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상업 실내 인테리어 디자인

Maison des Maîtres Chocolatiers Belges / Gwenaël Hanquet 메종 초콜릿 가게 설계 인테리어

Maison des Maîtres Chocolatiers Belges / Gwenaël Hanquet  메종 초콜릿 매장 상점 가게 설계 인테리어 디자인 사진

Minale 디자인 전략이 가게 이름을 만들었습니다. 아이디어를«파악하고 국가의 마스터 초콜릿 제조 업체를 맞춤 상징적인 저장소를 구축하는 것이었다, 그는 계속됩니다. 메종은 제휴 요소 자체 오른쪽에있는 브랜드입니다. 우리가 가게 될하지만 여러 장인과 상품의 패치워크를 만들 싶지 않았어. 메종 데스 Maîtres Chocolatiers에서는 반대로, 브랜드는 동질적인 가치 향상 설정에서, 그것의 구체적인 자질에 전시됩니다.보기»

«메종» 따뜻한«가족»링에 선정되었습니다. 프로젝트의 순수 (100 % Belge) 벨기에 측면은 초콜릿의 세계 (100 % 카카오)에서 빌린 코드를 통해 표현된다. 활판 인쇄술에 대해서는, 그것이 빛나는 현대적인 터치를 추가 파란색 지상에, 장인과 전통의 가치를 reconciles 혼합입니다.

가게는 디스플레이 벽의 직교 느낌이 상주 장인에게 정의된 쇼케이스을 제공합니다. 각각 자신의 초상화, 경력 경로, 고향 견적 개인 전용 공간이 제공됩니다. 바닥에 새겨져 가입 - 라인이 바닥에서 밀어 올리다 중앙 단위의 바로 가장자리에 벽의 하단 지점을 연결하십시오. 또한 초콜릿 갈색의 핥기로 처리, 그들은 메종 데스 Maîtres Chocolatiers Belges 제품을 강조하는 복고, 조명 유리 플레이트를 갖추고 있습니다. 그들은 올해의 행사에 따라 전시 구역이됩니다. 방문자는 샘플 pralines 사이트에 초콜릿의 종류 이상의 있습니다.

Minale Design Strategy created the store name. «The idea was to build an emblematic store that would identify and personalize the country’s master chocolate makers, he continues. The Maison is a federating element, a brand in its own right. We did not want to create a shop that would be but a patchwork of various artisans and their wares. At the Maison des Maîtres Chocolatiers, on the contrary, each individual brand is showcased for its specific qualities, in a homogenous, value-enhancing setting.»

«Maison» was chosen for its warm «family» ring. The purely Belgian (100% Belge) aspect of the project is expressed through codes borrowed from the world of chocolate (100% cacao). As for the typography, it is mix that reconciles the values of craftsmanship and tradition, on a blue ground that adds a luminous, contemporary touch.

The orthogonal feel of the store’s two display walls offers a well-defined showcase to resident artisans. Each is provided with a dedicated space for his or her portrait, career path, birthplace and personal quote. On the floor, carved join-lines link the lower points of the wall to the straight edges of the central units that seem to push up from the floor. Also treated to a lick of chocolate brown, they are equipped with a retro-lit glass plate to highlight the products of the Maison des Maîtres Chocolatiers Belges. They become an exhibition zone according to the events of the year. Visitors can sample pralines and more than ten varieties of hot chocolate on site.

Casa das Histórias Paula Rego / Eduardo Souto de Moura

Architects: Gwenaël Hanquet
Location: Brussels, Belgium
Project year: 2011
Photographs: Courtesy of Gwenaël Hanquet



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