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상업 실내 인테리어 디자인

VIP 공항 라운지 설계 실내 인테리어 디자인 Rizon Jet Lounges and FBO-VIP Terminals / SHH

VIP 공항 라운지 휴게실 조명 설계 실내 인테리어 디자인 사진 Rizon Jet Lounges and FBO-VIP Terminals / SHH

' 개의 새로운 Rizon 제트 라운지와 영국 도하에서 FBO - VIP 단말기 비슷한 개요 개념과 함께시작된'쉬이잇 프로젝트 건축가와 연결 가이 마테존 설명 '하지만 쉬이잇 다음이 개념을 해석하고 개발 8 2010 위탁했다 그럼에도 불구하고 터미널에서 회사의 카타르 유산, 연결된 위치 이와 유사한 여객 프로필을 반영하기 위해, 재료 선택과 기능 모두에서 많은 아랍어 참조를 유지 비긴 라운지에 대한보다 유럽 느낌을 만들 있습니다. 우리의 설계 개념에 대한 출발점은 Rizon 제트 브랜드와 다양한 방법과 인테리어 전반에 걸쳐 다양한 스케일의 해석 적용되었습니다 ''나포되었다.

클라이언트에서  간단한는 편안한 라운지의 느낌과 함께 '여섯 성급 호텔 리셉션' 만드는 것이었다. '그것은 사람들이 시간을 보내고 싶은 공간을 만드는 방법에 대한 전부 였어' 가이 마테존을 언급한 바있다. 고급스러운 마감,, 주문품의 가구와 편의에 중점 높은 비율 ' 단순하고 조용 색상 팔레트를 통해 달성되었다. 주요 공간은 고객들이 즉시 다른 모든 유지 보일 전망에게 반면, 그들의 필요 상태에 맞는 공간을 찾을 있도록, 다른 치료와 개인 정보 보호 수준의 다양한 흥미, 본다 라운지로 나뉩니다 극적인 이중 높이 볼륨입니다 시설에서가는.

디자인 워크 스루 :

Rizon 제트 승객 먼저 상단 모자, 꼬리 주차 대행 서비스에 doormen 의해 충족되어야하는 격납고의 서쪽 끝에있는 라운지에 도착. 항목이 즉시 표시 비행기, 인상적인 더블 높이의 공간에 직접합니다. 고객이 출발 바로 빠른 추적하고자하는 경우, '고속도로'경로가 명확하게 정상적인 영국 세관, 보안 여권 서비스가 적용되는 출발 게이트에 선도 'Emperador 라이트'대리석 바닥의 패널에 의해 표시됩니다. 거대한 규모의 조명, 뇌문 무늬의 패턴에서 만든 조각, 월넛 - veneered, 300mm 깊이 정지 천장 뗏목로 설정 또한 특별히 체코 공화국의 계획에 만들어진 손으로 만들어진 크리스탈 펜던트 조명, 경로의 형태로 고객에게 공간의 전체 깊이의 느낌을주는, 최대 활주로 리본에 보안 넘어 계속하고 Rizon 제트 정체성에 기반.

손에 많은 시간과 승객 그러나, 라운지가 제공에있는 전체 서비스 혜택을 누릴 것입니다.  라운지 공간 즉시 셀프 물을 설정 입구 영역의 오른쪽 (ANS 그룹 생성), 색상 패턴으로 설정 단풍과 함께, 전체 높이 거실 벽을 통해 첫째, 풍부 구조 드라마의 분위기를 전달 자동으로 균일한 모양과 쉬운 유지 보수를 보장하고 차가운 음극 서라운드로 프레임 있습니다.

