Fallingwater
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에서 밀 실행 펜실베니아 피트 나누기 위해 가을에 30 베어에 흐르는 기류가 자연 보호 지역 실행 1298 갑자기 레벨 바다 피트 이상, 프랭크 로이드 라이트는 Fallingwater 집을 알려진 특별한 설계와 건축, 관계 사이의 남자 재정 자연. 그 집은 그가 자신의 아들을 통해 누구 라이트의 학교, Taliesin 원정대에서 공부 했었와 우정을 발전 소유자 씨 에드거 Kaufmann, 그의 아내, 그리고 그들의 아들을위한 주말 홈으로 지어졌습니다. 폭포와 15 년 동안 가족의 퇴각했다 그들은 그들의보기에서 그것을 할 수 있도록, 그들이 폭포 건너편 하나를 구상 집을 디자인 라이트를 의뢰하면. 그것 Kaufmanns '생활의 일부가 만드는 대신, 라이트는 바로 위에 그것을 배치, 저 폭포는 그 자체로 집안의 디자인을 통합.
자세한 내용은, 이미지 및 휴식 후 Fallingwater에 대한 짧은 동영상.
일본 건축에 대한 라이트의 감탄은 그의 연구의 대부분과 함께,이 집에 대한 그의 영감에 중요했다. 그냥 라이트는 인간과 자연 사이의 조화를 만들고 싶었 폭포와 함께 집에서 자신의 통합은 이렇게에 성공, 일본 건축처럼. 여전히 물을 충돌 그들의 끝없는 소리와 폭포의 드라마와 경쟁하면서 그 집은 그 사이트에 경의를 표할했었다. 의 능력은 파괴 물이 끊임없이 집 전체에 걸쳐 들어있을 언제나처럼, 아니지만, 소리를 통해 시각, 느낌이다 폭포.
라이트는 벽난로, 그는 가족들이 모이는 장소로 간주 집안의 화로 주변 주택의 디자인을 revolved. 벽난로에 여기 바위 인하, 물리적으로 집 안으로 폭포에 데려오. 그는 또한 극적으로 그 집안의 외관에서 가장 높은 지점 만들기 위해 굴뚝 위쪽을 확장하여이 개념에 대한 통지를 제공합니다.
1,936에서 1,938 사이 사이에 지어진 고객의 안채와 1939 년에 완성되었습니다 객실 : Fallingwater는 두 부분으로 구성되어 있습니다. 원래 집은 1 층에 개방형 거실과 소형 주방, 라이트 혼자 가구 단순한 객실과 2 층에 위치하고 세 개의 작은 침실을 포함하고 있습니다. 3 층은 서재와 침실 에드거 주니어, Kaufmann의 son.The 객실은 모두, 집안의 자연 환경으로 관련된 거실도 아래의 물에 직접 연결 단계가의의 위치했다. 집안을 통해 순환은 아름답고 어둡고 좁은 통로로 구성되어 가까이 그들은 옥외에 도착 확장의 비교할 때 그 사람들이 압축의 느낌을 경험 이쪽들입니다. 객실의 천장은 주문 눈을 직접하는 가로 외부보고, 일부 장소에서 6'4 "에만까지 도달, 낮은있다. 이러한 공간의 아름다움은 오래 cantilevered 테라스와 함께 한 자연을 향해 확장 기능에서 발견된다. 직각의 연속에 나가 슈팅, 테라스 그들의 기능에서 별도로 가옥에 조각의 요소를 추가합니다.
테라스들이 라고나와 수평 력을 무시할, 복잡한를 형성 그들의 증가 비행기지면에 평행으로 해방 공간. 그들을 지원하기 위해서, 라이트는 엔지니어 멘델 Glickman와 윌리엄 웨슬리 피터스와 함께 일했습니다. 그들의 솔루션은 자료에 있었어요. 그 집, 사이트 형태 "라고 관련 벽돌의 명확한에서"가져다 - 강화에 대한 결정 테라스 그들은 콘크리트 구조. 그것은 함께 처음으로 일하고 라이트되었다 콘크리트 주택과 비록 처음에는 그 재료에 많은 관심을 가지고 있었던가 아니라, 그것은 어떤 모양으로 캐스팅 될 수있는 유연성을했으며 때 받치고 강판 은 강도를 얻은 특별한 인장.
