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전원 주택 집 짓기 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 House in Palmela / Pedro Rogado & Catarina Almada

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단일 - 가족이 분리 집에 Palmela 근처 농민의 일반에 위치하고 있습니다. 전원 풍경과 미적 구성 요소가 풍부하는 외부 공간과 관계를 선호하는 의지, 그리고 강한 지역 건축 전통을 활용하여 현대적인 접근 방식을 창조하는 욕구 가지 요소는 디자인 에어컨 있습니다.

결과 로마 하우스의 메모리가 현명하게 검토되는 혁신적인 건축이다. 뿐만 아니라 친밀감과 공적 영역과 사적 공간 사이의 분리의 보존을 통해, 또한 이러한 영역을 분할하고 빗물의 회복을 허용하는 사용되는 impluvium, 그리고 trellised 포도의 사용으로 고대 특정 요소를 검색하여 pergolas 취재. 동시에 제공하고, 넓은, 웅장한과 편안한 전경을 허용 대형 유리 표면 이러한 전통적인 구조적 요소를 특정 현대 생활과 건축 아주 약간의 로마 stylobate 이슬람 전통의 파티오에 의해 더욱 향상되었습니다 훌륭한 밸런스와 감도와 항목을 관련된 현대적이고 순리 론적인 디자인에서 상속되는 미묘한 유체 공간 순환;, 같은 건축, 조경 관련학과를 혼합된 현대적인 방법으로 고리로 연결되었다는 다른 언어의 활용 신중하게 투명에 실내 공간을 해산 광원을 설계 그래픽 장비 설계.

126m2 면적에서 시작, 클라이언트가 처음 L - 모양의 예표론, 어떻게든 시각과 풍경 구성 요소에 의해 희석 있지만 일반적으로, 주요 구성 존중했던 전통적인 출발점으로 간주 (북쪽을 향하도록 입구 어디 네이버 줄거리) 다양한 나무의 종류 uncharacteristic 나무들로 가득 있습니다는 현명하게, 거의 장님이다. 정문에서 세로 축은 영상은 집을 통해 이뤄지과 남쪽, 세라 사오 프란 시스코에 이르게되는, 인식되고 있습니다. 현관은 여러 관점과 함께, 따라서 고대 카더스과 decumanus 기억을 마음에 데려오 새로운 공식과 시각 축을 (결정, 복도와 코르크 오크 그로브를 시각적으로 수있는을 통해 유리 개방의 정확한 교차로입니다 ).

대형 거실의 넓은 창문은 세라 사오 프란 시스코되는 결정하는 풍경 요소 향해 엽니다. 간단한 조각 라인의 정지 벽난로, 평평한 지붕을 지원하는 기둥과 대화하고 거실을 향상시킵니다. 파티오, 주방, 욕실, 방은 서쪽으로 광대한 보존 올리브 그로브의 극적인 하나가 즐길 수있는을 통해 수직 유리 창문에 의해 지진이이 공공 지역에 위치하고 있습니다. 건설의 다른 부분은 공개와 사이에 위에서 언급한 부문을 만드는 각도에 위치한 열린 impluvium 구조 "L" (자국 고대 인접 가옥에 의해 확인) 정의 수직 배치에서 동쪽으로 위치해 있습니다 개인 생활 영역.

지역은 더욱 각각 다른 부분, 아이의 , 욕실, 메인 룸과 인접 욕실에서 분할, 멀리 끝에, 연구, 남쪽 impluvium 직면하고 넓은 창문. 것입니다 고대 로마 scriptorium, 패터 familias 분기는 작업 영역의 원래 기능은 생활에 입구와 impluvium에서 스팬 모든 주요 축의 시각 제어 증가된 것을 기준으로 보면, 조종석의 일종이되었다 세라 사오 프란 시스코와 대형 올리브 그로브 공간. 딸의 메인 룸과 인접한 욕실의 창문도 이끌어 아름다운 참나무 숲이있는 동쪽을, 직면 창문이 있습니다. 딸이 욕실 천정의 유리 채광 창을 통해 해당 프레임 하늘 위의 조명입니다. 타일​​ 코팅 간단한 깨진 라인 모듈에서 시작하는 놀라운 그래픽 패턴을 생성하고, 궁극적으로 또한 주요 침실 욕실에서 찾을 있습니다 grids.This 영상 그래픽 표시를 지그재그로 펼쳐져, 빛의 효과에 의해 강화되는 상쾌 impluvium 천장과 벽면에 걸쳐 퍼지고 제공합니다. 침실 문의 단순한 개통 수제 타일로 덮여 테라스 - 파티오 (인테리어 분야에서와 같은), 올리브 그로브 모든 방법 resounding impluvium에서가는 독특하고 거의 끝없는 시각 축을 제공합니다.