살아있는 앞에, greeter 책상 앞에는 랜드 사이드와 랜드 사이드 간의 직접 앞서 전체 높이 기능 벽에 대한 반복, 호두의 지느러미 조각 나무 패턴 (쉬이잇의 설계와 윌리엄 둘치 회사에 의해 만들어진) 승객의 접근과 같은 형태로 변경할 있습니다. 여기 Rizon 제트 마사지는 승객을 접견하고 고객의 좋아하는 음식, TV 프로그램 등에 대한 권장 사전 브리핑과 자주 전단지와 관계를 구축하고자. 짐을 즉시로 공간을 혼란하지, 빼앗긴, 그리고 승객이 출국 절차를 시작하고자하는 경우에만 다시 주어집니다. 라운지는 거의 전적으로 또한 촉진제의 역할 대신 승객 방향과 고급스러운 느낌, 그리고 서비스의 설명과 설명 모든 부분을,되도록 간판 - 무료입니다. 자재의 품질도'Bottocini 피오 리토 라이트' 'Emperador 라이트'중앙 활주로 경로 (이것 역시 지역의 중심 오른쪽에있는 화장실에 대한 어두운 버전에서 사용) 양쪽에 대리석 바닥을 통해 발표됩니다.

'Deltalight 함께 쉬이잇 만든 프로젝트에 대한 조명 방식과, 모든 제어에 관한'가이 마테존는 설명했다. '전체 inbuilt 유연성과 나중에 시간이 매우 온화하고 친근한 조명의 가능성이있다는 것을 그래서 우리는 각각의 바닥과 테이블 램프와 함께 downlighting 천장 보트에 차가운 음극 조명을 결합했습니다.

왼쪽으로 중요한 기능은 Rizon 제트의 기업 정체성의 모티브의 추가 신청을 갖춘 고민 금속 마무리에 눈에 띄는, 전체 높이 천공 컬럼 (일련의 양식을 소요하고 원활한하여 제도에 대한 제조산업),  본다 라운지의 번째 주위에 거의 원을 만듭니다.  내에서 라운지 하나의 울트라 편안한 좌석은 쉬이잇의 에믈린 콘론의 설계와 린든 디자인에 의해 제조 macasar 흑단베이스에 골드 동아리와 엷은 갈색 직물 시트와 진한 갈색 섬유 등을 하나의 원형 소파의 형태로 걸립니다 .스타 나포를 통합 주문품의 양모와 실크 양탄자는, (또한 쉬이잇의 에믈린 콘론의 설계와 타이 제조) 라운지의 중심에있는, 열에 의해 형성 가까운 원으로 안락 의자의 추가에 의해 완료 반면 검은 커튼 패브릭 실내 장식과 macasar 에본 프레임에서 Bolier에서.

번째 세미 원형 오픈 라운지 바로 뒤에 누워 - 수준에서 가장 - 워터 제트 기술을 사용하여, 특히 독특한 표면으로 쉬이잇 디자인 프로젝트를 위해 만들어진 리본 바닥 테두리로 대비를위한 demarcated. 라운지이 위의 천장은 천장에 상처 직사각형 조명 골짜기와 자체 천장 설계 치료를하고 있습니다. 여기에 가구가 작은 면을 interspersed, 실크와 손으로 터프 티드 러그 (다시 타이 핑에 의해 제조 쉬이잇의 에믈린 콘론하여 주문품의 디자인) 바닥과 Bolier 라운지와 소파 좌석의 혼합과 함께 국내 스타일을 사용하여 검은 크롬 기지와 Natuzzi에서 포르타 로마나  바닥 램프에서 뒤틀린 유리 테이블 램프와 함께 짙은 갈색 칠기  (Meridiani에서) 테이블. 텔레비전 화면은 신중하게 그들이 사용하지 않을 디자인 내에 쉽게 들어갈 있도록 미러 스크린 주문품의 호두과 고민 미러 단위 (쉬이잇의 설계와 윌리엄 둘치 만든) 통합됩니다.

