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단독주택 빌라 건축물

Fez House / Alvaro Leite Siza Vieira 기하학적 추상 단독 주택 집 짓기 홈 거실 신축 건축물 설계 실내 인테리어

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설계에 의해 만들어 알바 Leite Siza 비에이라 , 페즈모 하우스에 위치한 포르토 , 포르투갈 . 이것은 가정 스튜디오 공간, Siza 따르면하고, 집을 설계, 사이트를 조립 완료 12 년이 걸린 다음을 구축하는 ' 인생의 작품'. 홈의 크기가 거의 자사의 라인과 각도와 조상 같은 것입니다.

건축가 Siza 올린사람 :

구조 작업을 수행하려면 그것은 클라이언트가, 발기인 필요하다. 길을 나도 역할을 차지할 필요가있을 것입 계속해서 경력의 특정 순간에, 깨달았을 주저하지 않았다.

내가 conciliated 목표, 이익, 목표, 이상주의를 추구하고 꿈을 달성했습니다. 나는 또한 직접적인 행정 조직에, 작품, 감독, 코디 네이터 프로젝트 디렉터로, 필요가 있었다. 나는 2004 년이 작품을 시작하고 2005 초기에 마쳤다. 공사는 2006 2 시작되는 2010 7 월에 체결되었다.

개인 - 공방의 프로젝트는 어디에, 의도가 개별적으로 현실을 재현, 감성 , 역사로부터 도출 인격은 이전에 정의된 조각을 exalting 자신의 분위기에 존재 감동 수치이다 처음이다. 그들은 승화은 창조적인 과정의 본격적인 의사 소통에 근본, 우리는 (특정 프로그램 기능) 필요 이상으로 믿는 자들을 인도 가운데에 나타납니다.

현대 오래되면 패스는 가장 웅변과 멀리 떨어져있는 표현에 나타납니다. 고전 르네상스의 새로운 Romantism 긍정은 인테리어로드 중요하지와 기원의 직접 왔어요.

드라이브, 아이디어, 긴장과 문제 뒤에 강도를 나타내는 사람의 꿈의 실험실 같은 .

이야기 나타내는 상징 응축의 감정. 인물과 인간 관계. 활동을 둘러싸고있는 다른 드라마 사이의 문제, 긴장, 갈등, 불일치, 얘기하면서 웃고 - - 프로젝트에서는 할리퀸 무료 도면에서 borned 프레임 또는 안경에 대한 곳이있는 기하학적 추상에 변환 내가 새로운 고전의 긍정을 연습.

트랜지션 공간, porticos, 램프, 조명, 심지어 doorknobs, , 핸드 레일, 일부 그림과 가구 가족에 맞게 XIX 세기 (영원한 ) 다른뿐만 아니라, 나를 위해 설계되었습니다 환경은 완벽하게, 다른 요소 넘어, 높이다 모차르트, 레오나르도 다빈치, 미겔 안젤로과 건축 순수하게 상상의 분위기에 국한되지 않습니다 뛰어난 예술 작품을 많이 둘러싸인 환경의 창조를 보완.

이상의 결론이 가능 obstinated 고집과 불만 적게 표현 이외의 개인적인 특성으로 인해되었다. 그것은 길거리에 액세스하지 않고 많은 재정적으로 유리한에 대한 많은 인수와, 12 전에 시작되었다.

앞으로 6 전이 가능하게 해주는 연결을 찾으려고했지만.

많이 발기인이 마침내 내게 것이 어머니의 직계 사촌이라고 운이 좋았어요. 나는 내가 개인적으로 승인된 프로젝트와 판매 사업이 가능하게이 녀석, 옆에있는 다른 많은 구매하도록 강요했다. 이러한 방법으로, 사업에있는 모든 돈을 투자, 대문자. 토지의 재편성에 필요한 작업을하는 동안, 역설적 의도 하나 담론의 결과를 프로젝트를 나타납니다.

볼륨 수직 수평 섹션으로 스스로를 열었습니다. 하나 공방의 거리, 차고와와 힌지 드디어 하우스는 정원과 관련된 작업을 서비스 지역으로 향하게 만든 하나의 프로그램. 지하 건물 하나는 재단, 화강암에 다른 지상 , 공공 사회 분야에 해당하는, 심지어 가기 이야기에 해당합니다.

