Winter Festival Hall / Delugan Meissl 콘서트 홀
오스트리아의 건축가 Delugan
Meissl가 에 홀 축제 겨울은 우리에게 자신의 프로젝트를 공유 티롤 , 오스트리아 . 더 많은 이미지와 휴식 시간 후에 건축가의 설명.
겨울 축제 회관의 기하학은 주변 지형에서 개발 및 건물과 나란히 놓기에 이미 기존의 여름 축제 회관을 넣습니다. 그 위치는 기존 프리, 역사적인 대응의 역동적인 몸짓뿐만 아니라, 배경 바위에 관한. 건물은 서로가 보완과 풍경에 대한 참조의 각 건설 발음을 향상하고 대기 상호 작용을 입력합니다 얼굴. 기하학과 컬러 스트레스 과거와 현재의 이중성.
기존의 건물은 여름 축제 기간 동안 앞에 오는 동안, 계절의 변화는 앙상블의 색깔에 반전을 발생합니다. 그 건물은 설계 분야에서 전략적인 위치 지점 건물의 내부에가는 길을 방해 결함과 지각 충화 비슷합니다. 밤에는 뚜렷한 외관은 번쩍 이는 내부에 대한 통찰력을 허용하고 축제 회장의 로비로 밝히는 입구를 생성합니다.
풍경 지형 각인이 건물 안으로 계속 두명의 중앙에 매개 변수가 직접적인 건축 방식 : 건물의 내부 사이의 상호 작용과 주변의 자연뿐만 아니라 국제적인 평판의 최적화된 기능 콘서트 홀의 집중, 공간 구성. 주변 지역의 기존 특성을 개념 설계에 의해 강화됩니다. 다른 구역의 공백을 구성 커뮤니케이 션과 평화, 역학과 집중에 초점을 구현 : 시각과 기능적 공간적 참조 설계 방법을 정의할 수 흘러내린. 건물의 내부에 건축 조건은 그들의 감각적인 지각을 통해 모션 시퀀스의 미묘한 컨트롤에 약해진다 있습니다.
액세스 계단은 지형의 지형에 통합되어 있으며 건물의 내부에 방문자를 이끌고 있습니다. 휴대품 보관소 및 접수처는 가까운 항목에 위치하고 있습니다. 로비가 - 비대칭 공간 -뿐만 아니라 기존의 여름 축제 홀에로 주변 자연 환경의 노출 광범 수 있습니다. 반대 방향으로, 계단은 내부와 외부 사이의 관계의 관계가 다시 한번 인상적인 광범위하게 유리 주었소 서양 외관에 의해 경험 위의 수준에서 갤러리에 이르게한다. 건물의 보조 기능도 상위 수준에 위치하고 있습니다. 축소 및 순환 영역을 확대하고 천장 높이 sensually 이해의 방법으로 지각 건물 형태를 번역할 변화, 거대한 통신 영역 : 경로와 공간적 배치 둘 다 기능뿐만
atmospherically으로 설계되었습니다.
Coherently, 콘서트 홀에 접근이 효과적으로 엔트리 레벨의 완만한 상승으로 강조됩니다. 그리고 쉘처럼 건물의 중앙에 자리잡고 뒤쪽에있는 바위에 정박 콘서트 홀은, 각 레벨에 두 개의 액세스를 통해 로비에 연결되어 있습니다. 역학, 다양성과 로비 높은 농도, 정적 평화와
orthogonality하는 방법을 제공의 비대칭성 : 콘서트 홀에 로비에서 통로가 공간과 분위기있는 변환을 첨부합니다.
객실의 흐르는 순서에 해당하는, 각 지역의 생리적 인식 중요성 개념의 중심에 있습니다. Haptic뿐만 아니라 광학
differentiations는 내부에있는 건물의 기능적 구조를 따라 공간적 요소 및 기능 영역의 직관적인 할당에 의해 방향에 기여하고 있습니다. 겨울의 황혼에 로비의 밝은 광선이 발생하는이 공간에서 의사 소통에 초점을 강조합니다. 나무 표면과 깨어 색상 긴장감 흐르는 평화의 따뜻한 분위기있는 공간 구성으로 함께 와서 성능에 방문자의 농도 및 인식에 초점 : 발굴 보석의 은유에 따라 콘서트 홀 재료의 변화를 제공합니다. 여러 기술 비품뿐만 아니라 복도
transformability는 전통적인 콘서트와 축제 설립하는 차원을 넘어 매니폴드를 사용 가능하게합니다.
