Miele Gallery / Gonzalo Mardones Viviani 갤러리 매장 짓기 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
이 아키텍처 대회 Miele 선정은 사이트 공원과 사각형으로 둘러싸인 중간 낮은과 높은 밀도의 주택과 주거 지역입니다. 그것은 새로운 시의회 빌딩과 Bicentenario 공원 근접 거리에 있습니다.
누에바 Costanera 번가는 중요한 상업 및 문화 거리 미술관, 레스토랑, 은행과 상점이 가득합니다.
우리의 건축술의 제안의의 외관은 놀이 코너 (대부분의 공공 장소)에서 열리는 건물에 콘크리트 와 경사결정. 이 외관은 반영하도록 가벼운 허가 건물의 투명성, 길가에 대한 두 사람과 차량을 대형 디스플레이창을 생성합니다.
생각의 내부 결과는 모든 수준의 연결을 허용합니다. 공백도 지하 공간, 빛, 자연 통풍의 독특한 가능성에침투되어 건축술의 labyrinths 경로입니다.
친밀감과 개방을 결합 세미 열린 공간 열고 주변의 토지 (희소한 자원) 및 증가 사무소 및 전시 면적을 증대 : 우리의 작품 (여섯째 외관)에 영구 이중 목적입니다. 매장과 지하 열고 하늘로 도어 웨이로 벽 근처의압축 존재를 강조 새로운 풍경을 활성화하십시오.
건물 전체에 순환 경로가 백인, 건물의 색상) 떠나는 대비를 위해 기업의 중요성 Miele입니다 빨간 철강으로 만들어졌습니다 (빨간색 콘크리트 통합 이산화 티타늄으로. 이 빨간 띠가 fauve으로 백인여 구분하고지붕에 모든 수준 이상 실행됩니다.
지붕은 바, foliages의 높이에서 만날 장소와 큰 테라스를 만드는 다섯 번째 정면으로 잉태됩니다. 안데스산, 언덕과 동네의 녹색의 광대함가 볼 수 있습니다.
우리의 모든 작품에서와 마찬가지로, 또한 우리는 건축술의 지원 (일곱째 외관)로 벽면을 나누지 사용 주장하고있다. 이 경우에는 두 거리의 벽을는 새로운 풍경과 건물을위한 새로운 장소 가능하고, 새로운 파노라마를 특징 짓는.
이 프로젝트는 클라이언트와 건축가 사이에 지속적인 대화,보고 및 건축 디자인 프로세스를 이해하고 우리의 방법에 필수의 절정을 나타냅니다. 이처럼 많은 경우에 클라이언트 이야기는 많은 영감과 아키텍처에 통합되는 아이디어를하실 수 있습니다.
건물의 지속 가능성
Miele 건물의 지속 가능성은, 다섯째 여섯째 일곱째 및 외관의 사용에 의해 주로합니다. 이것은 자연적인고립, 환기 및 조명을 만드는, 건물, 별도의 더위와 추위를 허용합니다. 구현되었습니다 기타 지속적인 관행 태양열 패널과 회색 물 치료가 포함됩니다.
Chosen by Miele for this architecture competition, the site is a residential neighborhood with residences in low, medium and high density, surrounded by parks and squares. It is in close proximity to the new City Council Building and Bicentenario Park.
Nueva Costanera Avenue is an important commercial and cultural street full of art galleries, restaurants, banks and shops.
Our architectonic proposal is a building that opens to the corner (the most public place) in a play of façades of concrete and inclined crystals. This façades permits light to reflect, and the transparency of the building creates a large display window for the street, both people and vehicles.
The interior result of the idea permits the connectivity of all the levels. Spaces are an architectonic labyrinths path that are even penetrate the underground spaces, a unique possibility of light and natural ventilation.
A permanent in our work (sixth façade) is a double purpose: increase the land (scarce resource) and increase offices and exhibition area around to open and semi open spaces that combine intimacy and openness. Burying and open to the underground and enable a new landscape which highlights the compressed presence of near walls as a doorway to the sky.
The circulation path into the entire building was created in red steel (red is the Miele corporate color) leaving a contrast to the materiality of the building, white concrete with titanium dioxide incorporated. This red strip distinguishes over the white as a fauve and runs over all levels to the roof.
The roof is conceived as the fifth façade creating a big terrace with a bar, a meeting place in the height of the foliages. From there can see the immensity of the Andes Mountain, the hills and the green of the neighborhood.
As in all our works, also we insist in the use of dividing walls as architectonic support (seventh façade). In this case the walls of both streets characterize a new panorama, making a new landscape possible and a new place for the building.
This project represents the culmination of ongoing dialogues between client and architect, essential to our way of seeing and understanding the architectural design process. In this as in many cases the client story allows many inspirations and ideas that integrate into the architecture.
Building sustainability
The sustainability of Miele building is principally by the use of the fifth, sixth and seventh façades. These permits separate the building, heat and cold, creating natural isolation, ventilation and lighting. Other sustainable practices that were implemented include solar panels and gray water treatments.
Architects: Gonzalo Mardones Viviani
Location: Santiago, Chile
Contractor: Carlos Marchetti
Engineering: Ruiz y Saavedra
Client: Miele
Lighting and Domotic system: Ikatu and Bang&Olufsen
Project Area: 1,091.10 sqm
Project Year: 2010-2011
Photographs: Nicolás Saieh
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