'전체 M & E 시청각 요소가 신중하게 눈에 띄는 동작과 통합되었습니다'가이 마테존 '만큼 깨끗한 라인과 공간의 세련된 모습을 방해하지 않는가 댓글을 달았습니다. 이보기에는 스피커 또는 그릴이없는 우리가 이러한 동작이보기에서 보관하기 위해 건축 상세한 가득 사용을 만들었습니다. 라운지에서, 예를 들어, 콘솔이나 커피 테이블로 주문품의 조이너리 항목은 Crestron 터치 패널 숨겨진 배선을 포함 주문 조명 AV 제어하는.

시계 보석을 포함하여 판매하는 처음 라운지 외에도, 우아한 주문품의 디스플레이 캐비닛이 (쉬이잇의 에믈린 콘론의 설계와 인테리어 조이너리 만든) 기능은 울트라 하이 엔드 제품.

의해 다른 라운지에서 차별화된 있지만 오른쪽, 지하의 번째와 번째 라운지는 외관에 다시 동일, 모양 원형 아르 성큰 (다시 한번 쉬이잇하여 주문품의 설계와 린든 디자인이 만든, 사람과 앉아서 단계 좌석 흉벽 안의 사격용 발판 어두운 회색 가죽 시트 황금 동아리와 함께 어두운 갈색 섬유에 다시).

라운지 , 넘어, 화장​​실과 화장실 지역은 신중하게 실크 다루는 함께 둘러 벽을 발표됩니다. 여기에 디자인 기능은 주문품의 콘솔 장치  에헴 무역에서 블랙, 감자 칠기의 영역에서 미러를 포함합니다.

중간층 수준은 개인의 승객 높은 수준을 제공하지만, 전반에 걸쳐 동일한 디자인 아이디어 공간은 연결되어 있고 싶잖아. '우리는이 바닥에서 특히 마음에 아랍 고객 인구 통계를했다'개인 정보 보호를 위해 문화 요구가 유럽에서보다  쉬이잇 수석 디자이너 에믈린 콘론은 '설명했다. 여기서 고객은 음식을 제공 있으며 조금 신중하게 마시는 어린이를위한 맞추 개의 추가 라운지, 모든 기다려 있습니다 - 또는 다른 비즈니스 센터 또는기도 공간을 사용할 있습니다. 전체 바닥도 사전에있는 단일 사용자 그룹을 위해 예약하실 있습니다. "

라운지 다섯 여섯 직접 공간을 내려다은 Rizon 제트 기업 정체성 sandblasted에서 별표와Sekon 유리로 만든 (질감 흰색과 패브릭 파문 사용) 경사, 섬유 - 적층 유리 벽을 통해 세미 보이는 보관 거대한 스케일의 유리에.   사용 로고 그래픽 참조의 크기가 모두 다양하고 다양성과 규모 모두를 보장하기 위해 재료 응용 프로그램을 변경할주의했다. Bolier에서 금색 직물 시트와 윙백의 안락 의자와 함께 어두운 갈색 가죽 소파와 의자 회사의 라운지 다섯 여섯 기능 소파에 좌석.사이드 테이블  Fibule에서하고 램프가 포르타 로마나으로하고 있습니다.

튀어나온 지역의 양쪽에서 지하 기능 중첩 뇌문 무늬의 목재 패널 위에 유리 벽은 스타 나포를 참조할, 크림 칠기에 완료되었습니다. 지역은 미묘한 오프 화이트 색조의 패브릭 linings 전역 카페트이며 모두 많은 개인 정보를 가질뿐만 아니라 시간이나 출석에있는 아이들과 함께 이상 기간 동안 시설을 사용하고자하는 사람 고객을 위해 설계되었습니다. 라운지 다섯 여섯 따라서, 숨겨진 Wii 플레이 스테이션 콘솔과 콘솔을 포함 라운지 일곱 읽기, , 보드 게임을 채색, 크레용과 중앙 커피 테이블을 하다니. 칠판과 분필도 있습니다.

