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상업 실내 인테리어 디자인

dtac House / Hassell 사무실 설계 실내 인테리어 디자인

dtac House / Hassell 사무실 오피스 사무소 데스크 회의실 책상 의자 조명 설계 실내 인테리어 디자인 사진

HASSELL dtac, 사람을위한 일터를 태국 '바닥이 20 평방 미터를 넘는 62,000 점령 직원 공급자에게 수용 3500 통신의 선두.

dtac 기업 이념이 성공적으로 도착, 회의, 집중력 휴식 공간의 전통적인 개념에 도전, 디자인에 반영된다 '연극 배우'. 모두 직원과 방문자의 철학을 전달하는 - 이것은 새로운 직장의 주요 목표로했다.

클라이언트가 개발하고이 방법을 장려하는 환경을 요청, 그것은 학생들의 창의력과 dtac 직원들의 열정에 명확하게 분명하다. 여러 지역에서 그것은 또한 공간들의 기능을 통해 정의된보다는 볼륨으로 정의할 수있게되었습니다. 예제는 광범위한 수준의 개방 전면 dtac 다양한 홍보 활동을 지원하고, 클라이언트 직원 행사 다양한 호스트 높은 적응력 공간을 제공하는 새로운 내부 기능 계단으로 연결된 사내 공간.

집중 프로젝트 팀과 기지 구축 상담 통합이 구조적으로 달성하기 위해 필요했다. 넉넉한 공간과 넓은 공극에 걸쳐 팔십m. 공극 내에 교량의 선택적 배치는 버팀대 구조적 한계 은폐하면서, 순환과 시력 라인을 극대화할 있습니다

기반 환경이 만든 HASSELL 공간의 직장 선택의 격려 dtac 직원과 창의적인 모바일 ; workpoint, 모임 라운지 여부에 자신 또는 내려다 보이는 야외 테라스에서 방콕 스카이 라인. 열기는 실내 식물과 보완 작업 영역 전용 휴식 피트니스 바닥의 결합은, 추가 직원 편의 시설을 강화하고 건강한 작업 환경을 추진하고 있습니다.

자료 느슨한 가구의 대부분은 로컬 공급했다. 이것은 모두 고객의 미적 디자인 방향과 타이어 제품 설계자를 지원하기 위해 그들의 취향에 통보했다.

바닥재, 심사 천장 battens, 대한 지역 목재의 풍부하고 다양한 사용이 활동 기반의 작업장에 걸쳐 방향과 프레임 워크를 제공합니다. 로컬로 만든 면화와 실크 원단도 fitout 걸쳐 사용되었습니다. 그것은 수입 자료 느슨한 가구뿐만 아니라 발전을 저해하지 않겠다고 또한 예산에 영향을 처음부터 실현되었다. 대신, 사용자 정의 가구 만드는 일은 많은 분야에서 적용되어 통합 개념 중심의 접근 방식의 결과.

전체 일정 예산, 포부 짧은 이외에의 효율성은 클라이언트에 의해 요구되었다. 많이 점령하는 디자인 경연 대회에서 우승의 짧은 1 기간을 실현하기 위해시 의존했다. 단계별로 건설 프로그램은 계약자의 생산성과 경쟁력을 극대화하기 위해 구현되었습니다. 전체에서 클라이언트의 비즈니스 그룹의 요구에 의한 삼상 건설 프로그램을 통해 가지 계약자가있었습니다. 모두에게 접근되는 dtac 마케팅 철학으로 유지에서 fitout 모두에게 이익을 수수한 예산으로 제작되었습니다.

HASSELL designed the new workplace for dtac, one of Thailand’s leading telecommunication providers, to accommodate 3,500 staff occupying 62,000 sqm over 20 floors.

The dtac corporate philosophy of ‘play and learn’ is successfully reflected in the design, challenging conventional notions of arrival, meeting, concentration and relaxation spaces. This was the principal aim of the new workplace – to communicate the philosophy to both staff and visitors.

The client requested an environment to develop and encourage this approach, and it is clearly evident in the creativity and enthusiasm of the dtac staff. In many areas it has also enabled spaces to be defined as volumes, rather than defined through their function. An example is the extensive three-level open front-of-house space linked by a new internal feature stairway which provides a highly adaptable space to support dtac’s varied promotional activities and able to host a wide variety of client and staff events.

Intensive project team and base building consultation and integration was required to achieve this structurally. The voluminous space and large void spans approximately eighty meters. The selective placement of bridges within the void are located to maximise circulation and sight lines, while also concealing critical structural bracing.

The team-based environments created by HASSELL encourage dtac staff to be mobile and creative in their choice of work space; whether at their workpoint, in a meeting lounge or on the open terrace overlooking Bangkok’s skyline. Open workspaces supplemented with indoor plants, and the incorporation of a dedicated relaxation and fitness floor, further enhance staff amenity and promotes a healthy work environment.

The majority of materials and loose furniture were sourced locally. This was informed by both the client’s aesthetic design direction and their preference to support Thai products and designers.

The rich and varied use of local timbers, for the flooring, screening and ceiling battens, provides direction and framework across this activity-based workplace. Locally made cotton and silk fabrics were also used throughout the fitout. It was realised from the outset that imported materials and loose furniture would not only hinder progress but also affect the budget. Instead, custom joinery was applied in many areas and resulted in an integrated and concept driven approach.

Efficiency in the overall timeline and budget, in addition to the aspirational brief, was required by the client. Both were heavily relied upon to realise the short one year timeframe from winning the design competition to occupation. A phased construction program was implemented to maximise contractor productivity and competitiveness. In total there were four different contractors over a three phase construction program, driven by the client’s business group needs. In keeping with dtac’s marketing philosophy of being accessible to everyone, the fitout was also produced to a modest budget to benefit all.

Architects: Hassell
Location: Bangkok, Thailand
Client: 
dtac
Project area: 62,000 sqm
Project year: 2009
Photographs: Pirak Anurakyawachon




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