예술적인 건축물 인테리어 디자인

Casa Batlló / Antoni Gaudí 안토니오 가우디 건축물 대부분 시적 예술적 인테리어 디자인

아르떼 인테리어 2011. 5. 11. 22:31

Casa Batlló / Antoni Gaudí 안토니오 가우디 건축물 대부분 시적 예술적 인테리어 디자인 사진

가우디 Antoni 상상력은 고무적인 의심의 여지가 Batlló 카사, 건물 대부분 시적 예술 디자인에 대한 그의 계시 자체를 하나의. 동물 모양, 포도와 같은 곡선, 골격의 힌트가 그의 합성, 그리고 유리와 도자기 유리 광택 컬러 비트 자신의 사용은 영원히는 관측을 실현 시켜줄 수있는 작품을 만들 있습니다.

카사 Batlló 휴식 시간 .

그의 스타일은 모든 식물과 자연의 꾸불꾸불한 모양의 영향을 찍은 1890 년대의 아르누보, 프랑스 장식 예술가의 학교를 정의 포함. 그는 그것을 둘러싼 까다로운 양식으로 jolting 모순으로 부유한 목화 배론 호셉 Batlló 위해 설계되었습니다 카사 Batlló에서 도형, 패턴과 색상을 흐르는에서 자신의 관심사를 탐험.

전면 외관이 눈에 띄는 질감, 색상 이미지 허깨비의 동화와 꿈의 의견을 그려 내다 함께 작동하여 보여준다. 발코니의 경계를 만드는 프레임 입구 심장, 눈썹이나 clavicles, 의인화된 음색을 유지 하자는, 뼈를 닮은 조각 조각. 눈이 카사 Batlló 상단까지 방황으로, 그들은 지붕의 지배 reptillian 표면으로 인사하고 있습니다.

극적인 곱사등의 고분 ", 아르마 딜로를 닮은 도금 갑옷으로 한쪽에 입은입니다 반대편에 그것이 생산 조각 trancedis 덮여있는 동안 미묘한 흰색 - 주황색으로 광택. 척추가 이러한 지붕 외관을 충족 흐르는 라인 동안 saurian 관절의 다른 armatures 깨끗 있으며, 자신의 생물을지도 모른다고 제안, 주먹코 녹색과 청색 척추 곳곳에있다. "

creaturesque 닮았는 외관 빛나는하고 괴롭 힙니다 그걸로 같은 골격 구조와 극적인 그림자의 밤에서 strikingly 외견상 이루어집니다. 가우디 Antoni 장식과 표면 처리에 대한 색상의 사용에서 주로 지원 호셉 마리아 Jujol라는 이름의 섬유 제조 업체들과 긴밀하게 일했습니다.

가우디 현재 작품에 기대를 항상 거의 subliminally 이미지는 달성이 종교적인 반복입니다. 거기가 포함된 세미 외관 건물, 주변 세부 사항에있는 작은뿐만 아니라 중에서 상위 수준 텍스트를 심었 이미지를 감춰 종교. 타워 끝이 매우 십자가 서명의 앉아 하나의 가우디 조각, 4 가로 지적했다. 제안 지점했다 목표는 "종교 부조리 수있는 포옹 유머를 상상하고."그것은 부를 수있는 영광을 찬송하기 또는 명예의 대신에, 또한 이름이 그분에 있던 건물 그가하는 것이 하나님의 해석로 메시지.

중앙 난방 사용의 예술 상태 가우디의, 대신 드문의 시간과 바르셀로나 , 필요한 만든 환기구와 굴뚝을. 그는 동화 구조와 외관 카사 Batlló 추가, 그의 재능과 상상력을 확장하려면 아직 다른 장소로했다. 그들이 수직이되기 전에 이러한 굴뚝의 가장 흥미로운 측면 하나는 지붕으로부터 45 각도로 출발하고 있습니다.

디자인 아티스트와 포괄 신자에 모두, 그것은 혼자 외부 강도의입니다 unsurprising 왼쪽에 아니며 중요성 세부. 인테리어는 규모가 어쩌면 자세한과 변화의 믿을 디자인, 지속의 꾸불꾸불한 흐르는 벽면과 모서리하고 조작 색상뿐만 아니라.

그것은 거리에서 나타나는 내부는 그대로 살아있다, 규모와 같은 표면 흐르는 벽면 양식을 통해 knobbly 척추 라인 계단. 그리고 권선 , 프레임, peepholes, 몰딩과 화면의 장식적인 기능에 전시 왜곡 가우디의 아르누보 스타일에 영감을 자연적인 형태의 모든 해석입니다.

