Vader house / Andrew Maynard Architects 단독 주택 H빔 홈 거실 주방 부엌 침실 화장실 욕실 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진
높은 경계 벽 뒤에서 신흥 베이더 하우스의 왜곡 지붕 양식, 대칭 지붕 라인을 피츠의 전형적인 인터럽트이 빅토리아 테라스에 새 생명을 숨을 쉰다.
확장 프레임은 강철 인테리어 해골 봉투 비정상적으로 높은 벽돌 경계으로 하자는 그것을 제한 높이 전에 벽 건설. 지붕은 다음 규정에 왜곡된과 subverted 답변을 초래할 사이트 형편에 응답합니다. 이것은 높은 이중 높이 천장, 중간층 수준과 넓은 내부 인테리어를 허용, 내부 비행기를 접어 생산하고 있습니다.
동부와 서부 확장 외관은 louvres의 방어막으로 쌌다 있습니다. 이러한 껍질을 돌려 노출에 의해 부드러운 색상 액자 환경을 접혀 내부 누설에 강철 빔. Playfully 깊은 붉은 유쾌하게하다의 때때로 베이더 하우스의 내부 동작을 통해 춤 영화 빛을 있도록 Windows에서 구멍이 나고있는 인테리어 많아요.
무거운 지붕 양식에 싸여 세련된 소재와 확장의 다채로운 팔레트, 어느으로부터 나온다 어둠 벽돌 입은 테라스에서 자신을 구별. 이 두 대립 양식 야외 마당을 프레이밍, 북쪽 경계 벽을 따라 투명한 유리 복도로 연합하고 있습니다.
전략적 계획이 외부 공간과 직접 접촉을 가지고 모두 테라스와 확장 기능을 수 있도록 사이트의 중심에있는 안뜰 위치하고 있습니다. 그것은 주변의 생활 공간에서 활동 퍼질 수있는 중앙 비무장 지대를 만듭니다. 이 정원은 사이트의 전체가 활용 것을 보장합니다.
이러한 내부 및 외부 환경 사이의 정의가 거의 구별할 수있다. 투명 bifold 문은 다음과 주변 사이에, 지속적인 물리적, 시각적 상호 작용을 가능하게합니다. 확장 기능은 한 번에 안과 밖입니다.
안뜰의 위치도 중요한 기계 가열 및 냉각 시스템에 대한 의존도를 감소, 모두 테라스 및 확장으로 풍부한 자연 채광과 통풍을 제공합니다. 베이더 하우스와 겉보기에 단순한 개방 성으로 나중에 복잡 성과 모호함 중 하나가 될 자신을 드러내고있다.
디자인의 많은 요소가 여러 기능을 제공하기 위해 증명. 굵게 계단 케이스 부엌 가구 만드는 일의 일부가되고, louvres는 가벼운 제어만큼 개인 정보 보호 검진의 역할 경계가 외부 벽 내부 부엌 벽이기도 하구.
확장 방식처럼 테트리스에 사이트의 동쪽 끝에 추락에 나타나는 구성 요소의 밖으로 만들어집니다. 예기치 않게 임의의 테트리스 조각은 원래 건물의 벽과 깊은 이내에 박혀있다. 이 떠다니는 블록은 아래층의 동반자, 융합 확장에 테라스와 그들이 사이트를 통해 이동 한 경험이 될지가 살짝 제공을 반영 욕실과 침실을 제공합니다.
베이더 주택의 해부학 또한 사이트를 멀리 아래에 확장됩니다. 안뜰에 목재 데크가 별도로 베이더의 가장 중심부 오른쪽, 숨겨진 온천을 밝히지 뽑아 개폐식 덱이기도 하구.
확장 형태로 마찬가지로 목재 바닥 보드 열 때 베이더 아래에까지 확대, 지하실 노출되는 통로. 같은 인테리어 -이 문을 열 때, 그들은하고 동적인 카멜레온과 확장 기능을 제공하고, 크게 그들의 공간의 특성을 변경합니다.
Emerging from behind its high boundary wall,
the distorted roof form of Vader House interrupts the symmetrical roof line
typical of Fitzroy, and breathes new life into this Victorian Terrace.
The extension is a framed steel skeleton
which envelopes the unusually high masonry boundary wall built prior to height
restrictions, reclaiming it into the interior. The roof then responds to site
setbacks which result in a distorted and subverted answer to regulations. This
produces high folded internal planes, allowing double height ceilings, a
mezzanine level and spacious interior.
The Eastern and Western facades of the
extensions are encased in a shield of louvres. These peel back to reveal a
folded internal environment of soft colours framed by exposed steel beams. Playfully
splashes of deep red enliven the interior which is occasionally punctured by
windows allowing a cinematic light to dance over the internal workings of the
Vader House.
The refined material and colorful palette of
the extension, wrapped in a heavy roof form distinguishes itself from the dark
masonry clad terrace from which it emerges. These two opposing forms are united
by a transparent glass corridor along the Northern boundary wall, framing an
outdoor courtyard.
Strategic planning located the courtyard at
the heart of the site, allowing both the terrace and extension to have direct
contact with this outside space. It creates a central demilitarized zone that
allows activities from the surrounding living spaces to spill into. This
courtyard ensures that the entirety of the site is utilised.
Definition between these internal and
external environments is barely distinguishable. Transparent bifold doors allow
for constant physical and visual interaction, between these environs. The
extensions is at once inside and out.
The courtyard’s location also provides
abundant natural light and ventilation into both the terrace and extension,
importantly decreasing reliance on mechanical heating and cooling systems. The
open and seemingly simple nature of Vader House later reveals itself to be one
of complexity and ambiguity.
Many elements of the design prove to serve
multiple functions. The bold stair case becomes part of the kitchen joinery,
the louvres act as light control as much as privacy screening, and the boundary
external wall doubles as the internal kitchen wall.
The extension is created out of components
that appear to have fallen at the eastern end of the site in a tetris like
manner. Unexpectedly a random tetris piece has lodged itself deep within the walls
of the original building. This floating block provides the master bedroom with
a en-suite reflecting its downstairs companion, fusing the terrace to the
extension and giving a glimpse of what one will experience as they move through
the site.
The anatomy of Vader House also extends far
below the site. The timber deck in the courtyard doubles as a retractable deck,
when pulled aside reveals a hidden spa, right at the very heart of Vader.
Similarly the timber floor boards in the
extension form a trapdoor that when opened exposes a cellar, extending far
beneath Vader. When these doors are opened, they alter the nature of their
spaces significantly, providing the extension with a dynamic and chameleon –
like interior.
Architects: Andrew Maynard Architects
Location: Melbourne, 멜버른, Australia, 오스트레일리아
AMA Team: Andrew Maynard, Mark Austin, Matthew McClurg
Project year: 2008
Constructed Area: 120 sqm
Budget: $500,000
Photographs: AMA
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