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상업 실내 인테리어 디자인

지갑 항거 전문점 매장 가게 설계 실내 인테리어 디자인 사진 Opus Shop / Paradox Studio

지갑 옷걸이 전문점 매장 가게 설계 실내 인테리어 디자인 사진 Opus Shop / Paradox Studio

오퍼스의 이야기 : 의해 세계 유일 지갑 항거 전문점 파라독스 스튜디오

오퍼스 활동을 위해 손을 최대 따라서 테이블 공간 좌석에 대한 무료, 무료 지갑을 걸어 테이블의 가장자리에 안전하게 배치할 지갑 옷걸이 전문 브랜드입니다. 오퍼스 타이베이 브랜드에 대한 번째 가게와 모임을 위해 사용할 수있는 다목적 공간되도록 설계되었고, 제품은 소매점뿐만 아니라 실행됩니다.

오퍼스 타이베이 도시의 패션 지구에 위치하고 있습니다. 해당 위치에 대한 이전 사용 차고이고 공간은 경기 침체 기간 동안 작은 점포로 개조되었다.

가게는 10.5 평방 미터와 3평 아주 몸집이 작은 공간이있는, 단지 2.3 미터 4.5 미터입니다. 저장소의 크기 제한을 극복하기 위해, 우리는 깊이와 넓은 공간의 인상을 만들 벽에 노란 컬러 블록 (오퍼스 '서명 색상을 사용) 그림에 의한 관점의 환상을 설계했습니다. 리듬 노란색 블록 가게의 반대 벽면을 따라 실행하고 회사에 의해 맞춤 설계 시간과 함께 강조되는 뒤쪽 벽에 수평선으로 수렴.

학생들에서 유명한 예술가까지의 다양한 시계는 시계에 시간을 표시하는 대신 숫자의 오퍼스 지갑 옷걸이에 의해 형성된 라인을 사용하여 라이징 모양이다. 우리는 3 시간 포함한 영역에 시계를 얼굴에 "지역" 형성 오퍼스 '고전 스와 로브 스키 컬렉션에서 4 가지 색상의 지갑 옷걸이를 사용했습니다.  가지 색상, 파랑, 보라색 분홍색, 녹색은 오늘의 조명 변화를 반영하기 위해 따뜻하게 추운에서 정렬됩니다. 시계 회화 조각과 가게의 스타가되고 있으며 의견과 관심이 많이 발생하고 있습니다.

깨끗한 발자국 영역을 만들고 혼란의 느낌을 최소화하기 위해, 우리는 벽을 모든 디스플레이 기능을 유지. 4 가지 길이 디스플레이 벽의 목재가 상하 시각 효과를 생성하고 저장하는 컬렉션을 제시하는 전시 캔버스를 형성합니다. 목재의 조각이 하나의 가방 걸이에 보여주는 역할을하기 위해 설계되었습니다 있으므로 잘라 지갑 걸이의 면적보다 단지 약간 것으로 정확하게 크기이며, 어느 가방 걸이는 목재의 조각의 상단에 위치 그리고 쉽게 고객이 도달하실 있습니다.

그래서 우리가 그것이 중요하다고 생각 - 지갑 옷걸이, 다양한 색상과 디자인에 와서 나무와 가죽 보석과 반짝 이는 크리스탈에 이르는 재료 장식 - 그것이 하나의 제품을 전달한다는 점에서 가게는 상당히 독특한 가게는 제품의 전체 모음을 표시하고 고객이 터치, 지갑 걸이을 느낄 있도록하는. 이러한 각각의 디스플레이가 완전히 공간의 제한 금액을 활용함과 동시에 방문자 오퍼스 제품의 전체 범위를 경험할 있도록 같은 3 차원 제품의 디스플레이를 사용 선다.

