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공공시설 병원 학교 유치원 건축물 인테리어 디자인

CEIP / Ventura Valcarce Arquitecto 초등 학교 짓기 신축 건축물 설계 디자인 사진

CEIP / Ventura Valcarce Arquitecto 초등 학교 짓기 신축 건축물 설계 디자인 사진

기존 건물에 지어졌습니다 문제가 자리 - 아주 가파른 지형과 필요한 긴급 혁신 확장.

프로젝트의 건설에 기반 명확하고 깨끗한 큐브 볼륨이 프리즘의 처리에 초점을 계층적 질서. 골판지 시트 금속으로 덮여 원래 건물의 압도적인 볼륨, 순수한 입방 형태를 회복하고, 프로젝트의 다른 요소와 그것을 맞춥니다.

주문 자연스럽게 설립 : 한쪽에서 다른 미리 학교 교실에서, 학교 교실의 가장 높은 수준을 포함​​, 명확한 몸짓과 에너지를 제공하는 구조를 연결하는 백본으로, 그리고 사이 식사 스포츠 시설 전체 유기체.

라인은 명확하고 정확한있는 조직도를 사용합니다. 모든 것이 질서와 계층 구조를 다음과 같은 적절한 말이을 가지고 있습니다. 공간의 명확한 구조가 그들에게 평온, 순서를 명확 입학에 필요한 현대 사회의 복잡한 세계로 강하고 탄력 개별적으로주는 학생의 형성에 기여한다. 학교의 소우주는 사회의 패러다임이다.

아키텍처의보다 실용적인 측면이 잊혀되지 않았지만 주된 목적으로 그것을 강화하고 많은 기능을 제공 종속됩니다. 실내와 실외 공간 사이에 시각적 연결이 모두 공간과 학습 그러므로 시위해야하지 수에있다는 전제하에 강화했다. 좋은지도와 중간 공간과 정원의 환기뿐만 아니라 환경 전망 매력의 혜택은 모든 요소의 설계에 고려되었다.

교통 코트를 방지 레크 리에이션의 내륙 지역을 보호하는 보조 액세스를 생성, 사전에 학교 교실에 자연 채광을 제공합니다 : 확장 기능의 직사각형 시신하기 위해 엄격한 논리 아래의 거리에 평행하게 구현되었습니다.

강한 지형 고도는 절반 - 쉽게 갑판에 이르는 인도교로 주차장에서 접근할 식물 묻어 아이의 볼륨을하는 이용했다. 남쪽에서 자연적인 경사 길을과 최고 수준의 수업을 위해 만든 리어 가든에서 건물을 분리합니다. 북쪽, 놀이터 레크 리에이션 분야 스토리지 객실 시설 설정, 식당, 로커 룸과 헬스 클럽 하우스 지하층, 접촉하고 있습니다. 건물이 콘크리트 갑판에 pergola 교실 확장의 미래를 준비합니다.

기존 건물의 개입은 주로 접근을 개선하고 새로운 프로그램을 추가 교실의 재배포에 집중되었다. 외관 천공 골판지도 입방 볼륨 무거움을 긍정적으로의 사용을 통해 유지되어있는 골판지 라이너에도 불구하고, 교실과 안뜰, 원래 식물의 퇴보의 결과를 연결합니다. 건물의 외관은 펀치와 그린, 불투명 골판지 금속 시트를 사용하여 만들어집니다.

번째 볼륨, 구조적 척추, 입구에서 엘리베이터 끝에 계단 수직으로 모든 층에 접근하고 배려심 연속성의 수준에있는 건물 확장과 수평의 기존 건물을 연결합니다.

 

The existing building, was constructed in a problematic spot-on some very steep terrain and required an urgent renovation and expansion.

The project was based on the construction of a clear and orderly hierarchical focused on the disposition of three pristine cube volumes and two prisms. The overwhelming volume of the original building, covered with corrugated sheet metal to regain its pure cubic form and align it with the other elements of the project.

The order is naturally established: on one side, contains the highest level of school classrooms, on the other pre-school classrooms, dining and sports facilities, and in between, with a clear gesture and energy, the backbone that links providing structure to the whole organism.

The lines are clear and precise, and the organization uses as well. Everything has its right place, following an order and hierarchy. The clear structure of space contributes to the formation of the students giving them the serenity, order and clarity necessary for entry into the complex world of modern society with a strong and resilient individual basis. The microcosm of the school is a paradigm of society.

The more pragmatic aspects of architecture have not been forgotten, but are subordinate to the primary purpose to enhance it and give it more features. The visual connection between indoor and outdoor spaces has intensified under the premise that both are spaces on the learning and, therefore, can not and should be segregated. The benefits of good guidance and ventilation of the intermediate spaces and gardens, as well as the preference and attractiveness of the views were considered in the design of all elements.

The oblong body of the extension was implemented parallel to the street following a strict logic in order to: provide natural light to the pre-school classrooms, creating a secondary access that avoids the traffic courts and protect the inland areas of recreational.

The strong topographic elevation took advantage having a volume of two half-buried plants easily accessed from the car park by a footbridge leading to the deck. On the south side, a natural slope separates the building from the street and rear gardens created for top level classes. On the north side, playgrounds and recreation areas are in contact with the lower level, which houses the dining room, locker rooms and gym, with the respective storage rooms, facilities and setting. The building has a concrete pergola on deck, ready for future expansion of the classroom.

The intervention in the existing building was mainly focused on the redistribution of the classroom to improve access and add new program. Despite the corrugated liner, connecting classrooms and courtyards, the result of the setbacks of the original plant, with the exterior has been maintained through the use of perforated corrugated also lighten the heaviness cubic volume. The facades of the building are made using opaque corrugated metal sheets, punched and painted.

The third volume, a structural spine, connects the existing building horizontally with the building expansion at the level of access and giving continuity to all floors vertically by an elevator in the entrance and two stairs at each end.

Architects: Ventura Valcarce Arquitecto
Location: Barcelona
, Spain
Client: GISA
Cost: 3.180.913 €
Project area: 4,178 sqm
Project year: 2004 – 2009
Photographs: Francisco Nogueira


 



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