, 에믈린 콘론 설명 '우리는 지정 자녀의 영역을 만들 없습니다 지시했다'지만, 일반적인 세련된 느낌이 가족이나 이외의 가족의 사용을 위해 유지되도록, 몰래 방식으로 개의 메자닌 라운지에이 기능을 빌드하는 대신.

객실에는 주문품의 단위 쉬이잇의 설계와 인테리어 조이너리 제조 Crestron AV 조명 제어 패널을 포함하고 은폐, 가죽 상감과 macasar 에본 한척에 있습니다.

사업 분야는 최대 화상회의와 시설과 십이명위한 전체 회의실을 포함합니다. 회의 테이블 호두에 (계획 모빌에서)  회의 의자 - '아스톤'의자 - Arper 옆에 delineates에게 별도의 사무실 공간을 슬라이딩 sandblasted 유리, 결합 사업 분야의 전면이 사그라 들자 휘었 유리  ieatures. (다시 대규모의 스타 디자인을 사용), 회색 voiles 신중하게하거나 별도로 또는 함께 예약 수있는 공간에 대한 개인의 느낌을주는 함께.

바닥에 화장실과 화장실은 대리석으로 완벽하게 복을되었고 메카를 직면하는 기도실, 낮은 수준 월넛 plinths 드래그 Armourcoat 벽면 완성 설계되었습니다 하다니 모두 있습니다. 기도실 반대, 뇌문 무늬의 패널 자연 빛이 스토리지를 은폐, 상단 하단에서 미러링 패널과 함께 오는과 라운지를 굽어보고 있습니다.

고객 대표 : 도시 벨벳 
주요 계약자 : 나이트 하우드 
M & E : ME7 
구조 공학 : 가격 & 메이어스 
비용 관리 : 로렌스 푸트 & 파트너 
프로젝트 촉진제 : GVA 둘째 런던  
기계 계약자 : JCA 
전기 계약자 : FES 
조명 공급 : Deltalight 
오디오 - 비주얼 : 틸먼 Domotics 
금속 세공 : 리틀햄턴 용접 
스톤마슨 : 고유 표면

 

The two new Rizon Jet Lounges and FBO-VIP Terminals in the UK and Doha began with a similar outline concept’, explained SHH Project Architect and Associate Guy Matheson, ‘but SHH were then commissioned in August 2010 to interpret and develop this concept to create a more European feel for the Biggin Hill Lounge, which nonetheless retains many Arabic references in both material choice and functionality, to reflect the Qatari heritage of the company, the linked locations and similar passenger profile at the two terminals.  The starting point for our design concept was the Rizon Jet branding and ‘star’ marque, which was interpreted and applied in a variety of ways and at different scales throughout the interior.’

The brief from the client to SHH was to create ‘a six star hotel reception’ with a comfortable lounge feel.  ‘It was all about creating a space that people want to spend time in’, commentedGuy Matheson.  ‘This was achieved through a simple and calm colour palette; luxurious finishes; a high proportion of bespoke furniture and a strong emphasis on comfort.  The main space is a dramatic double height volume, which is split into interesting, zoned lounges with different treatments and with a variety of privacy levels, so that customers can immediately find the right space for their need state, whilst retaining glimpsed views of everything else going on in the facility.’

Design Walk-through:

Rizon Jet passengers first arrive at the lounge at the west end of the hangar to be met by doormen in top hats and tails and a valet parking service.  Entry is directly into the impressive double-height space, with planes instantly visible.  If customers wish to fast-track straight to departure, an ‘expressway’ path is clearly marked out by a panel of ‘Emperador Light’ marble flooring, leading to the departure gate, where normal British customs, security and passport services apply.  Huge-scale lighting, in the form of hand-made crystal pendant lights specially made for the scheme in the Czech Republic, also lines the route, set into a sculptural, walnut-veneered, 300mm deep suspended ceiling raft, created in a fretwork pattern based on theRizon Jet identity, which continues beyond the security wall and up to the runway ribbon, giving customers a sense of the full depth of the space.

