Nobis Hotel / Claesson Koivisto Rune 호텔 및 레스토랑 리모델링 보수 공사 증축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
방향으로 19 세기의 끝, 모든 자신을 존중하는 도시는 가장 큰 최상의 호텔로 간주하잖소 재건축 된것입니다. 이것은 보통 그랜드 호텔 이름되었고 더 자주 부유한 귀족의 개인 주머니 밖으로 지급되지 그 이상 이었어요. 이 호텔은 오늘날 사용 아직도 종종 및 품질 어쩌면 한 세기 전의 이상적 줄 수있는 매력이 있습니다.
오늘날, 이러한 부족과 희귀 현대 이탈리아어 치장용 벽토의 carvers과 프랑스 내각 결정자의 함대에 투입된 것으로이지만 허용하지 않는 오늘날의 부티크와 디자인 호텔 드물게 pervades 분위기에 걸맞는 동등한을 만드는 데 성공 왜이 고전적인 19 세기 인테리어? Neoclassicism 모더니즘 대, 그것은 스타일 이상의 차이가있을 수 있을까요? 아니면 못되고 뭔가 다른가요?
이것은 우리가 Nobis 호텔에서 만들고 싶었 인테리어 공간의 어떤 종류에 관한 있던 생각의 일부를했다. 사이 다른 것들은 우리가 편심의 일정 금액과 함께 태도를 타협 그 필요하다고 결론 지었다. 아무리 사소한 덜 또 다른보다 중요한 것은 없었습니다. 그리고 검색은 오히려 그것에 대한 통합 개인적인 선택은 항상 존재하는, 반복 가구 모델 또는 색상에 관한하지 않습니다.
현관, 로비, 라운지, 복도와 객실은 각 문자마다 단계로 바꿀지도 모르겠어 의식 연속적으로 다른 따르십시오. 사치스러운 골드 바,이 지역을 완전히 대리석 입은 보존 원래 목조 판넬과 컨퍼런스 섹션이 각각 완전히 다른 문자를받은 휴식을 취하면 아래 바닥에 Norrmalmstorg, 이탈리아 트라 토리아 Caina가 직면하고있는 프랑스 영감 7분의 24 비스트로 .
성격의 차이에도 불구하고, 각 공간은 공간적 맥락은 강력한되도록 다음으로 흐르고있다. 관대한 라운지 - 작업의 대부분은 구멍과 공간 입구, 로비, 바 및 '거실'사이에 제작에 누워. 예를 들어, 들보 층 구조는 원래의 건물에 오래된뿐만 아니라, 완전히 위해서는 원래의 안뜰의 전체 높이를 재현하기 위해 제거되었습니다.
컬러 방식과 조명 디자인은 또한 따뜻하고 걸쳐 억제된입니다. 우리는 그것이 스칸디 나비아의 어두운 금발 호출합니다. 그리고 또 다른 반복되는 테마로 우리 자신의 추상적인 건축 도면에서 파생된 많은 경우에 미묘한 패턴이있다. 복도 카페트 및 컨퍼런스 섹션에서 벽지처럼. 아니면 방 '커튼 패턴부터 열받게하는 바람에 손으로 가공된 옷장 문 좋아. 에있는 패턴은 우리가 최근에 완성했다 Kumla에서 갤러리 건물의 계획과 연극을 켜십시오.
같은 고정 내부 기능 외에 예를 들어, 녹슬 었어 및 고체 운송 철강, 새로운 가구 디자인의 많은 닦았단, 직물 및 램프는 호텔을 위해 특별히 개발되었습니다에서 접수처. 자그마치 일흔 개별 디자인은 최종 조립에 포함되어 있습니다. 스물에 대하여 독특하게이 호텔에 대한 우리에 의해 고안되고 일흔 더 우리의 초기 디자인의 변형입니다.
구조적으로 말하기, 호텔보다 좀 더 복잡한 선진적이 있습니다. 이 프로젝트에 대한 우리의 공헌은 약 20 개월 스팬. 이 기간 동안 지속적인 간호 외에, 일반적인 건축 개념은 국장, 기획은 구조 조정을 로비, 라운지, 레스토랑 주변의 중앙 공동 지역뿐만 아니라 만들어진 115 유사 콘텐츠가 있습니다 그 중 201 개의 객실의 가구.
Towards the
end of the 19th century, every self-respecting city erected what it considered
to be its biggest and best hotel. It was usually named Grand Hotel and was more
often than not paid for out of the private pockets of wealthy barons. These
hotels are often still in use today and have a charm that maybe only a
century-old ideal of quality can give.
Today, such
barons are rare and modern times do not allow an armada of Italian stucco
carvers and French cabinet-makers to be called in. But is this why today’s
boutique- and design hotels seldom succeed in creating a worthy equivalent to
the atmosphere that pervades classic 19th century interiors? Could it be the
difference in style ideals; Neoclassicism versus Modernism? Or is it something
else that is being missed?
These were
some of the thoughts we had concerning what sort of interior spaces we wanted
to create at Nobis Hotel. Amongst other things we concluded that an
uncompromising attitude together with a certain amount of eccentricity was
necessary. No detail was less important than another. And matching is not about
an ever-present, repeated furniture model or colour rather it is about a
consolidated personal selection.
The
entrance, lobby, lounge, corridors and rooms follow each other in a conscious
succession where the character alters with every step. The extravagant Gold
Bar, the French-inspired 24/7 bistro facing Norrmalmstorg, the Italian
trattoria Caina on the floor below, the relax area entirely clad in marble and
the conference section with its original wooden panelling preserved have each
been given a distinctly different character.
Despite the
differences in character, each space flows into the next so that the spatial
context is strong. Most of the work lay in making openings and spaces between
the entrance, lobby, bar and ’living room’ – the generous lounge. For example,
the joist floor structure, an old addition to the original building, was
completely removed in order to recreate the full height of the original inner
courtyard.
The colour
scheme and lighting design is also warm and subdued throughout. We call it
Scandinavian dark blond. And as another recurring theme there are subtle
patterns, in many cases derived from our own abstracted architectural drawings.
Like the corridor carpeting and the wallpaper in the conference section. Or
like the hand-milled wardrobe doors which sprang from the rooms’ curtain
pattern. A pattern that is in turn a play with a plan of a gallery building in
Kumla we had recently completed.
Apart from
the fixed interior features like, for example, the reception desk in rusted and
waxed solid shipping steel, a large number of new furniture designs, textiles
and lamps have been developed specifically for the hotel. One hundred and
seventy individual designs are included in the final assemblage. About twenty
were uniquely designed by us for this hotel and seventy more are variations of
our earlier designs.
Architecturally
speaking, there are few more complex undertakings than a hotel. Our
contribution to this project spanned approximately 20 months. During this time,
besides continuous nursing, the general architectural concept was laid out, the
planning and restructuring of the central communal areas around lobby, lounge
and restaurants were made as well as the furnishing of 201 guest rooms of which
there are 115 variations.
Architects: Claesson
Koivisto Rune
Location: Stockholm, Sweden
Contractor: Ebab
Project year: 2010
Photographs: Åke E:son Lindman
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