The House On
The Hill / Miguel Barahona + PYF Arquitectura 언덕위에 단독 주택 철근 콘크리트 조 집 짓기 홈 주방 부엌 화장실 욕실 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
힐에있는 그 집에는 계곡과 산맥을 가로질러 먼 전망을 즐기과 화강암 바위와 비꼬인 오크 자연 정원으로 그 자체를 삽입, 줄거리 가장 높은 수준에 위치하고 있습니다. 거리에서 건물이 사라진 것 같습니다; 꽉 공사는 어느 한쪽으로 치우 쳤던 위 흥미로운 옥상 정원이 볼 수 루이즈는 그저 무작위 동그라미로 만들어진 수평 스키 울타리에 의해 가려져있다.
그 집은 세 안뜰 주위 조직이다. 이 작은 것들은 수직 순환 동시에 통합, 정원으로 거리의 경로를 따라 실행 축을 정의합니다. 큰 마당이 어느 집 주위의 모든 요소가 배열되어 실내 수영장에 의해 거의 전적으로 점유이다.
수영장은 정원에 확장으로 [ "은 수영장은 거실과 침실에서 볼 수있는 가정은"클라이언트 자신의 말씀을. 있었다], 그것은 또한 그것의 즐거움을위한 플랫폼을 제공합니다. 거실에 대형 창문이 안뜰을 마주하고 정원 조사와 함께, 그 양쪽의 세에 바다로 둘러싸여 중간 상황을 가득 메우고 있습니다. 이것은 분명히 간단하고 엄격한 제도가 거의 전체 내부 투명성과 지붕의 경사에 의해 변환됩니다. 집안의 다른 환경은 모든 시각적으로 향상과 공간적 경험을 보강 연결됩니다.
이 프로젝트는 복잡한 매체를 포함한하고 다중성 및 다양한 활동을 국내 분야에 내재 생성할 수 구축하고자한다. 관계의 세 가지 수준이 제기 위치 : 내부, 파티오에 관하여, 수영장 및 기타 건물들과, 가까운, 정원과 관련하여, 지금까지 풍경에 관하여. 공간과 마감재는 다양한 상황, 환경 여러 해석을 따르게되는, 아직 단수 일관된 생성하는 사용자 정의됩니다.
외벽은 글로 및 변경 색은 밝은 발병률에 따라 그 어두운 페놀 패널로 덮여있다. 반면, 안뜰은 내부 투명성 영향되며 백라이트 반투명 유리로 덮여있. 내부는 어떤 요소가 천연 재료 또는 도발적인 색상의 사용에 의해 강조하고 있습니다. 첫 번째 층으로 계단 유리 벽을 사이에 유리 단계로, 전적으로 투명, 운송 사람들이 공간에서 부동 것 같습니다. 대조적으로,의 단단한 만든 지하, 나무에있는 단계는,에서 크게 나타날 콘크리트 벽, 동봉하지만 전선 강철의 손길이 닿지 않은 있습니다.
정원과 녹색 지붕의 디자인은 일부러 건물 다양성과 unpredictability 녹음으로 인해 변화하는 인식을 유도, 꾸불꾸불한과 둥근 라인을 사용하여 건물의 구조를 바꿈.
The House on the Hill is located at the highest level of the plot, enjoying distant views across the valley and the mountains, and inserting itself into a natural garden of granite rocks and gnarled oaks. From the street, the building seems to disappear; the tight construction is veiled by a horizontal slat fence, above which an intriguing slanted roof garden made of apparently random circles can be seen.
The house is
organized around three courtyards. The two smaller ones define an axis that
runs along the path from the street to the garden, incorporating at the same
time the vertical circulations. The larger courtyard is occupied almost entirely
by the indoor pool, around which all the elements of the house are arranged.
["A home where the pool could be seen from the living room and the bedroom" had been the client's own words.] As the pool extends into the garden, it also brings with it a platform for its enjoyment. The living room occupies an intermediate situation, surrounded by water on three of its sides, with large windows facing the courtyard and looking into the garden. This apparently simple and strict scheme is transformed by the almost total internal transparency and the slope of the roof. The different environments of the house are all visually connected enhancing and augmenting the spatial experience.
The project
seeks to build a complex medium capable of encompassing and generating the
multiplicity and variety of activities inherent to the domestic sphere. Three
levels of relationships are posed: internal, with respect to the patios, pool
and other premises; close, with respect to the garden; far, with respect to the
landscape. The spaces and finishes are customized to generate diverse
situations, an environment susceptible to multiple interpretations, consistent
yet singular.
The exterior walls are covered with dark phenolic panels that glow and change color depending on the incidence of light. In contrast, the courtyards are influenced by the internal transparency and covered with backlit translucent glass. Inside, some elements are emphasized by the use of natural materials or provocative colors. The staircase to the first floor is entirely transparent, with glass steps between glass walls; people in transit seem to float in space. In contrast, the steps to the basement, made of solid wood, emerge outright from the concrete wall, enclosed but untouched by steel wires.
The design
of the garden and the green roof deliberately breaks the geometry of the
building using sinuous and circular lines, inducing a changing perception of
the building due to the variability and unpredictability of the greenery.
Architects: Miguel Barahona, PYF Arquitectura
Location: Madrid, Spain
Project area: 378 sqm
Project year: 2007 – 2010
Photographs: Estudio Autobombo / Jimena Merino, Marco Villa
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