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The Pier Arts Centre / Reiach and Hall Architects 부두 예술 센터 리모델링 증축 건축물 설계 인테리어 디자인

The Pier Arts Centre / Reiach and Hall Architects 부두 예술 센터 리모델링 보수 공사 증축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진

남부의 Stromness 스코트어보다 스칸디 나비아에 위치하고 멀리 북쪽으로, 곳은. 스코틀랜드 북방의 사람의하려면, Stromness 시작 툴레 생각보다 창의 북한, 거짓말 임계값에 .

우리는 북부 모더니즘의 거울을 통해 우리의 작업을 있습니다. 우리는 건축 제안의 단순한 해상도에 관심을 계속합니다. 정적, 가벼움과 지혜로움에 대해 우리가 검색할 있습니다. 시인의 친구가, 토마스 클락 ' 염려는 그늘의 일종이라고 밝혔다. '' 불공 피부 북부로서 그것은 그림자를 추구하는 것이 현명합니다.

Stromness 독특한 해안을 가지고 Hamnavoe 교각을 따라 북쪽 해안의 워터마크를 높고 낮은 스팬. PAC 전략적인 위치를 차지하고 내에 석조 프린지에 대한 도착 지점에 인접한 Stromness 하고 특별한에 항목에있는 도시입니다.

PAC 현대 미술의 국제적 컬렉션 곳입니다. PAC 영구 컬렉션과 임시 갤러리의 협력입니다. 프로젝트는 새로운 갤러리 건물의 창출과 함께, 역사적으로 유서 깊은 부두 건물의 보수 공사를 참여.

빅토리아 거리와 바다를 향해 거리에서 연장이 평행 건물의 일부 건축물 : 건물은 가지 요소로 구성되어 있습니다. 거리 건물은 작가의 스튜디오와 함께 입국, 관리 라이브러리가 포함되어 있습니다. 건물은 서비스 분야와 함께하고 다락방, 컬렉션의 아카이브에 임시 갤러리 공간을 포함하는 동안 원래 부두 건물 컬렉션이 포함되어 있습니다.

건물은 전통적인 물가 창고를 리콜 간단한 음조가 지붕을 채택한다. 건물은 위엄의 검은 의복을 입은입니다 원로 가치. 이것은 그것의 문화적 의미를 나타냅니다 아직 그것은 또한 서로 용납하지 않는과 우울증의는 품질이 있습니다. 친숙도가 그러나 변형되어 손상 고체에서 근무가 무효로되는 외관을 통해, 검은 아연 갈비 반투명 유리 infills으로 대체.

Ragna Robertsdottir 화산 입자의 가리고있는 베일을 만듭니다 아이슬란드어 아티스트, 외관에 대한 아이디어를 명확히하는 뷰어 움직이면서 교대. 유리 외관은 모두 건물을 연결하는 선형 순환을 설명합니다. 원래 갤러리의 서까래 갈비뼈의 흔적의 간격. 언제 게이블 - 건물은 단단한 나타나 있으나 원래 부두 건물이 눈에 띔을 얻을 있도록 뷰어 이동으로 녹이고. 건물은 유행의 메두사 효과 탈출의 위치에 기초 가벼움의 터치를 통해 아직 석조 문화.

빅토리아 스트리트의 건물은 검은 반으로 여겨진다, 모두 백인이다. 다시이 표현은 아직 그것에 대해 너무나 공기가 알고있다. 미관의 Stromness 유령에서 힌트 예술 센터 부두하면서 순결의 색깔이다 암갈색.

내부 공간은 예술에 대한 배경입니다. 그들의 표면이 표백 또는 반투명하고 있습니다. 선명도 이러한 음소거 공간의 순간 내에서 다시 북쪽 풍경 뷰어를 연결합니다.

기술 PAC 깨지기 쉬운 커뮤니티에 의해 유지됩니다 너머 차례로 지역 사회의 문화를 부양하고 있습니다.

To the southerner Stromness is located in the far north, a place more Scandinavian than Scots. To the Orcadian, Stromness lies on the threshold of a more imaginative North, where thoughts of Thule begin.

 

We view our work through the mirror of a northern modernism. We continue to be interested in the simple resolution of an architectural proposition. We search for stillness, lightness and clarity. A poet friend, Thomas A Clark, wrote that ‘’reticence is a kind of shade.’’ As fair-skinned northerners it is wise to seek out the shadows.

Stromness has a unique foreshore of stone piers that span the high and low watermarks along the northern shore of the Hamnavoe. The PAC occupies a strategic position within this stone fringe, adjacent to the point of arrival for Stromness and at the entry to an extraordinary stone city.

The PAC is home to an internationally acclaimed collection of contemporary art. The PAC is a collaboration of permanent collection and temporary galleries. The project involved the refurbishment of historic pier buildings, along with the creation of a new gallery building.

The building consists of three distinct elements: a building that is part of Victoria Street and two parallel buildings that extend from the street towards the sea. The street building contains entry, administration and library along with an artist’s studio. The original pier building contains the collection while the new building contains temporary gallery space along with service areas and in its attic, the collection archive.

The new building adopts a simple pitched roof recalling a traditional waterfront warehouse. The building is clad in the black vestment of a dignified and valued elder. This signifies its cultural significance yet it also has a quality that is ambivalent and melancholic. Its familiarity however is transformed and undermined through a façade that shifts from solid to void; black zinc ribs alternate with translucent glass infills.

Ragna Robertsdottir, an Icelandic artist who creates veils of volcanic particles, clarified the idea for a façade that shifts as the viewer moves. The glazed façade describes the linear circulation that connects all three buildings. The spacing of the ribs echoes the original gallery’s rafters. When seen gable-on the new building appears solid but dissolves as the viewer moves, allowing the original pier building to gain prominence. The building is grounded in its location yet through a lightness of touch escapes the Medusa effect of the prevalent stone culture.

The Victoria Street building is seen as the antithesis of the black house, all is white. Again this expression is familiar yet it has an uncanny air about it. The townscape of Stromness is dun coloured while the whiteness of the Pier Arts Centre hints at the spectre.

Internally the spaces are a backdrop to the art. Their surfaces are bleached or translucent. Within these muted spaces moments of clarity connect the viewer back to the northern landscape.

Beyond the technical the PAC is sustained by a fragile community and in turn sustains the culture of that community.

Architects: Reiach and Hall Architects
Location: Stromness
, Orkney,
 England
Client: The Pier Arts Centre
Project manager: Pentarq Project Manager
Structural engineer: SKM Anthony Hunt
Project area: 1,023 sqm
Project year: 2007
Photographs: Ioana Marinescu, Alister Peebles, Gavin Fraser




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