Fallingwater의 외관은 벽돌과 긴 테라스와 강한 수평 패턴을 실시하고 있습니다. 외관에있는 Windows는 또한 그들은 집안의 상자를 깨고하고 광대한 야외로 개방, 구석에서 열어 특별한 조건을 가지고있다. 집 자체를 완벽하게 이러한 세부 사항을 완성하는, 그리고 집 상수 유지 보수를 해당 위치로 인해 필요한 구조적인 문제가 발생하는 경향이 있더라도, Fallingwater, 지금은 국립 역사적인 상징은 천재의 작품임을 의심할 여지가 없습니다. 그 코너 창 세부과 폭포의 지속적인 소리에의 대담한 cantilevers에서 Fallingwater 자연과 조화 남자와 건축의 육체적, 정신적 발생합니다. 당신이 할 일은 들어 있습니다.
In Mill Run, Pennsylvania in the Bear Run Nature Reserve where a stream flows at 1298 feet above sea level and suddenly breaks to fall at 30 feet, Frank Lloyd Wright designed an extraordinary house known as Fallingwater that redefined the relationship between man, architecture, and nature. The house was built as a weekend home for owners Mr. Edgar Kaufmann, his wife, and their son, whom he developed a friendship with through their son who was studying at Wright’s school, the Taliesin Fellowship. The waterfall had been the family’s retreat for fifteen years and when they commissioned Wright to design the house they envisioned one across from the waterfall, so that they could have it in their view. Instead, Wright integrated the design of the house with the waterfall itself, placing it right on top of it to make it a part of the Kaufmanns’ lives.
More information, images, and a short video on Fallingwater after the break.
Wright’s
admiration for Japanese architecture was important in his inspiration for this
house, along with most of his work. Just like in Japanese architecture, Wright
wanted to create harmony between man and nature, and his integration of the
house with the waterfall was successful in doing so. The house was meant to
compliment its site while still competing with the drama of the falls and their
endless sounds of crashing water. The power of the falls is always felt, not
visually but through sound, as the breaking water could constantly be heard
throughout the entire house.
Wright
revolved the design of the house around the fireplace, the hearth of the home
which he considered to be the gathering place for the family. Here a rock cuts
into the fireplace, physically bringing in the waterfall into the house. He
also brings notice to this concept by dramatically extending the chimney
upwards to make it the highest point on the exterior of the house.
Fallingwater
consists of two parts: The main house of the clients which was built between
1936-1938, and the guest room which was completed in 1939. The original house
contains simple rooms furnished by Wright himself, with an open living room and
compact kitchen on the first floor, and three small bedrooms located on the
second floor. The third floor was the location of the study and bedroom of Edgar
Jr., the Kaufmann’s son.The rooms all relate towards the house’s natural
surroundings, and the living room even has steps that lead directly into the
water below. The circulation through the house consists of dark, narrow
passageways, intended this way so that people experience a feeling of
compression when compared to that of expansion the closer they get to the
outdoors. The ceilings of the rooms are low, reaching only up to 6’4″ in some
places, in order to direct the eye horizontally to look outside. The beauty of
these spaces is found in their extensions towards nature, done with long
cantilevered terraces. Shooting out at a series of right angles, the terraces
add an element of sculpture to the houses aside from their function.
The terraces
form a complex, overriding horizontal force with their protrusions that
liberated space with their risen planes parallel to the ground. In order to
support them, Wright worked with engineers Mendel Glickman and William Wesley
Peters. Their solution was in the materials. The house took on “a definite
masonry form” that related to the site, and for the terraces they decided on a
reinforced-concrete structure. It was Wright’s first time working with concrete
for residences and though at first he did not have much interest in the
material, it had the flexibility to be cast into any shape, and when reinforced
with steel it gained an extraordinary tensile strength.
The exterior
of Fallingwater enforces a strong horizontal pattern with the bricks and long
terraces. The windows on the facade have also have a special condition where
they open up at the corners, breaking the box of the house and opening it to
the vast outdoors. The perfection of these details perfected the house itself,
and even though the house tends to have structural problems that need constant
maintenance due to its location, there is no question that Fallingwater, now a
National Historic Landmark, is a work of genius. From its daring cantilevers to
its corner window detail and constant sound of the waterfall, Fallingwater is
the physical and spiritual occurence of man and architecture in harmony with
nature. All you have to do is listen.
Architect: Frank Lloyd Wright
Location: Mill
Run, Pennsylvania
Clients: Mr.
and Mrs. Edgar Kaufmann
Engineers: Mendel Glickman and William
Wesley Peters
Project Year: 1936-1939
Photographs: Depending on the
photograph: On Flickr, Western Pennsylvania Conservancy,Keystone State Photographer, and Lee Sandstead,
and www.fallingwater.org
References: Hoffmann,
Donald. Frank Lloyd Wright. Dover Pubns, 1993. Print. and
Knight, Caroline. Frank Lloyd Wright. Parragon Publishing, 2005.
Print. and
www.fallingwater.org
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