Passengers with more time in hand, however, will benefit from the full services the lounge has on offer. The ground floor lounge space instantly communicates an atmosphere of richness and structural drama, firstly through a full-height living wall, with foliage set into colour patterns, to the right of the entrance area (created by ANS Group), set to self-water automatically to e In front of the living wall, the greeter’s desk front is in a finned sculptural wood pattern in walnut (designed by SHH and made by William Dulcie Ltd), repeated for the full-height feature wall directly ahead between landside and landside, which seems to alter in form as passengers approach.  Here, the Rizon Jet concierge greets passengers and seeks to build up relationships with frequent flyers with advance briefing encouraged on customers’ favourite foods, television programmes and so on.  Luggage is immediately taken away, so as not to clutter the space, and given back only when passengers wish to begin the embarkation process.  The lounge is also almost entirely signage-free to ensure a luxury feel, with passenger direction and the explanation and clarification of services all part, instead, of the facilitator’s role.  Material quality is also announced through the marble flooring, in ‘Bottocini Fiorito Light’ on either side of the ‘Emperador Light’ central runway route (which also used in a darker version for the toilets to the centre right of the ground floor area).

The lighting scheme for the project, created by SHH together with Deltalight, is all about control’, explained Guy Matheson.  ‘We have combined cold cathode lighting in the ceiling rafts with downlighting, along with individual floor and table lamps, so that there is complete inbuilt flexibility and the possibility of very gentle and intimate lighting in the later hours.’

 nsure a uniform look and easy maintenance and framed by a cold cathode surround.

To the left, a further major feature takes the form of a series of striking, full-height perforated columns in a distressed metal finish (featuring a further application of the star motif from Rizon Jet’s corporate identity and manufactured for the scheme by Seamless Industries), create a near-circle around the first of four zoned ground floor lounges.  Within the columns, ultra-comfortable seating in lounge one takes the form of a single circular sofa with pale brown fabric seats and a dark brown fabric back with gold circles on a macasar ebony base, designed byEmlyn Conlon of SHH and manufactured by Lyndon Design.  A bespoke wool and silk rug, incorporating the star marque (also designed by Emlyn Conlon of SHH and manufactured byTai Ping) is in the centre of the lounge, whilst the near-circle formed by the columns is completed by the addition of two armchairs from Bolier in a macasar ebony frame with cotton fabric upholstery in black.

A second semi-circular open lounge lies immediately beyond – the largest on this level – demarcated for contrast by a ribbon flooring border, especially created for the project to anSHH design by Unique Surfaces, using water jet technology.  The ceiling above lounge two also has its own ceiling design treatment with rectangular lighting troughs cut into the ceiling.  Furniture here uses a domestic vernacular, with flooring in a silk and wool hand-tufted rug (once again a bespoke design by Emlyn Conlon of SHH, manufactured by Tai Ping) and a mix of lounge and sofa seating from Bolier, interspersed with small side tables with a black chrome base and dark brown lacquer top (from Meridiani), along with twisted glass table lamps from Porta Romana and floor lamps from Natuzzi.   Television screens are discreetly incorporated into bespoke walnut and distressed mirror units (designed by SHH and created by William Dulcie), with mirror screens to ensure they fit easily within the design when not in use.

All M&E and audio-visual elements have been carefully incorporated with no visible workings’, commented Guy Matheson, ‘so as not to disturb the clean lines and sleek look of the space.  There are no speakers or grilles on view and we have made full use of architectural detailing to ensure these workings are kept from view In each lounge, for example, bespoke joinery items such as consoles or coffee tables contain Crestron touch panels and concealed wiring in order to control lighting and AV.’