집은 그것이 공식과 개념적으로 혁신적인 앙상블을 대표하는 법안에 대한 참조를 고려하실 있습니다. 그것은 학식과 인기 모두 전통 문화 요소에 대한 절대적인 존중과 현대 생활의 구체적인 언어를 결합합니다. 생활, 풍경, 문화, 전통, 현대적인 복수 훌륭한 관심과 감성 조화 아키텍처 조화 : historicism 어떤 식으로든 항복하지 않고, 그것은 문화적인 역할 모델로 있습니다.

 

This single-family detached house is located in an agrarian plain near Palmela. Two factors have conditioned its design: the willingness to favor the relationship with external spaces, in which rural landscape and aesthetic components abound, and the desire to create a contemporary approach that leverages the strong regional architectural traditions.

The result is an innovative construction, in which the memory of the Roman House is wisely reviewed. Not only through the preservation of intimacy and separation between public and private spaces, but also by retrieving elements specific to antiquity, such as the impluvium, which is used to divide these areas and to allow the recovery of rainwater, and the usage of trellised vine covered pergolas. To these traditional structural elements were associated specific contemporary living and architecture items with great balance and sensitivity, which were further enhanced by the very slight Roman stylobate and the patios of Islamic tradition: large glazed surfaces which allow wide, magnificent and restful views, simultaneously providing carefully designed light sources, which dissolve the interior spaces into transparencies; the subtle and fluid spatial circulation, which is inherited from modern and rationalistic design; a conjugation of different languages intertwined in a postmodern way, which blends related disciplines such as architecture, landscape architecture, graphical and equipment design.

Starting from a gross area of 126 m2, the client initially considered an L-shaped typology, a traditional starting point which was generally respected in its main configuration, although somehow diluted by the visual and landscape components: the entrance, facing north (where a neighbor plot is filled with uncharacteristic groves of various tree species) is, wisely, almost blind. From the main door, a longitudinal visual axis is perceived, which goes through the house and leads to the Serra de São Francisco, to the South. A vestibule, with multiple viewpoints, is at the exact intersection of a corridor and a glass opening, through which a cork oak grove can be visualized, thus determining a new formal and visual axis (bringing to mind the memory of the ancient cardus and decumanus).

The wide glazed windows in the large living room open towards the determinant landscape element, which is the Serra de São Francisco. A suspended fireplace, of simple sculptural lines, dialogues with the flat roof-supporting pillar, and enhances the living room. Patio, kitchen, bathroom and scullery are located in this public area, which is enlightened by vertical glass windows through which one can enjoy, to the west, the dramatic view of the vast and preserved olive grove. The other part of the construction is located towards the eastern side, in a perpendicular disposition that defines the structural “L” (confirmed by a vernacular ancient adjacent house), with the open impluvium situated in the angle creating the above mentioned division between public and private living areas.

This area is further divided in three other parts, respectively the daughter’s room and bathroom, the main room and adjacent bathroom and, at the farther end, the study, with its vast windows facing south and the impluvium. The ancient Roman scriptorium, quarters of the pater familias, has become a sort of cockpit, in the measure that its original function of working area is augmented with the visual control of all the main axes, which span from the entrance and impluvium to the living room, to the Serra de São Francisco and to the large olive grove. The daughter’s room has a window facing east, where the lovely oak grove is located, to which the windows of the main room and adjacent bathroom also lead. The daughter’s bathroom is illuminated through a zenithal glass skylight that frames the sky above. The coating on tiles creates a surprising graphic pattern that starts from a simple broken line module, and infinitely unfolds in zigzag grids.This visual and graphical show, which can also be found in the main bedroom bath, is reinforced by the light effects that the refreshing impluvium provides, spreading across ceilings and walls. The mere opening of the bedroom door provides an unusual and almost endless visual axis that goes from the resounding impluvium to the terraces-patios covered in handmade tiles (the same as in the interior areas), all the way to the olive grove.

This house can be considered a reference, in the measure that it represents a formal and conceptually innovative ensemble. It combines the specific languages of contemporary living with an absolute respect for traditional cultural elements, both erudite and popular. Without yielding in any way to historicism, it should be seen as a cultural role model: life, landscape, cultural tradition, contemporary plurality and architecture blend harmoniously with great care and sensitivity.

Architects: Pedro Rogado, Catarina Almada
Location: Palmela, Portugal
, 포르투갈
Client: Dr.º Francisco Miranda
Collaboration: Hugo Formiga,  Maria Marques, Liliana Esperança, Maria Pais de Sousa, Anna Leipolz
Structural Engineering: ARA – Eng.º Fernando Rodrigues
Infrastructural Engineering: Geberit, S.A – Eng.º Manuel Motta, Eng.º Rui Machado
Project Year: 2007
Photographs: Thorsten Humpel

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