Dogan Media Center / Tabanlioglu 미디어 센터 오피스 사무실 빌딩 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진
앙카라 - 에스키쉐히르 도로에서 Doğan Medya 센터는 수도인에서 특유의 미디어 인물이며, 그룹의 브랜드 사이의 상호 작용의 기초를 만들고 제공하는 일반적인 소스를 Dogan 미디어 그룹과 그 신문 '지역 문안 사무소 주택 앙카라 스튜디오, . 개념 Doğan 미디어 센터는 직교 사이트에 대한 응답으로 간단한 유리 큐브입니다.
4m 엑스 4m 엑스 4m 큐브의 기본 계획 모듈과 8m 엑스 8m 엑스 8m의 구조 모듈 내에 구성 순정 주의자 양식은 이후 있으며, 압출 및 작은 큐브의 첨부 파일이있는, 리모델링되었습니다 동시에 상대방의 뺄셈에 의해 침식 입방 권. 이 건물은 따라서 동일한 속 관련 상자의 조각 그룹으로하지만 표면에 시작하는 다양한 크기의와 인식되고 있습니다. 구체적인 실현 가능한 바닥 ½ 4-4 표준은 그 여분 그래서 갤러리에 의해 mezzanines, 반면에 만든 공간 요원 사용하여 구조가 도달 이야기까지 7. 스토리 높이 4m, 큐브가 형성됩니다마다 2 개층이며 모듈형 구조는 계획을위한 유연한 기반을 제공합니다. 중급 바닥은 보조에 지원되는 강철 기둥과 들보.
이 건물은 "모든 통신"을 상징, 크기의 범위에서 점자 알파벳을 닮은 천공 방어막으로 인해, 멀리서과 다양한 각도에서 다양한 잠재 고객으로 인식되고 있습니다. 금속 패널은 얼룩 그늘의 패턴을 변화에 들어간 햇빛을 필터링합니다. 패널 '구멍이 정지 천장에 큰 감동을주고 있으며, 어디에 카메라 장비 및 조명을위한 원형 컷 아웃 하우스 연결.
외관의 상징적인 사용은 미디어의 오늘날의 빠른 이동 및 주장 이미지에 대한 참조와 함께 시각적으로 읽기 역동적인 분위기를 만듭니다. 지형 지시에 따라, 입학 해발 고도에있는 모듈은 약간 역동적인 외관을 향상시키기 위해 직각입니다. 어두운 회색, 검정과 갈색의 음영 : 외관에 적용되는 잔잔한 색상의 같은 음소거 팔레트에있는 인테리어 무승부에 완료됩니다.
돌출 상자가 너무 특정 TV 채널이나 신문에 헌신 각 Doğan의 대기업 내의 여러 단위가 쉽게 멀리서 식별할 수 있습니다. 중급 바닥은 보조에 지원되는 강철 기둥과 들보. 건물을 통해 전망 레이어링이 방법은 다른 수준의 내부 안마당쪽으로 개방에 수직으로하고, 도시에 오픈 계획 사무실 밖에 걸쳐, 수평 모두가 있습니다. 바닥은 유약 얹은 난간 벽면에 액자입니다. 여기, 투명성이 완료됩니다. parapets은 frameless 이루어져 유리 스테인리스 지원 강철 난간, 레일 위에만 공기가 있습니다.
스튜디오와 기자들이 사무실 같은 별도의 섹션과 그들의 독점을 유지 각각의 세그먼트는 큐브의 재 조립 블록의 적분 형태로 두드러입니다. 큰 상자의 구조 내에서 작은 조각의 조립은 회사의 운영의 다양성과 투명도의 높은 수준에 대한 은유로 읽을 수있는 별도의 브랜드 이미지를 강화 제공합니다.
건물 상단의 VIP 라운지와 테라스 티크 갑판으로 포함되어 있습니다. 신문이나 TV - - 바닥 아래에 자신의 전문 분야에 따라 차별지만 모두가 지상 층 아트리움에있는 매점에 함께 제공됩니다. 주차에 대한 예약이 지하 수준 이외의 건물 패 형태의 병렬로 열린 주차장이 있습니다. 최초의 지하는 지하 바닥에서 해결 아르 기술 시설 및 스토리지 요구 사항에 저장됩니다. 첫 번째 지하 수준은 헤어 드레서와 메이크업 룸과 같은 대형 스튜디오뿐만 아니라 지원 시설이 포함되어 있습니다. 2 층 아래에 잘 꾸며진 정원이 greywater와 irrigated 수 있도록 cisterns과 함께의 M & 전자 장비 및 주차가 포함되어 있습니다. 기술 시설과 건강한 인프라가 건물을 사용자에게 친숙한하게 쉬운 유지 보수를 제공합니다.
