Library AndCoffee Shop / MYCC 도서관과 커피숍 리모델링 보수 공사 증축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
이런 종류의 공간에 개입은 지층의 작업을, 그의 긴 생애에 걸쳐 연속을 의미합니다.
이곳의 예표론의 중심은 아니 다른, 유사 미성년자와, 찾을 수있는 전형에서 마드리드 . 메인 외관의 벽과도 자연 채광이나 환기가 지상 아래 지하로 평행 구조와 함께 거리에서 그런 대. 그것은 창고 역할을 다른 작업을 보유하고 있습니다.
시간으로 우리는 직업을받을, 우리는 건물의 역사와 우리가 제공하는 단순화 훈련이란 따라 이러한 작업의 긴 연속을 발견. 우리는 단순히 프로그램의 불확실성에 대한 컨테이너 역할을 할 수있는 매력적인 공간을 제공합니다. 그것은 몇 평방 미터 오후 커피 영역 또는 판매에 갈 것이며 얼마나 많은 다른 문제가 있거나 프리젠 테이션 및 여러 가지 이벤트를 맨 바닥에 분명해 또는 아래이나 저녁 칵테일 도서의 금액을 차지할 것이 얼마나 분명 적이 주말 및 수익, 기타 다른 사용하여보다 더 많은 표면을 정리해 수 있습니다.
그것은 결과를 따릅니다. 이 우리가이 매우 빡빡 예산을 추가합니다. 우리는 뉴욕의 로프트와 다 사라졌어의 미술관의 추천에 대한 직접 참조를 가진 공간을 받으세요. 아이디어가 중요한 유산으로 사이트를 디자인하는 것이었다. 거기 자리를 차지할과 방문자의 종류에 다양한 활동와 통화할 수 있어야한다. 이것은 단어의 문자적인 의미에서 매우 청소 및 조명 직업입니다. 우리는 이곳의 산업 측면을 확장하는 그것이 가을 용이하지만 우리는 준비가되지 않은 minimalism의 과잉을, 파일을했다. 따라서 흰색 페인트, 차고 바닥, 벌거벗은 일광 전구는 강렬한 공간적 관계에 의해 보완되어야합니다. 또한 상호 공간의 일련의 순서 방문의 감각 경험을 제공하기 위해, 개발해야합니다. 행동 관찰을위한 이상의 장소가 될 겁니다.
이곳은 우리에게 충분한 높이와 표면이 제공될 수있는 모두를 잡아가있다는 인상을줍니다 크고 가벼운 맨손 공백으로 거리에서 지나가는의 주목을 호출합니다. 우리는 남은 공간의 생각을 전달; 강화되는 것을 멀리있을거야 ... 내부 우연히 정렬 테이블도없고 완전히 풀 빈 진열대 사이의 지속적인 드리프트. 유리 바닥이 눈에 띄는 주황색은 여행을 계속하려면 초대를 드러내면서 뒷면에는 와인 컬러에 그린보다 친밀하고 편안한 분위기가 있습니다. 우리는 그것은 다른 프로그램과 살아있는 경우에도 전시실이 될 것입니다 지하를 이루게됩니다.
Interventionin a space of this kind means a job of strata, successive throughout his longlife.
The typologyof this place is no different from the typical that can be found, with minorvariations, in the center of Madrid. Such spaces at the street with parallelstructure to the walls of the main facade and a basement below ground levelthat has neither natural light nor ventilation. It holds no other tasks thatserve as a warehouse.
By the timewe receive the job, we found a long succession of these actions along thebuilding’s history and what we offer is a simplification exercise. We simplyprovide an attractive space that is capable of serving as a container for theuncertainties of the program. It was never clear how many square meters wouldoccupy the area of afternoon coffee or the amount of books that would go onsale and how many different issues, or presentations and events of variouskinds had to be on the top floor or below or evening cocktails weekend andrevenue could sum up more surface than other different uses.
It followsthe result. To this we add a really tight budget. We get a space that hasdirect reference to the New York loft and referrals to the art galleries of theearly seventies. The idea was to design a site with an important legacy. Itshould be able to converse with the various activities that take place thereand to the different types of visitors. This is a cleaning and lighting job inthe very literal sense of the word. We had to expand the industrial side ofthis place and to file the excess of minimalism, in which it is easy to fallbut we were not ready. Therefore, white paint, garage flooring, naked daylightbulbs should be complemented by an intense spatial relationship. Also a seriesof interrelated spaces should be developed, in order to provide a sensoryexperience of the visit. Should be a place of action more than for observation.
The placecalls the attention of passers from the street by a large and light bare spacethat gives us the impression that there is sufficient height and surface tohold all you could be offered. We convey the idea of space left over; therewill be far from being tightened … Inside, continuous drift between haphazardlyarranged tables and neither empty nor totally full shelves. In the back thereis a more intimate and relaxed atmosphere painted in a wine colour, while a glassfloor reveals a striking orange to invite to continue the journey. We are ledto a basement that will serve as exhibition gallery even if it has to live withother programs.
Architects: MYCC – Carmina Casajuana, Beatriz Casares, Marcos
Location: Madrid, Spain
Client: TiposInfames
Project year: 2010
Photographs: Javier Ortega
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