마찬가지로 "그들의 새로운 작품에 대한 지원으로 자연의 법칙 찾는 사람은 창조자와 협력."Antoni 가우디 혼자라고

The inspiring imagination of Antoni Gaudí undoubtedly reveals itself in one of his most poetic and artistic designs for a building, Casa Batlló. His synthesis of animal shapes, vine-like curves, hints of bone and skeleton, and his use of lustrous colored bits of glazed ceramic and glass create a masterpiece that will forever astonish its observers.

More on Casa Batlló after the break.

His style encompasses all that defines the Art Nouveau, a School of French decorative artists from the 1890s who took influence from sinuous shapes in plants and nature. He explored his interests in flowing shapes, patterns and colors in the Casa Batlló, which was designed for the wealthy cotton baron Josep Batlló as a jolting contradiction to the rigid forms that surround it.

The front facade reveals striking textures, colors, and imagery that work together to conjure thoughts of fairytales and phantasmal dreams. The larger sculptural pieces that create the boundaries of the balconies and that frame the entrance resemble bones, suggesting a septum, eyebrows or clavicles, which keep to the anthropomorphic tone. As eyes wander up to the top of Casa Batlló, they are greeted by the dominating reptillian surface of the roof.

The dramatic humpback mound “is clad on one side by armour plating resembling an armadillo’s, while on the other side it is covered with trancedis fragments producing a subtle white-into-orange sheen. The spine is dotted with bulbous green and blue vertebrae, suggesting that these might be organisms in themselves, while the flowing lines where roof meets facade are edged with other armatures of saurian bone and joint.”

The creaturesque resemblance is made strikingly apparent at night, when the facade glows and haunts with it’s bone-like skeletal structures and dramatic shadows. Antoni Gaudí worked closely with a textile manufacturer named Josep Maria Jujol who assisted primarily in the ornamentation and use of color on the surface treatments.

As can always be anticipated in the works of Gaudí, there is a recurring religious imagery which is achieved almost subliminally. There are embedded and semi-concealed religious images and texts planted in the upper levels of the building, as well as in the small details around the facade. The very tip of the tower sits one of Gaudí’s signature pieces, a four-pointed transverse cross. Gill suggests that the goal was to point out that “religion can embrace humour, fantasy and the absurd.” It can also be interpreted as a message to God that he was building in His name, instead of for fame or glorification of wealth.

Gaudí’s state of the art use of central heating, uncommon in the time and place of Barcelona, made air vents and chimneys necessary. He took this as yet another place to expand his talents and imaginations, adding to the fairytale structure and appearance of Casa Batlló. One of the most intriguing aspects of these chimneys are their 45-degree angle departure from the roof before they become vertical.

As an artist and believer in an all-encompassing design, it is unsurprising that the intensity of detail and materiality is not left to the exterior alone. The interior is perhaps even more detailed and designed, a continuation of the sinuous flowing walls and edges as well as color manipulation and incredible varying of the scale.

The interior is just as alive as it appears from the street; the knobbly spine lines the staircase through flowing wall forms of scale-like surfaces.  The winding and twisting exhibited in the decorative features of doors, frames, peepholes, moldings and screens are all interpretations of the natural forms that inspired Gaudí’s art nouveau style.

As said by Antoni Gaudí himself, “Those who look for the Laws of Nature as a support for their new works collaborate with the creator.”

Architect: Antoni Gaudí
Location: Barcelona, Spain
Project Years: 1904-1906
Photographs:
 WikipediaJohn GillIgnasia de Sola-Morales
References: Casa Batlló
, John Gill, Ignasia de Sola-Morales




View Larger Map
 

아르떼 건축 설계 사무소 페이지링크

모바일 아르떼 건축 설계 사무소 블로그 링크

Mobile arte architectural Design firm Blog Links

아르떼 건축 설계 사무소 블로그 링크

arte architectural Design firm Blog Links

아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com

사진과 글을 퍼가실 때 에는 출처를 밝혀 주시기 바랍니다. (퍼가기 버튼은 밑에 손가락 버튼옆에 맨우측 상단에 있습니다.)

글과 사진이 유익하셨다면 손가락 버튼 추천 부탁 드립니다로그인 불필요

If you have good writing and photos please recommend a finger button. Login Required

                            글과 사진을 보아 주셔서 감사 합니다.

                 Thank you for writing and seeing the pictures.