Zara Rome / Duccio Grassi Architects 자라 로마 여성복 남성복 옷 매장 가게 상가 리모델링 증축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
전에 머물 로마 거의 유일한 비즈니스와 나는 Chigi 라르고 있어야합니다, 궁전 renaissant 유료 관심을 위해 팔라 Bocconi, 거의 입방 네오 결코 인정 나. 도시를 향해 inmense 창문을 통해 열려있는 특별한 인테리어 볼륨 : 사이트에 처음에는 건축물의 예상치 못한 exceptionality는 건축가의 원래 의도를 인식 방문하실 수 있습니다. 전 거주자가 상품을 이유 및 기술적인 이유로, 임플란트의 통과를 위해 창문을 폐쇄했다.
그것의 순수한 기하학, 콤팩트하고 아직 빛을, 철, 유리의 거대한 외부 표면에 감사 - - 내가이 건물은 건축, 1886 당시의 무언가가 Bregenz에서 kunsthaus 유리 큐브가 있던 것과 같은 효과를했을 최근 년. 자주, 우리는 소매 공간을 디자인 할 때 우리는이 목적을 위해 설계되지 않았습니다 역사적인 건물에 개입해야합니다.
폭력 우리는 뜻밖의, 명암의 아름다움의 씨앗을 포함할 수 있습니다 이러한 장소에서 사용하도록 강요하고 있습니다. 예를 들어, 우리는 Paleochristina 교회의 remainings를 복원 상업 공간을 창조에게 무슨 일이 생긴. 팔라 Bocconi의 경우, 건물은 원래 상업적인 목적으로 설계되었습니다. 볼륨 화합으로 볼 수로 태어나는 것은, 그 광경은 전체 공간이 경계에 있습니다. 볼륨, 아키텍쳐의 손을 당신을 데려갈 당신은 아무것도하지만 그들을 다음 작업을 수행할 수 없습니다.
당신은 단지 맞지 않는 무엇 제거할 수 있습니다 아무것도 추가할 수 없습니다. 라이트, 밝기, 투명성을 복원하려면 원래의 바닥의 얇은 크기가해야되었다. 그것은 아이콘 자체로서 중앙 안뜰 아이콘을 호스트 수 없습니다. 물론 상업적인 공백은 지금 한 세기 전에 비해 변경 : 안전 및 climatization에 대한 요구 사항이있다, 사람들의 금액은 엄청나게 증가하고 상품화이 훨씬 다릅니다.
이 프로젝트는 이러한 요구 사항 및 아키텍처, 건물의 영혼 사이 armony를 생성해야하며 이러한 작업은 열정과 클라이언트의 능력에 의해 완화됩니다. 외부에서 우리는 다시, 어떤 삼투 막 역할 및 / 건물 큐브 안으로 모든 바닥을 포용 필터를 만들고, 도시 향해 큰 창문을 열었습니다. 각 창 내부 drapped 커튼으로 모양의 이중 금속 시트를하고 있습니다. 두 금속 시트의 구멍 coicident 위치 : 당신은 태양, 비, 도시 생활 밖에서 볼 수있는 그들을 직면하고, 그들을 지나가다 당신은 하루 중 시간에 따라 다양한 효과와 함께 입력에만 빛을 인식. 금속 시트 내부에서 본 자연스럽게 매달려과 선반에 맞는 것입니다.
I stay in
Rome for business only rarely and I must admit I never paid attention to
Palazzo Bocconi, an almost cubic neo-renaissant palace, on Largo Chigi. At the
first on site visit the unexpected exceptionality of the architecture lets
perceive the original intentions of the architect: extraordinary interior
volumes which open through inmense windows towards the city. The former tenant
had closed these windows for merchandise reasons and for technical reasons, the
passage of the implants.
I presume at
the time of construction, 1886, this building – with its pure geometry, compact
and yet light, thank to the enormous external surfaces in iron and glass –
would have the same effect that the kunsthaus glass cube in Bregenz had in more
recent years. Frequently, when we design retail spaces we have to intervene in
historical buildings which were not designed for this purpose.
The violence
we are forced to use on these places can contain the seed of beauty, of
contrast, of the unexpected. For example, we happend to create a commercial
space restoring the remainings of a Paleochristina church. In the case of
Palazzo Bocconi, the building was originally designed with a commercial aim.
The volumes are made to be seen as a unity, the sight crosses the whole space.
The volumes, the architectures take you by the hand and you cannot do anything
but following them.
You cannot
add anything, you can only remove what does not fit. To restore the light, the
lightness, the transparency, the thin size of the original floors became a
must. The central patio cannot hosts icons as it is an icon itself. Certainly
the commercial spaces have now changed compared to one century ago: there are
needs for safety and climatization, the amount of people has increased
enourmously and the merchandising is much different.
The project
must create the armony among these requirements and the architecture, the soul
of the building; this task is eased by the passion and the competence of the
client. On the exterior we have re-opened the large windows towards the city,
creating a filter, which acts as an osmotic membrane and embraces all floors
inside the cube / building. Inside each window has a double metal sheet shaped
as a drapped curtain. The holes of the two metal sheets are coicident: facing them
you can see outside, the sun, the rain, the city life; passing by them you
perceive only the light which enters with different effects according to the
time of the day. Seen from inside the metal sheet is naturally fit for hanging
and shelves.
Architects: Duccio Grassi Architects
Location: Rome, Italy
Collaborator: Marco Porpora, Pich Tripasai,
Nicola Fanesi, Claudia Cavina, Silvia Sirocchi, Maurizio Putignano, Mattia
Villa
Project area: 5,000 sqm
Photographs: Andrea Martiradonna
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