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빌딩 타워 상가 건축물 인테리어 디자인

Yamaha Ginza / Nikken Sekkei 야마하 악기 가게 콘서트 홀 음악 학교 빌딩 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인

Yamaha Ginza / Nikken Sekkei 야마하 악기 가게 콘서트  음악 학교 빌딩 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진

브랜드의 야마하의 본질을 표현하고, 일본 ' 제조 업체에 최고의 일반적인 악기의 디자인을 실현의 건축, 아키텍처는 테마는 기본적인 조합 "" 소리와 " 느낌을 exudes 건축 음악 아르 세트 아웃 전통과 혁신 ". 내부 목관 악기 악기 배치하는 이미지를 달성 개념의 건물 유리 쇼케이스, 아트리움 공간이 직면하고있는 거리를 연결된 악기 목관 악기 닮은 곡선 몰딩 재료과 함께 목조 있습니다.

건물의 행사는 음악의 유동성을 표현 대각선 그리드 황동 악기를 표현하는 임의의 패턴으로 흩어 황금 적층 안경 구성되어 있습니다. 소리, 리듬, 그리고 시간을 통해 지속적인 변화의 감각과 반짝 이는 감각을 변화 : 정면으로 음악적 감각의 숫자가이 아키텍처에서 표현하려하고 있습니다. 골드 리프 적층 유리 기술을 사용하여 현대적인 안경 반투명의의 골드 먼지를 사이에 높은 장인으로 sandwiching 일본의 전통되었다, 악기의 황동 이미지 이외의 이미지를 대표하는 일본어. 대각선 케이블 - 그리드 시스템이 골드 적층 안경을 교수형에, 스테인드 안경처럼 커튼 벽의 새로운 형식이 개발되었습니다.

건물은 최고의 센터에서 아트리움 공간과 함께 쌓아 가게, , 음악 학교 다양한 사운드 관련 시설로 구성되어 복잡합니다. 그것의 정교한, 가장 진보된 진동 음향 절연체 구조로, 각각의 공간은 서로 연관 아직 어쿠스틱, 환경을 자체를 유지합니다. 자체를 테마로 설계된 아트리움 공간, , 먼지로 장식된 투명한 스크린을 통해 긴자의 거리와 함께 울려 퍼집니다.

현대적인 디자인 복도에 어쿠스틱 악기를위한 최고의 공간을 달성하기 위해, 우리는 개념을 설정 : "악기의 소리가 명확" "위로부터 음향 공명의 풍요로움을." 외부 표면에 대각선 그리드의 디자인을 사용하여 고르지 않은 표면과 측면 , 기본 숫자 비율 파동의 형태로 천정은 좋은 균형의 소리를 반영 확산. 또한 굽은 천장에서 반사되는 소리의 다양한 반사되는 소릴 처음부터 호우 사운드와 음향 공간을 확인합니다. 나무 재료를 사용하여 인스 트루먼 트의 다양한 형태를 채택함으로써, 복도 자체가 악기의 내부 이미지를 유사합니다.

 

To express the essence of Yamaha’s brand, Japan’s leading general musical instrument manufacturer, and materialize its architectural design, the basic themes of this architecture are set out to be “a building that exudes the feel of sound and music” and “the union of tradition and innovation”. To achieve the building’s concept image, which is a woodwind instrument that is placed inside a glass showcase, the connected three atrium spaces facing the streets are finished by wooden materials with curved moldings that resemble woodwind instruments.

The façade of the building is composed of the diagonal grid expressing the fluidity of music, and the gold-leaf laminated glasses scattered in a random pattern expressing the brass instruments. With this façade, a number of musical senses are tried to be expressed in this architecture: a sparkling and shifting sense of sound, a rhythm, and a sense of constant change through time. Gold-leaf laminated glass, which was made by sandwiching Japanese traditional craftsman’s gold dust between high-translucency glasses using modern technologies, represents Japanese images, in addition to an image of brass instruments. By hanging these gold-leaf laminated glasses with the diagonal cable-grid system, a new type of curtain wall like stained glasses was developed.

The building is a super-complex composed of various sound-related facilities such as shops, a hall, and music schools stacked together with three atrium spaces in its center. With its sophisticated, most advanced vibration and sound insulation structure, each space is interconnected and yet keeps its own, acoustically quite environment. Three atrium spaces, each designed with its own theme, resonate with the streets of Ginza through the translucent screen decorated with gold dusts.

To attain a finest space for acoustic instruments in this modern-designed hall, we set out two concepts: “the richness of acoustic resonance from the top” and “the sound clarity of musical instruments”. The side wall with uneven surfaces that uses the design of the diagonal grid on the exterior surface, and the ceiling with a form of primary number ratio waves diffuse reflected sounds in a good balance. Also the various reverberations of reflected sound from the curved ceiling make an acoustic space with a downpour sound from the top. By using the wooden materials and adopting various forms of instruments, the hall itself resembles the image inside of musical instruments.

Architects: Nikken Sekkei LTD / HOZUMA CHINO+HIROYUKI SHIRAI+TAKEYOSHI SUZUKI
Location: Tokyo, Japan
Client: Yamaha Corporation

Project area: 635 sqm
Project year: 2006 – 2010
Photographs: Courtesy of Nikken Sekkei




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