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Media Library and Cultural Centre / Barbotin + Gresham Architects 미디어 도서관과 문화 센터 신축 건축물 설계 실내 인테리어

Media Library and Cultural Centre / Barbotin + Gresham Architects 미디어 도서관과 문화 센터 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진

미디어 도서관과 문화 센터는 마을에 위치하고 있습니다 Lisses 스포츠 시설 사회의 확장으로 구성된 도시의 프랑스 수도의 주변에 1970 년대에 파리의 남쪽으로 30 킬로미터 교외 확장 수행 기간 구역 개발 중에 , 상점, 주택 경로 보행자 주차 주최 함께 메일 프랑스 .

새로운 프로젝트가 같은 사이트에있는 기존의 문화 행정 센터를 대체한다는, 건물이 심각 반달 리즘의 반복 행동 년부터 손상되었습니다.

프로젝트의 기본 해부학은, 정치적, 사회적, 물리적 기술적 맥락에서 생성된 "강제" 일련의 결과, 그리고 어떤 방향 낳다에서의 공간과 기본 질서, 중요성, 그리고 그것의 위치 즉각적인 컨텍스트에 상대적인 것입니다.

프로그램은 구조 보완적인 엔티티 이내에 동일하고 독립적인 문화 결정을 위해 집을 구현 정치, Colette 라이브러리 (에손 센터를 운영하여 Communauté 디부 응집 디부 Evry) Cocteau 문화 센터 (의해 관리 Lisses ), 80 좌석 강당의 사용을 공유할 것입니다.

프로그램을 수용하기 위해 제안된 건물의 불규칙한 사다리꼴 발자국이 사이트 자체에게 재산 제한에 연속 수정의 결과입니다 주변의 물리적 한계를 확장됩니다.

인클로저의 공간 (강당, 사무실, 회의실, 화장실) 차례로 연결된 네트워크를 생성 건물 봉투 내에 명확하게 식별 "대중" 시리즈로 배치 위치 : 기능 제약 시리즈는 건물의 공간적 질서를 구조하는 도움이 그리고 유체 침입형 "충치" 더욱 지속 부어 수지 표면과 구멍 plasterboard 천장에 의해 통일의 주요 공공 장소를 (읽기 객실 상담 공간, 유통, 박람회의 ), 포함된.

빛은 silkscreen 패턴 유약의 시스템 남쪽에서 온을 통해, 북쪽과 동쪽에서 대규모의 투명한 유리 벽면을 통해 측면이 충치를 입력합니다. 라이트는 또한 지속적으로 흐린 하늘 아래에있는 대초원의 말구요, 조명 조건 변화, 미묘한와 함께 독서를 객실과 상담 공간 "관개하다"폴리 카보 네이트 패널로 덮인 불규칙한 지붕의 구멍의 네트워크를 통해 그들을갑니다. 자연의 빛이 그들의 측면 벽에 작은 구멍 뚫은 구멍을 통해 동봉된 "대중" 입력합니다.

철근 콘크리트 베어링 벽이 구성된 자사의 공간 질서의 이중성, 그리고 강철 지붕 프레임 전기자에서 직접 건물의 하이브리드 구조 시스템.

도서관과 문화 센터는 지속, 접힌 아연 지붕의 표면 바로 아래에 가입하고 있습니다. 이러한 경사 폴드는 결과 내부 공간에 대한 풍부한 공간적 기회를 생산하고, 동봉된 지어 대중의 다양한 기능 높이를 연결할 있습니다.

외부 봉투의 자연은 사이트의 사회적 현실의 직접적인 결과이다. 위해서는 기물 파손의 일반적인 행위를 방해하는 (낙서 기타 열화 레코딩), 건물의 외관 콘크리트 구조 벽에서 40cm 거리에 위치, 아연 도금 천공 백라이트 스틸 메쉬 패널의 스킨을 입은 것입니다. 얼룩덜룩한 아닌 지속적인 표면의 모호한 성격은 빛의의 품질에 따라 여러 가지 방법으로 봉투의 중요성을 인식, 하나의 취향, 계절 : 투명, 불투명, 재미있는 ... 산산조각 방지 유리, 외부 강철 문과 셔터는 외부 보호 시스템을 완성 철근.

 

The Media Library and Cultural centre is located in the town of Lisses, 30 kilometers to the south of Paris, in a zone developed during the period of suburban expansion undertaken in the 1970s around the French capital, an urban extension consisting of social and sports facilities, shops, housing and parking organized along a pedestrian path, the Mail de l’Ile de France.

The new project was intended to replace an existing cultural and administrative centre on the same site, a building severely damaged from years of repeated acts of vandalism.

The project’s built anatomy is the result of a series of “forces” generated from its physical, political, social and technical context, and which in turn engender its spatial and built order, its materiality, and its position relative to the immediate context.

Its program embodies the politico-cultural decision to house two independent and complementary entities within the same structure, the Colette Library (run by the Communauté d’agglomération d’Evry centre Essonne) and the Jean Cocteau Cultural centre (managed by Lisses), both of which would share the use of an 80-seat auditorium.

In order to accommodate the program, the proposed building’s irregular trapezoidal footprint extends to the physical limits of the site, a perimeter which is itself the result of successive modifications to the property limits.

A series of functional constraints help to structure the building’s spatial order: spaces of enclosure (auditorium, offices, meeting rooms, toilets) are positioned as a series of clearly identifiable “masses” within the building envelope, which in turn generate a network of linked and fluid interstitial “cavities” containing the principal public spaces (reading rooms and consultation spaces, circulation, and exposition spaces), further unified by a continuous poured resin floor surface and a perforated plasterboard ceiling.

Light enters these cavities laterally through large-scale glazed transparent wall surfaces from the north and east, and from the south through a system of silkscreen patterned glazing. Light also enters them through a network of irregular roof openings capped with polycarbonate panels which “irrigate” the reading rooms and consultation spaces with subtle, continuously changing light conditions, not unlike that of a prairie beneath a partly cloudy sky. Natural light enters the enclosed “masses” through smaller, punched openings in their lateral walls.

The building’s hybrid structural system directly from the duality of its spatial order, consisting of reinforced concrete bearing walls and a steel roof framing armature.

The library and cultural centre are joined beneath a continuous, folded zinc roof surface. These inclined folds link the various functional heights of the enclosed built masses, producing rich spatial opportunities for the resulting interior spaces.

The nature of the exterior envelope is a direct consequence of the social reality of the site. In order to impede the regular acts of vandalism (graffiti, burning and other degradation), the building is clad in a skin of perforated, galvanized and backlit steel mesh panels placed at a distance of 40cm from its exterior concrete structural walls. The ambiguous nature of this mottled, non-continuous surface allows one to perceive the materiality of the envelope in numerous ways depending upon the quality of light, one’s orientation, the season: transparent, opaque, scintillating…etc. Shatter-resistant glass, reinforced exterior steel doors and shutters complete the system of exterior protection.

Architects: Barbotin + Gresham Architects – Paul Gresham
Location: Lisses
, France
Associate architect: Stéphane Barbotin-Larrieu
Project team: Michaël Neri, Benjamin Legrand
Project manager: Michaël Neri
Project area: 1,420 sqm
Project year: 2005 – 2010
Photographs: Courtesy of Barbotin + Gresham Architects




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