Mercedes-Benz
Museum / UNStudio 메르세데스 벤츠 자동차 박물관 빌딩 짓기 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
박물관의 정교한 기하학은 전설적인 자동차를 축하하는 새로운 랜드마크 빌딩의 결과 구조 및 프로그래밍 방식으로 조직을 합성합니다. 고용 기하 모델은 세 잎의 조직에 기초하고있다. 건물의 프로그램은 중앙 아트리움 주위에 나선형, 지상 수준에서 점진적으로 승천 표면 통해 배포됩니다.
박물관 체험 방문자들이 건물을 통해 내려가면 날짜순으로 전개되는 두 가지 주요 경로를 따라 어디에서 맨 바닥에 안마당을 통해 여행을 시작합니다. 여러 지점에서 서로 교차 두 가지 주요 궤도는 자동차와 트럭 수집되는 하나의 역사적인 디스플레이로 구성된 다른 전설의 객실 전화, 디스플레이 플랫폼의 경계에 나선 아래쪽으로, 방문자가 노선을 변경할 수 있도록합니다.
The Museum’s
sophisticated geometry synthesizes structural and programmatic organizations
resulting in a new landmark building celebrating a legendary car. The geometric
model employed is based on the trefoil organization. The building’s program is
distributed over the surfaces which ascend incrementally from ground level,
spiraling around a central atrium.
The Museum
experience begins with visitors traveling up through the atrium to the top
floor from where they follow the two main paths that unfold chronologically as
they descend through the building. The two main trajectories, one being the car
and truck collection and the other consisting of historical displays called the
Legend rooms, spiral downwards on the perimeter of the display platforms, intersecting
with each other at several points allowing the visitor to change routes.
Location: Mercedes Strasse 100, Stuttgart, Germany.
Architect: UNStudio -
Ben van Berkel, Tobias Wallisser, Caroline Bos
Team: Marco Hemmerling, Hannes Pfau and Wouter de Jonge, Arjan
Dingsté, Götz Peter Feldmann, Björn Rimner, Sebastian Schaeffer, Andreas
Bogenschuetz, Uli Horner, Ivonne Schickler, Dennis Ruarus, Erwin Horstmanshof,
Derrick Diporedjo, Nanang Santoso, Robert Brixner, Alexander Jung, Matthew
Johnston, Rombout Loman, Arjan van der Bliek, Fabian Evers, Nuno Almeida, Ger
Gijzen, Tjago Nunes, Boudewijn Rosman, Ergian Alberg, Gregor Kahlau, Mike
Herud, Thomas Klein, Simon Streit, Taehoon Oh, Jenny Weiss, Philipp Dury, Carin
Lamm, Anna Carlquist, Jan Debelius, Daniel Kalani, Evert Klinkenberg
Interior: UNStudio | Concrete Architectural Associates
Curtain design: Inside outside – Petra Blaisse
Structure: Werner Sobek Ingenieure
Geometry: Arnold Walz
Climate engineering: Transsolar Energietechnik
Cost estimation: Nanna Fütterer
Infrastructure: David Johnston
Landscaping: Knoll Ökoplan GmbH
Client: DaimlerChrysler Immobilien
Project Management: Drees&Sommer
Gross floor surface: 35.000 sqm
Site: 28.5500 sqm
Status: completed
May 2006
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