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공간
이것은 디자인 팀의 특별한 작업 모드입니다. 매일, 팀 대화, 통신, 상호 작용, 그리고 서로 타협을 구성합니다. 이러한 작업 모드가 혼합 매체를 사용하여 혁신적인 생활 공간을 설계하는 도전의 출발점이되었다.
이베이스는 헐어되고 재건의 운명을 마주보고있는 도심 (Huashan 1914 크리에이 티브 공원 옆)에서 오래된 4 층 아파트입니다. 가운데 도시 갱신, 인접한 "가게 하우스"의 일련의 행사의 기대는 사라지고 영광의 황폐을 뜻하지 않습니다. 혁신을 추구하는 디자이너의 그룹은, 날카로운 대조로 가득한 환상적인 전망을 만들었습니다. facelift를 기대 외관하려면, 땀이 나서의 이미지가 필연적으로 마음에 나타났어.
따라서, 건설 사업이나 온실에서 본 가지 패러디 사용 울타리 그물로 Moxie의 디자이너. 그러나이 부드럽고 침투성 네트 벤드와 바람의 흐름과 비가 미치는 영향과 겸손 방식으로 다재 다능한 실제로 다양한 선물 "자세"와 함께 플렉스. 울타리의 불규칙한 배열하고, 파티션에게 수평 치수를 표시 모노톤 창을 그물은 우리가 열심히 일하는 파트너의 깜빡 거리는 불이은 대도시 생활의 어려움을 느끼게 될거야, 밤 반짝. 우리의 설계 팀은 삶의 유기적인 세력을 육성 온실에 헌신 농부처럼 작동합니다.
대화 - 회의실
전통적인 장부 관절의 노치는 여전히 테이블 위에 보존과, 재활용 싸이 프레스는 그 회의실의 테이블은 원래 해체 구조의 빔했습니다 확인하는 데 사용되는 로그인하십시오. 디자이너는 전통 건축의 지혜와 익살 멀티 포인트 터치 스크린과 다양한 사용자 인터페이스를 통합 테이블 상단에 직접 감사의 미덕을 선물한다. 이 하이테크 찾고 가제트 자유로운 표현을위한 대화 상자를 상징한다.
통신 - 작업 공간
크로스 필드 또는 교차 전문화지만, 패션의 주제가 뭔지 대부분의 사람들은 이해를 못하는 다양한 미디어에서 다양한 전문적인 배경과 다양한 전문 분야의 디자이너가 같은 목표를 가진 창조적인 아이디어와 상상하는 방법입니다. 이것은 자유 표현의 세계로 구두 설명을 넘어 "커뮤니케이션"을지지 않습니다. 그 품질의 인적 자원을 밖으로 "티셔츠 모양의"재능 포인트의 개념은 혁신적인 발전의 과정에서 원동력이 될 수 있습니다. 심도있는 관찰과 개념의 출현에 대한 더 많은 기회를 만들 수 있습니다, 또한, 설계 프로세스에 대한 다양한 지원 환경 참여와 "T는 모양"구조의 공동 설계 작품을 interlaying위한 인터페이스를 나타냅니다 수도 있습니다.
- 상호 작용 연구실
"숲에있는 실험실에"이 우주에 아빠 생각입니다. 원래는 이런 공간에서 그들의 연구를 할 게 어떤 건지 상상 과학 공원에서 근무 정보 기술 전문가 그룹에 대한 어려운 것입니다. 마찬가지로,이 분야에서 공간의 모호 파티션은 옛 구조의 나무 기둥에서 왔습니다. 경계선 '모호함으로 사용자가 인식 그들의 존재는, 프레임 워크 제한과 억압에서 해방 받고 구축 되었기 때문에 억제 대화형 작업을 의미합니다. 이 공간에서 디자이너는 다양한 문화의 다른 용기에 많은 가능성을 탐구하는 자유입니다. 그리고 불규칙에 설치되어있는 장치가 작업 영역의 내부뿐 아니라 휴식 공간이 있지만 호흡 억제에 대한 고유 공간을 햇살이 가득한 테라스를 만들고, "숲"에서 유기 interactivities를 만들 들보.
