Grieder House / AFGH 전원 주택 리모델링 보수 공사 벽돌 조 홈 거실 주방 부엌 화장실 욕실 증축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진
취리히 근처 Küsnacht에있는 기숙사는 넓은 정원과 토지의 음모에 1956 년에 지어진와 숲 어귀까지 스위스의 건축가 Theodor Laubi의 늦게 작품이다. 소유자의 여러 변화와 해당 전환과 확장 후 집은 원래 근대적인 성격을 잃었습니다.
집안의 잠재력을 인정 - 2005 년 레지던스는 다행히도 새로운 소유자 (화랑 소유주이자 예술가 젊은 부부)에 의해 장악되었다. 지하에서 현대 미술을위한 갤러리의 오프닝은 그러나 집을 활성화시켜 것이 아니라 주거 지역을 둘러싼 전체를 이득 부분, 세미 공공 건물에 그것을 바꾸었다.
이 과정에서 두 가지의 새로운 주민, 운명이란 훌륭한 호수 취리히이 경과함에 따라 전망이 목가적인 단일 가족 집에 도쿄 생활의 조각을 도입, 베를린, 런던 같은 도시에서 10 년 동안 살았 데. 흥미로운 hybridism 및 객실 중 많은 것들을
reinterpret 수있는 기회 -이 기능
reorientation과 공간 프로그램의 변화가 그 집에 추가 차원을 추가했습니다. 이것은 특히 차라리 "화이트 큐브"로 자신을 표현보다 현대 미술에 대한 살롱있는 아트 갤러리, 적용되는 그 주변의 국내 마음이 편함과 의식적으로하고 정상적으로 coquets. 관리 및 원래 건물의 건축 표현, 슬림 창 프로필에 인스턴스와 전반적인 순정 주의자의 현대 모양에 분명 돈을주의 1950 년대 증언에서 사진의 살아남은 시리즈.
Fuhrimann Hächler 건축가에 의해 실시 전환의 목적은 단지 집안의 원래 성격을 복원하지하는 것이었다 (의 철거를 요구 숙이고 - 차고로)하지만, 증폭 및조차하기 위해 원래 건축물의 초보적인 remanents을 강조 그들의 현대적인 관련성을 높이기 현재 하루 아키텍처를 앵커.
특히 한때 브라질 모더니즘의 다소 해방 건축 언어를 표시됨 굽은 계단이나 콘크리트 남자 무게 등의 요소에
encrustations은 원래 광택에 숨겨진 자질을 나타내기 위해 멀리 벗겨했다.
예를 들어 콘크리트 남자 무게의 훌륭한 외관 요소를 특징으로 빨래를 교수형에 대한 인접 테라스 전 씻어 룸은 테라스 발코니가있는 상단 아파트에 특히 매력적인 부엌으로 변모했다. 보는 사람은 "브라질"감각이 펼쳐 지네 수 있도록 충분히 특히 지중해 터치의 기존 콘크리트 격자로 인식된다.
1950 년대의 남미 현대 건축의 전형적인 특징은 바닥 계획의 대부분의 조직에서 가장 엄격한 직교 기하학과 개별 자유롭게 둥근 형태의 병렬 배치했다. 새로운 내장 주방 요소와 가구의 디자인은 의식적으로 이러한 긴장을 심화하기 위해이 충동을 준수하고 대조를 이룹니다.
나무 줄기의 모티브와 벽지의 완벽한 응용 프로그램에 허용되는 상부 층에있는 복도에 둥근 모서리, 숲을 집안에 인접
interiorising 및 포리 스트 하우스 분위기를
internalising. 모티브는 과정에서 가구로 벽을 변형 및
reinterpretation 또는
hybidisation에있는 다양한 건축 요소를 열고, 벽에에 통합 책장 위에 펼쳐져 있습니다.
materialisation하지만, 현대 미술 전시와 충돌하지 않는 대신 칭찬을 추구하고 조각을 강조 일관되고 절제된 분위기를 생성합니다. 이산 개별적인 방식으로 건축에게 특정 터치를 대출 올리브 - 녹색과 갈색의 뉘앙스, 다시 한 번 기억될 집안의 설정 숲의 테마로 패딩턴 채색,.
The residence in Küsnacht near Zurich is a late work of the Swiss architect Theodor Laubi, built in 1956 on a plot of land with an ample garden and flanked by a forest. After several changes of owners and their corresponding conversions and extensions the house had lost its original modernistic character.
In 2005 the residence was fortunately taken over by new
owners (a young couple – a gallery owner and an artist) who recognised the
potential of the house. The opening of a gallery for contemporary art in the
ground floor not only revitalised the house but also transformed it into a
partial, semi-public building that profited the whole surrounding residential
area.
In the process the two new residents, having lived for 10
years in cities like Berlin and London, skilfully introduced a piece of
metropolitan lifestyle to this idyllic single-family house with its view over
Lake Zurich. This functional reorientation and the shift in the spatial program
added an additional dimension to the house – an exciting hybridism and the
opportunity to reinterpret many of the rooms. This particularly applies to the
art gallery, which rather than presenting itself as a “White Cube” is a salon
for contemporary art that consciously and gracefully coquets with the domestic
homeliness of its surroundings. A surviving series of photographs from the
1950s bear witness to the care and attention originally paid to the
architectural expression of the building, evident for instance in the slender
window profiles and the overall purist modernist appearance.
The aim of the conversion undertaken by Fuhrimann Hächler
Architects was to not merely restore the original character of the house (which
required the demolition of a lean-to garage), but to amplify and even
accentuate the rudimentary remanents of the original architecture in order to
heighten their contemporary relevance and to anchor the architecture in the
present-day.
Particularly the encrustations on elements such as the
curved staircase or the concrete slats, which once denoted the somewhat more
liberated architectural language of Brazilian Modernism, were peeled away to
reveal the hidden qualities in their original lustre.
For example the former wash room with its adjacent
terrace for hanging the laundry, featuring a wonderful façade element of
concrete slats, was transformed into a particularly attractive kitchen for the
upper apartment with a terraced balcony. The beholder becomes fully aware of
the notably Mediterranean touch in the existing concrete lattice, allowing its
“Brazilian” flair to unfold.
A typical characteristic of South American Modern architecture of the 1950s was the juxtaposition of individual freely rounded forms with the strict orthogonal geometry in the organisation of most of the floor plans. The design of the new built-in kitchen elements and furniture consciously adheres to this impulse in order to deepen these tensions and contrasts.
The rounded corners in the corridor in the upper storey
allowed for the seamless application of wallpaper with a tree trunk motif,
interiorising the woods adjacent to the house and internalising the forest
house atmosphere. The motif stretches over a bookcase integrated into the wall,
transforming the wall into furniture in the process and opening the various
construction elements to reinterpretation or hybidisation.
The materialisation generates a consistent and restrained
atmosphere that does not clash with the exhibited contemporary art, but rather
seeks to compliment and highlight the pieces. The unconventional colouring,
with its nuances of olive-green and brown, once again echoes the theme of
forest setting of the house, lending the architecture a particular touch in a
discrete and individual way.
Architects: AFGH
Location: Lärchentobelstrasse
25, CH 8700 Küsnacht, Switzerland
Client: Damian
Grieder, Melanie Swarovski
Planners: Reto
Bonomo, Rüdingen
Cooperation: Carlo Fumarola
Project Area: 670 sqm
Project Year: 2005-2006
Photographs: Valentin Jeck
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아르떼 건축 설계 사무소
이메일 문의: arteczs@gmail.com
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