개의 디스플레이 주제를 가지고 있으며 가게의 반대편에서 서로 다른 기능을 제공하기위한 것입니다. 고객이 상점들이 오른쪽에서 보는 번째 벽을를 입력할 자연 경관의 이미지를 불러 극적인 파도 (나무 디스플레이 만든 상징) "자연의 "입니다.  절벽은뿐만 아니라 계절의 컬렉션으로 브랜드의 고전을 갖추고 있습니다.  가게의 왼쪽에서, "도시 " 적은 목재 스탠드를 가지고 있으며 이들은 극적으로 대응보다는 배열되어 있지만 고의적으로 도시의 스카이 라인을 닮은 정렬됩니다. 여섯 노란색 bobbins 오퍼스 '유통 네트워크를 이루는 도시를 표시하는 벽의 상단 부분에 위치하고 있습니다.  절벽은 제한된 버전 제품을 기능과 그것이 오퍼스 프로파이어터스는 공급 업체 유통 업체와 회의 공간으로 사용할 수있는 지역과 유사하므로 높은 stools 벽을 따라 배치됩니다.

 

The Story of OPUS: The world’s one and only purse hanger specialty shop by Paradox Studio

OPUS is a brand specializing in purse hangers, which can be placed securely on the edge of the table to hang your purse, hence free up space at the table and on the seats, and free up your hands for more activities. OPUS Taipei is the first shop for the brand and was designed to be a multi-purpose space that can be used for meetings, product launches as well as a retail store.

OPUS Taipei is located in the city’s fashion district. The previous use for this location was a garage and the space was converted into a small storefront during the economic recession.

The store is merely 2.3 meters wide and 4.5 meters long, which is about 10.5 square meters and is a very petite space. To overcome the size limitation of the store, we designed a perspective illusion by painting yellow color blocks (using OPUS’ signature color) on white walls to create the impression of a deeper and wider space. The rhythmic yellow blocks run along the two opposite walls of the store and converged into a horizontal line on the back wall which is highlighted with a clock custom-designed by us.

The unconventional clock is shaped like the rising sun using lines formed by OPUS purse hangers instead of numbers to indicate hours on the clock face. We used purse hangers of 4 different colors from OPUS’ classic Swarovski collection to form “zones” on the clock face, with each zone encompassing 3 hours. The four colors, blue, purple, pink, and green are arranged from cold to warm to reflect the lighting changes of the day. The clock has become a conversation piece and the star of the store and has generated lots of comments and interest.

To create a clean footprint area and minimize the feeling of clutter, we keep all the display function to the walls. Timbers of 4 different lengths line the two display walls to create an up–and–down visual effect and form an exhibition canvas to present the store’s collection. Each piece of timber is designed to serve as a showcase for a single purse hanger and is thus cut and sized precisely to be just slightly bigger than the footprint of a purse hanger, so one purse hanger could be placed on top of each piece of timber and can be easily reached by a customer.

The store is quite unique in that it carries only one product — the purse hangers, which come in many different colors and designs and are decorated with materials ranging from wood and leather to semi-precious stones and sparkling crystals – so we felt it was important that the store displays its complete collection of products and allows the customers to see, touch, and feel each purse hanger. These individual display stands enable such a three-dimensional product display that fully utilizes the limited amount of space and at the same time allows visitors to experience the full range of OPUS products.

The two display walls each has a theme and are meant to serve different functions at the opposite sides of the store. When customers enter the store, the first wall they see on the right is the “Nature Wall” with its dramatic waves (created by the wood display stands) which invoke images of a natural landscape. This wall features the brand’s classic as well as seasonal collections. On the left side of the store, the “Urban Wall” has fewer timber stands and these are arranged less dramatically than its counterpart but are deliberately arranged to resemble a city skyline. Six yellow bobbins are positioned on the upper portion of wall to indicate the cities that make up OPUS’ distribution network. This wall features the limited-edition products, and high stools are placed along this wall so it resembles a bar area where OPUS proprietors can use it as a meeting space with its vendors and distributors.

Architects: Paradox Studio – Chris Chen
Location: Taipei,
타이베이, Taiwan, 대만
Project area: 10,5 sqm 3평
Project year: 2010
Photographs: Benjamin Chou

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