손으로하는 경우에는 바닥은 필요한 개구부, 전환의 porticos 자연 채광의 각각의 채광 창을 만들어, 폭발 낸의 외관에 친밀감을, 밖으로 그들 내부의 자기를 표현; 반면에, 상류 안쪽으로 파열하다.

침략 하나의 상징적인 이미지 상승을주고, 그들의 volumetry 상징적인 긴장을 줄이고, 내부에 외부에서 자신을 인식 압력을 만들고, 외관.

높은 tridimensionality 부여하는 서로 다른 각도로 연결된 사탕에 의해 지어 가능한 건설적인 시스템을 만들기 위해 기하학적인 엄격한 추출을 통해 내가 원하는 비율을 발견, 빌었 수평, 객관과 결정 방향을 사전 정의된 방향. 그림 하나의 시스템의 숭고한 억압의 상징.

 

Designed and built by Alvaro Leite Siza Vieira, the Fez House is located in Porto, Portugal. This home and studio space, ‘the work of my life’ according to Siza, took 12 years to complete, assembling the site, designing the house, and then building it. The home’s size is almost statuesque with its lines and angles.

From the architect Siza:

To do architecture it’s necessary a client, a promoter. When I realized, in certain moment of my career that to continue my path I would need to occupy that role too, I didn’t hesitate.

I conciliated objectives, interests, goals, I pursued an ideal and I achieved a dream. I also had the need to be, in this work, supervisor, coordinator and project director, in an organization in direct administration. I started this work in 2004 and I finished it in early of 2005. The construction begins in February of 2006 and was concluded in July of 2010.

The project of personal house-atelier is the first where is present touching figures in their own atmosphere, exalting pieces, personalities that derive from history, versus the sensibility, recreating individually realities, with no intention previously defined. They appear in the middle of delivery to ones believe beyond what we need (specific program and functional), sublimation underlying to authentic communication of the creative process.

When the modern is old, a pass appears in the most eloquent and distant expression. The affirmation of a new Romantism, of a Classic Renaissance, came directly of the origins, with the interior load not less important.

The home like laboratory of ones dream that represent the drives, ideas, tensions and strength behind de matter.

The stories and its emotions that condense the symbolism that represent. The figures and humans relations. In this project, borned from free drawings of harlequin – laughing about the problems, the tensions, the conflicts, the mismatches, between other dramas that surround this activity – that transforms in a geometric abstraction, where there’s no place for frames or glasses, I rehearse the affirmation of a new Classicism.

Transitional spaces, the porticos, the lamps, the light, the doorknobs, the doors, the hand rails, even some paintings and the furniture was designed for me, but also other of XIX century (timeless pieces) that came from my family that fit the environment perfectly, beyond other elements, complement the creation of environments that exalt Mozart, Leonardo da Vinci, Miguel Angelo and surrounded by a lot of extraordinary Art works, that aren’t limited to the atmosphere of purely imaginary architectural.

The conclusion of this ideal was possible due to a personal characteristic of obstinated stubbornness and dissatisfaction non less expressive. It started 12 years ago, with an acquisition of a lot without access to the street and for that a lot more financially favourable.

In the next 6 years I tried to find a connection that would make this possible.

I was lucky that a promoter of one unoccupied lot was a direct cousin of my mother that finally would sell it to me. I was forced to buy another lot next to this one to make the business feasible, that I sold with a personal approved project. In this way, I capitalized, investing all the money in this business. During the necessary operation of regrouping of the lands, appears the project, result of one discourse of paradoxical intentions.

The volumes organized themselves by vertical and horizontal sections. One programme built by one atelier facing to the street, garages and service areas working with a hinge and finally the House related with the garden. One of underground storey corresponds to the foundations, another ground storey in granite, corresponding to the public and social areas, and even the top story.

If In one hand, the ground floor expressed them self of inside to outside, of the intimacy to the exterior in an explosive manifesting, creating the necessary openings, the porticos of transition and the respective skylights of natural light; for other hand, the upper storey implode.

The aggression of exterior create symbolic tensions, pressures that recognize themselves of outside to inside, reducing their volumetry, giving rise to one figurative image.

Through a geometric rigorous abstraction to make possible the constructive system, built by lozenges associated in different angles that confer higher tridimensionality, I found the proportion that I wanted, the horizontality I wished, the orientation predefined, the objectified and determined direction. The symbolism of the figure that sublime the oppression of one system.

Architects: Alvaro Leite Siza Vieira
Location: Porto,
 Portugal
Project Year: 2010
Photographs: FG+SG  Fernando Guerra, Sergio Guerra




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