Beyond the first two lounges, two elegant bespoke display cabinets (designed by Emlyn Conlon of SHH and made by Interior Joinery) feature ultra-high-end goods for sale, including watches and jewellery.

To the right, the ground floor’s third and fourth lounges are again circular in shape, identical in look, although differentiated from the other lounges by sunken banquette seating two steps down (once again bespoke-designed by SHH and made by Lyndon Design, with a dark grey leather seat and back in dark brown fabric with gold circles).

Beyond lounges three and four, the toilet and washroom area is discreetly announced by a wraparound wall with a silk wall covering.  Design features here include bespoke console units and a mirror in each area in black, scalloped lacquer from Ecco Trading.

The mezzanine level offers passengers greater levels of privacy, but with the same design ideas throughout so that the spaces stay connected.  ‘We had the Arabic customer demographic particularly in mind on this floor’, explained SHH Senior Designer Emlyn Conlon, ‘where the cultural requirement for privacy is greater than in Europe.  Here, customers can be served food and drink a little more discreetly or can wait in any of three additional lounges, which also cater for children – or can else use the business centre or prayer room.  The entire floor can also be booked out for any single user group in advance.’

Lounges five and six directly overlook the ground floor space, kept semi-visible through a sloping, fabric-laminated glass wall (using an off-white textured and rippled fabric) created bySekon Glassworks, with the star from the Rizon Jet corporate identity sandblasted onto the glass at huge scale.  SHH were careful to vary both the size of the graphic references to the logo with each use and to vary its material application to ensure both variety and scale.  Seating in lounges five and six features sofas from The Sofa and Chair Company in dark brown leather with a gold fabric seat and wingback armchairs from Bolier.  Side tables are from La Fibule and lamps are by Porta Romana.

At either side of this protruding area, the glass walls above the ground floor feature overlaid fretwork timber panels, finished in cream lacquer, referencing the star marque.  The area is carpeted throughout with fabric wall linings in subtle off-white shades and is designed for customers who not only to have both more privacy but also who want to use the facilities for longer periods of time or with children in attendance.  Lounges five and six therefore include consoles with concealed Wii and Playstation consoles, whilst lounge seven has a central coffee table with crayons, colouring books, reading books and board games.  A blackboard and chalk are also available.

We were instructed not to create designated children’s areas’ explained Emlyn Conlon, ‘but instead to build this function into the three mezzanine lounges in a concealed way, so that the prevailing sophisticated feel is retained for either family or non-family use.’

Bespoke units in each room are in macasar ebony veneer with leather inlay, containing and concealing Crestron AV and lighting control panels, designed by SHH and manufactured byInterior Joinery.

The business area includes a full conference room for up to twelve people with video conferencing and tea-point facilities.  The conference table is in walnut (from Plan Mobil) and the conference chairs – the ‘Aston’ chair – are by Arper.  A sandblasted glass sliding wall delineates a separate office space, whilst the front of the combined business area ieatures a curving glass wall (again using the star design in large scale), with grey voiles discreetly giving a feeling of privacy for the two spaces, which can be booked either separately or together.

Toilets and washrooms on this floor are all in marble, whilst the prayer room, which has been fully blessed and which faces Mecca, has been designed with low-level walnut plinths and a dragged Armourcoat wall finish.  Opposite the prayer room, a fretwork panelled wall overlooks the lounge, with natural light coming in along the bottom and with mirrored panelling at the top, concealing storage.

Client Representative: Urban Velvet
Main Contractor: Knight Harwood
M&E: ME7
Structural Engineering: Price & Meyers
Cost Control: Lawrence Foote & Partners
Project Facilitator: GVA Second London Wall
Mechanical Contractor: JCA
Electrical Contractor: FES
Lighting Supplier: Deltalight
Audio-Visual: Tillman Domotics
Metalwork: Littlehampton Welding
Stonemason: Unique Surfaces

Architect: SHH
Location: London
, 런던, England, 영국
Photographs: Andy Spain

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