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전원주택 건축물

Arkansas House / Marlon Blackwell Architect 전원 주택 보수 공사 리모델링 거실 증축 건축물 설계 인테리어

Arkansas House / Marlon Blackwell Architect 전원 주택 보수 공사 리모델링  거실 증축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진

대한 도전은 아칸소 하우스 요소를 손상 -했습니다에 조립 화재 집에 새로 추가하여 소개하고 캐릭터를 생각하는 집안의 공간적 - 다시 가능성이 있습니다. 디자인과 3 동안 완료해야했던 내용은 해결이되었습니다 건설이 시작된 - 조각을 번에. 건축가는 새로운 Windows 새로운 공조 시스템을 넘어 손길이 닿지 않은 나머지를 떠나, 기존의 (외관과 인테리어) 화재 - 손상된 영역에서만 작동하도록 허용되었다.

칸과 라이트의 흔적과 낮은 slung 기존의 격자 무늬 모직물 그리드 구조, 안장와 훌륭한 객실과, 어린이 공간, 새로운 부엌으로 가벼운 모니터 정지 lofts 추가를 통해 계층의 새로운 감각으로 얻은되었습니다 생활, 엔터테인먼트, 그리고 미술의 표시를위한 다시 지붕. 세로 방향 모니터는 대부분의 화재로 손상을 한번 우울 인테리어로 철강 창문을 통해서 많이 필요로 빛을 가져다. 멋진 방이 당연히 모든 방면에서 불이 하늘과 인접한 모니터 위의 밝은 전망과 집안의 중심을 채웁니다. 집안의 한쪽에 서있는 어린이와 상대방이 자신의 아버지로, 하나 그랜드 사회적인 공간에서 가족 단합에 배치됩니다. 농축과 대조 공간적 복잡도를 제공하는 기존의 구조가 아닌 방향 격자 전체 객실 잘라냅니다. 수직 tableau - - 중간층의 마지막 비행의 공간에 플로트에 나타납니다, 녹슬 었어 금속의 구성은 영과 밴드의 음악을 안무 대상 포진.

콘크리트 블록 교각과 각각의 기존 공간의 모서리를 명료하게 말할 시간이 경과에서 작동하도록 수직 표면두고, 다르게 정착하다. 우리의 전술은 부두의 벽을 극복하고 떨어뜨려 인테리어 피부를 형성 천장을 따라 벚꽃과 호두 한척 패널을 부동하는 것이었다. 그리고 리프트 - sawn 벚꽃의 바닥재 또한 내부 라이너를 형성하는 행동 호두. 긴장된과 고도의 외부에 내부 라이너로 정제된 표면 행위는 풍화 강철 포진 입은 모니터, 만들어진. 그들의 차이를 부드럽게 새로운 물질의 존재에 대한 결합 - 과거와 공백 사이의 조용한 공명는 다양한 미국 활엽수의 온기에 싸여있다.

- 원료 내장 - 호일을 베이지색의 그려진 그늘의 아래에 날씨와 나무 캐릭터와 그들의 녹슬 었어 표면을 제공 수액 떨어지는의 효과, 오래된 편안한 중간에, 직각 양식은 녹슬 었어 헛간 근처와 공감을 스며 나오게하다. 밖으로 유골의 새로운 구조가 나타나서, 역사는 계속; 이전은 새로운의 그늘에 변환됩니다.

 

The challenge for the Arkansas House was to reassemble a fire-damaged home and introduce possibilities for re-thinking the house’s spatial character by adding new elements. The design had to be completed in three weeks and the details were resolved after construction began – one fragment at a time. The architects were allowed to work only in the fire-damaged zones of the existing house (exterior and interior), leaving the remainder untouched beyond new windows and a new HVAC system.

The low-slung existing tartan grid structure, with traces of both Kahn and Wright, was instilled with a new sense of hierarchy through the addition of light monitors and suspended lofts to the children’s spaces, a new kitchen, and a great room with a saddle-back roof for living, entertaining, and the display of fine art. Vertically oriented monitors bring much-needed light through steel windows into the once gloomy interiors most damaged by fire. The great room is naturally lit from all sides and fills the center of the house with light and views to the sky and adjacent monitors above. With two children at one end of the house and their father at the other end, the great room is positioned to unite the family in one grand social space. The room cuts across the non-directional grid of the existing structure providing an enriched and contrasting spatial complexity. At the end of the mezzanine a flying wall – a vertical tableau – appears to float in space, the composition of its rusted metal shingles choreographed to the music of Neil Young and the Band.

Concrete block piers articulate the corners of each existing space and over time have settled differently, leaving few plumb surfaces to work from. Our tactic was to float cherry and walnut veneer panels over the pier walls and along the ceiling forming a detached interior skin. Flooring of rift-sawn cherry and walnut also act to form an interior liner. Taut and highly crafted, this refined surface acts as an interior liner to the exterior monitors clad in weathering steel shingles. There is a quiet resonance between old and new spaces, enveloped in the warmth of various American hardwoods – they combine for a new material presence that softens their differences.

Comfortably astride the old house, the angled shell forms exude empathy with a rusted barn nearby; the effects of weather and dripping tree sap provide their rusted surfaces with character – raw and visceral – a foil to the painted shades of beige on the walls below. Out of the ashes, a new structure emerges, a history continues; the old is transformed in the shadow of the new.

Architects: Marlon Blackwell Architect
Location: Northwest Arkansas
Project Team: Marlon Blackwell, Yume Rudzinski, Tony Patterson, Chris Baribeau, Matthew Griffith
Structural Engineer: Jim Gore
Mechanical Engineers: Tim Geary and Associates
Contractor: JW Enterprises
Interiors: Meredith Boswell, Ante Prima, Oscar Glottman
Photographs: Tim Hursley



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