Austrian architects Delugan Meissl shared with us their
project for the Winter Festival Hall in Tyrol, Austria. More images and
architect’s description after the break.
The winter festival hall’s geometry develops from the
surrounding topography and places the building and the already existing summer
festival hall in juxtaposition. Its positioning relates to the existing
landscape, the dynamic gesture of the historical counterpart, as well as the
background rock formations. The buildings face each other, complement and
increase the respective constructional articulation of the reference to the
landscape and enter an atmospheric interaction. Geometry and colour stress the
duality of old and new.
While the existing building comes to the fore during the
summer festival period, the change of the seasons causes a reversal in the
colours of the ensemble. The building is similar in design to tectonic
stratification with interrupting faults whose strategic positioning points the
way into the building’s interior. At night, the distinct façade allows insight
into the gleaming interior and generates a tantalising entrance into the
festival hall’s foyer.
The topographic imprinting in the landscape continues
inside the building where two central parameters direct the architectural
approach: the interplay between the building’s interior and the surrounding
nature as well as the concentrated, spatial composition of a functionally
optimised concert hall of international repute. Existing characteristics of the
surrounding area are reinforced by the conceptual design. Flowing visual and
functional spatial references define the design method: Spaces of different
zoning and configurations implement the focus on communication and peace,
dynamics and concentration. Architectural conditions in the building’s interior
are devolved into a subtle control of the motion sequences through their
sensual perception.
The access staircase is integrated into the terrain’s
topography and leads visitors into the building’s interior. The cloakroom and
reception desk are located close to the entry. The foyer – an asymmetrical
space – allows a wide range of impressions of the surrounding natural environment
as well as to the existing summer festival hall. In the opposite direction, a
staircase leads to the gallery on the level above where the relationship
between interior and exterior relations is once again impressively experienced
by the extensively glass-fronted western façade. Secondary functions of the
building are also located at the upper level. Paths and spatial layout are
designed both functionally as well as atmospherically: vast communication
zones, narrowing and widening circulation areas and varying ceiling heights
translate the tectonic building geometry in a sensually comprehensible way.
Coherently, the approach to the concert hall is
effectively emphasised by the gentle rise of the entry level. The concert hall,
which is situated at the centre of the building like a shell and is anchored to
the rock at the back, is connected to the foyer via two accesses on each level.
The passage from the foyer into the concert hall is accompanied by a spatial
and atmospheric transformation: Dynamics, variability and asymmetry of the
foyer give way to highest concentration, static peace and orthogonality.
Corresponding to the flowing sequence of rooms, the
physiological perception of each area is at the centre of the materiality
concept. Haptic as well as optical differentiations in the interior follow the
building’s functional geometry and contribute to orientation by intuitive
allocations of spatial elements and functional areas. The foyer’s bright rays
in hibernal twilight emphasises the focus on communication in this space of
encounter. Following the metaphor of an excavated jewel, the concert hall
offers a change of materials: wooden surfaces and sober colours come together
in a warm, atmospheric spatial composition of suspenseful peace and focus the
visitors’ concentration and perception on to the performance. Multiple
technical fixtures as well as the transformability of the hall allow for
manifold uses which go beyond those of a traditional concert and festival
establishment.
Architects: Delugan Meissl
Location: Erl, Tyrol, Austria
Project Manager: Sebastian Brunke, Jörg
Rasmussen
Project Team:
Eva Schrade, Torsten Sauer, Simon Takasaki, Anja Vogl
Detail Planning / Representative of the Awarding
Body: MHM
Architects
General Contractor: Strabag
Consultants: Structural Engineering: FCP
ZTGmbH, Building Services Engineering: Zentraplan, Acoustics: Quiring
Consultants, Light Planning: Haighlight, Stage Machinery: e.f.f.e.c.t.s,
Building Physics: Dr.Pfeiler GmbH, Geology: PGI, Structural Fire Prevention:
Norbert Rabl ZT GmbH
Client: Winterfestspielhaus ERL Errichtungss-
und Betriebsgesellschaft GmbH
Total Floor Area: 7,000 sqm
Competition: 2007, First Prize
Start of Planning: 2008
Start of Construction: 2010
Images: Courtesy
of Delugan Meissl
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