DMC의 앙카라 투명성 측면에서 진정한 건물이며 강력한 아웃 상관이 건물에하기 전에 잘 정의된 설명을 수 없으며, 반면에, 투명성은 모든 사무실에 대한 도시의 전경을 제공합니다. 환경과 조화 구성되어, 이것은 도시 경관에 열려 있습니다. 건물의 인테리어와 공공 영역 사이의 강한 관계가있다.
On
Ankara-Eskişehir road, Doğan Medya Center is a distinctive media figure
in the Capital city, housing Ankara studios of Dogan Media Group and its
newspapers’ regional editorial offices, creating the basis of interaction
between the brands of the group and providing a common source. Conceptually,
the Doğan Media Centre is a
simple glazed cube in response to an orthogonal site.
Configured
within a basic planning module of a 4m x 4m x 4m cube and a structural module
of 8m x 8m x 8m, the purist form has subsequently been remodeled, with the
extrusion and attachment of smaller cubes, and simultaneously eroded by the
subtraction of other cubic volumes. The building is consequently perceived as a
sculptural grouping of related boxes of the same genus but with a variety of
sizes, starting on the surface. The concrete structure reaches up to 7 stories
by feasible use of galleries so that extra operative space created by
mezzanines, whereas the standard is 4-4 ½ floors. The story height is 4 meters,
every two floors a cube is formed; the modular structure provides a flexible
basis for planning. Intermediate floors are supported on secondary steel
columns and beams.
The building is perceived from afar and in diverse prospects at various angles, due to perforated shield resembling Braille alphabet at range of sizes, symbolizing “communications for all”. The metal panels filter the sunlight entering the building into shifting patterns of dappled shade. The panels’ perforations are echoed in the suspended ceilings, where circular cut outs house connections for camera equipment and lighting.
The
emblematic use of façade creates a visually legible dynamic ambiance with
reference to today’s fast moving and assertive image of the media. In
accordance with topographic directions, the modules on the entrance elevation
are slightly angled to enhance the dynamic appearance. The finishes in the
interior draw on the same muted palette of calming colours that is applied to
the exterior: dark grey, black and shades of brown.
The projecting boxes are each dedicated to a specific TV channel or newspaper so that the various units within the Doğan conglomerate can be readily identified from afar. Intermediate floors are supported on secondary steel columns and beams. There is a layering of views through the building, both horizontally, across the open-plan offices and out into the city, and vertically, in the way the different levels open onto the internal atrium. The floors are framed by parapet walls topped with glazing. Here, the transparency is complete. The parapets consist of frameless glass supported by a stainless steel handrail; above the rail, there is only air.
Separate
sections like studios and offices of press people preserve their exclusivity
and each segment is accentuated in the integral form of the re-assembled blocks
of cube. The assemblage of smaller cubes within the structure of the large box
can be read as a metaphor for the diversity of the company’s operations and a
high degree of transparency serve to reinforce the separate brand images.
The top of the building contains a VIP lounge and terrace with teak decking. The floors below are segregated according to their specialty – newspaper or TV – but everyone comes together in the canteen in the ground-floor atrium. There is an open car park in a L-form parallel to the building besides two underground levels reserved for parking. The first basement is saved for technical facilities and storage requirements are solved in basement floors. The first basement level contains large studios as well as support facilities such as a hairdresser and make-up rooms. The two floors below contain M & E equipment and parking, along with cisterns that allow the landscaped gardens to be irrigated with greywater. Technological facilities and healthy infrastructure makes the building user-friendly and provides easy maintenance.
DMC Ankara
is a genuine building in terms of transparency; strong in-out correlation
enables a well-defined description before getting in the building; and on the
other hand, transparency provides the panoramic views of the city for all
offices. Composed harmoniously with the environment; it is open to the
cityscape. There is a strong relationship between the interior of the building
and the public realm.
Architects: Tabanlıoğlu Mimarlık / Melkan Gürsel & Murat Tabanlıoğlu
Location: Ankara, Turkey
Project Team: Murat Cengiz , Çağrı Akay, Ozan
Öztepe, Ali Eray
Interior Design: Tabanlıoğlu Architects
Client: Ortadoğu
Otomotiv ve Tic.A.Ş
Structural Engineering: Altıneller
Mechanical Engineering: Elmak
Electrical Engineering: Öneren Proje Mühendislik
Facade: Emmer
Pfenninger Partner AG
Architectural Lighting: Studio Dinnebier
Main Contractor: D – Yapı / Ataman İnşaat
Landscape Consultant: Esin Kılınç
Site Area: 4,299 sqm
Construction Area: 11,475 sqm
Project Year: 2006–2007
Construction Year: 2007–2008
Photographs: Thomas Mayer, Cemal Emden
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아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com
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