 아래에 각각의 슬래브에 상처가 있었 그들로 떨어졌다. 이 계단은 leaseable 영역의 공간적 품질을 향상 이중 높이 공간과 낮은 바닥을 열어 빛을 웰스된다. 거주자 공간은 본질적으로 각각의 세입자는 사무실 공간의 두 가지 수준을 가지는 것이, 수직 스택 레이아웃으로 구성됩니다.
두 가지 추가 사항이 거의 2만9천평방피트로 광장 장면을 데리고, 리모델링 동안 건물에 추가되었습니다. 첫 번째는 동쪽의 상부 층의 2,040 평방 피트 확장 기능입니다. 이 또한 고가의 자연은 아래의 주차 구역을 허용합니다. 또한 주차 공간 영역에서 외부 만달러 진입 계단과 기존 건물과 새로운 사이의 공간적 공동 역할의 상부 층에 낮은 인도 수있는 기회를 만들었습니다. 계단은 햇빛이 철강 계단을 감싸는 강철 막대 창살 아래로 붓는다 수있는 지붕의 지속적인 슬롯에 의해 위에서 비추는 것입니다. 막대 썬다는 하루 종일 계단에서 발생하는 빛과 그림자 놀이의 강도를 향상 활기찬 오렌지 그린 것입니다.
'어항'으로 알려진 1,500평방피트의 두 번째 첨가하면, 일단 도서관으로 지역에서 드롭으로 사용되었습니다 이전의 외부 공간입니다. 그것은 기존의 상부 층 사무실 공간을 받고있다. 슬래브는 아래 뿌려지고 엉덩이 유리 유리 벽은 내부와 외부 공간 사이에 보이는 장애자 변화를 만들 수 삼면의 공간을 래핑에 설치되었다. 이 새로운 실내 공간에 인접, 완료되면, 분수대 및 조경을 갖습니다 외장 벽돌 포장 안마당입니다.
이 프로젝트는 중요한 구조적으로 의도되었다하고의 역사적 품질을 활성화하고 보존하는 시민 페이어트빌의 미래의 건물과 제공의 과거와 존엄을 삽입 현대 동안 건물, 동적 기본 확장, 사무실 분위기를.
Respecting the quality of the original design of the building, as well as concerns from the community, the structure has remained relatively untouched. The generating idea or theme for the design of the renovation and additions to the Fulbright Building Fayetteville Arkansas is a ‘ship in a bottle’, defining the juxtaposition and materiality of the new interior spaces in relation to the existing steel structural grid and a new custom glass infill storefront system that wraps the upper floor of the building.
Follow the
break for a full project description and more photographs.
The
Fulbright Building was built in 1962 to house the Fayetteville Public Library
and remained the Library’s home until the Library moved to a new facility in 2004.
The 25,300 square foot building was originally designed by Fayetteville native
and noted architect, Warren Seagraves. An addition to accommodate ADA
requirements was built in the early 1990’s by Hailey Amirmoez Associates
Architects. The building has now been converted into professional office space
by Marlon Blackwell Architect.
The 1990s
addition – a double height space with a stair and handicap ramp – was converted
into a large conference room, with a lounge area, wrapped in continuous maple
plank on the floor and lower walls and serving the building tenants as well as
community groups. An acoustical ‘shroud’ clad in black zinc panels is suspended
above the conference and lounge area, and fills most of its upper volume – it
is a figure encased in a mostly glass room. The shadow-like zoomorphic figure
of the ‘shroud’ acts as an art piece with a public presence seen through the
glass from Dickson Street. Lighting on and in the ‘shroud’ at night further
enhances its sculptural effect
The new
storefront wrapping the building has been subtly manipulated to play with the
reading of the building. It has a seemingly random pattern of translucent and
transparent glass that allows views into and from the office spaces while still
providing the interior occupants controlled privacy from the street. The glass
skin was used as a way to frame and present from within strategically placed
accent colors on the interior office walls. These, then, register as blocks of
color from the street without actually providing colored exterior building
materials, and can be changed as easily as painting an interior wall. The final
manipulation of the storefront is in the actual location of the glass, glazing
at both front and back locations in the frame. This is a delicate articulation
that provides a depth to the system which becomes apparent as you get closer to
the building, adding another, more intimate dimension, in the reading of the
entire building.
The upper
floor of the building is full of light from the exterior glass windows and from
skylights that were cut into the existing roof. The original lower floor was
more basement-like, with little exterior glass due to the north and part of the
east walls being retaining walls. To make the lower floor more marketable to
tenants, as well as more enjoyable, holes were cut in the upper floor slab
below each of the skylights and staircases dropped into them. These staircases
become light wells that open up the lower floor with double height space
enhancing the spatial quality of the leaseable areas. The tenant spaces are
essentially organized in a vertical stacked layout, with each tenant having two
levels of office space.
Two additions were added to the building during the remodel, bringing the square footage to almost 29,000 square feet. The first is a 2,040 square foot extension of the upper floor to the east. The elevated nature of this addition allows for covered parking areas below. It also created the opportunity for an exterior grand entry stair from the covered parking area and lower sidewalk to the upper floor, which acts as a spatial joint between the existing building and the new. The stair is illuminated from above by a continuous slot in the roof that allows sunlight to pour down through the steel bar grate that wraps the steel stair. The bar grate is painted a vibrant orange which enhances the intensity of the light and shadow play that occurs at the stair throughout the day.
The second
addition of 1,500 square feet, known as the ‘fishbowl’, is a formerly exterior
space that was once used as a drop off area by the library. It is under an
existing upper floor office space. A slab was poured below and butt- glazed
glass walls were installed to wrap the space on three sides to create a
seemingly barrier free transition between the interior and exterior space.
Adjacent to this new interior space is an exterior brick-paved courtyard which
will, when completed, have a fountain and landscaping.
This project
was intended to revitalize and preserve the civic quality of a historically and
architecturally significant Fayetteville building, while inserting a modern and
dynamic office atmosphere; extending the fundamental dignity of the building
and providing its past with a future.
Architects: Marlon Blackwell Architect
Location: Fayetteville, Arkansas, USA
Photographs: Timothy Hursley
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아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com
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