퓨전 및 프리젠 테이션 - 커피 코너
"비 작업"우주는 매우 독창적인 근로자하는 것이 중요하다,이 공간이 나머지 영역을 의미합니다. 휴식 공간이 근로자에게 고독의 시간을 줄 정렬되어있다면,이 공간은 대화와 융합 둘 다 내부와 외부의 다른 형태에 대한 건설 것입니다. 이러한 융합은 또한 팀의 작품의 업적을 모두 내부와 외부에 제공합니다. 건물 통과하는 호기심 많은 눈을 직면한 사무실 지하에있는 미디어 갤러리가 있습니다. 계층, 재활용 목재 블록을 다른 턴에서 포즈로 서로와 상호 작용하려고 상향 움직임에 steadfastly 쌓여있다. 그것은 노동자 "나머지"의 의미 다른에게 선물하고 독창적인 아이디어를 고무 공간입니다.
Space
This is a
special work mode of a design team. Every day, the team constructs dialogues,
communicates, interacts, and compromises with one another. Such a work mode has
become a starting point of a challenge to design an innovative living space
using mixed media.
The base is
an old four-story apartment in the city center (next to the Huashan 1914
Creative Park), which is facing the fate of being torn down and rebuilt. Amidst
the anticipation of city renewal, the façade of a series of adjoining “shop
houses” conveys the desolation of fading glory. A group of designers pursuing
innovation, created a fantastic view, filled with a sharp contrast. To a façade
expecting a facelift, the image of an ugly duckling inevitably comes into mind.
Thus, the
designers of Moxie as a parody use fence nets of a kind seen in construction
projects or greenhouses. However these soft and permeable nets bend and flex
along the currents of wind and impacts of rain and with versatility actually
present varied “postures” in a humble fashion. The irregular arrangement of the
fence nets partition the monotone windows that mark the horizontal dimension,
and the flickering lights of our hard-working partners twinkle in the night,
echoing the challenges of metropolitan life. Our design team works like
dedicated farmers in the greenhouse nurturing the organic forces of life.
Dialogues-
Conference Room
The recycled
cypress log used to make the conference table was originally the beam of a
dismantled structure; with notches of the traditional tenon joints still
preserved on the table top. The designer presents the wisdom of traditional
architecture and the virtue of thankfulness directly on the table top, which
humorously integrates a versatile user interface with a multi-point touch
screen. This hi-tech looking gadget symbolizes a dialogue box for free
expression.
Communication-
The Work Area
Cross-field
or cross-specialization is a subject matter in fashion, but what most people do
not understand is how designers from different professional backgrounds and
different specializations in different media conceive and creative ideas with
the same goal. This takes “communication” beyond verbal description into a
world of liberated expression. The concept of “T-shaped” talent points out that
quality human resources may become the driving force in the process of
innovative development. Moreover, a versatile support environment for the
design process may represent an interface for interlaying participation and
cooperative design works in a “T-shaped” structure; which may create more
opportunities for in-depth observation and concept emergence.
Interactivity-
The Research Lab
“A lab in
the woods” is an idea that pops into this space. It would be difficult for a
group of information technology specialists originally working in a science
park to imagine what it’s like to do their research in such a space. Similarly,
the ambiguous partitions of the spaces in this area come from the wooden
pillars of the old structure. The boundaries’ ambiguity implies unrestrained
interactivity since their existence, as perceived by the users, has been
constructed under a framework free from restriction and suppression. In this space,
the designers are liberated to explore the many possibilities in the different
containers of diversified cultures. And the devices installed on the irregular
beams create organic interactivities in the “woods”, making the sun-drenched
terrace inside of the work area not just a rest space but a unique space for
unrestrained breathing.
Fusion and
Presentation- The Coffee Corner
The
“non-working” space is very important to creative workers; this space means the
rest area. If a rest space is arranged to give the workers a moment of
solitude, this space would be constructed for different forms of dialogues and
fusion both internally and externally. Such fusion also presents the
achievements of a team’s work both internally and externally. There is a media
gallery located on the ground floor of the office, confronting the curious eyes
passing through the building. Layered, recycled wood blocks are piled
steadfastly in an upward motion, which attempt to interact with one another by
posing in different flairs. It is a space that presents to the workers
different meanings of “rest” and inspires ingenious ideas.
Architects: Moxie Design
Location: Taipei, 타이베이 시, Taiwan, 대만
Design Director: Frankie Fan
Project Designer: Chian Hsin
Interactive Director: Ting-Han Chen
Project year: 2009 – 2010
Photographs: Courtesy of Moxie Design
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