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공공시설 병원 학교 유치원 건축물 인테리어 디자인

Universidad Andina Simón Bolivar / G/CdR Arquitectos 대학교 캠퍼스 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인

Universidad Andina Simón Bolivar / G/CdR Arquitectos 대학교 캠퍼스 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진

캠퍼스

캠퍼스의 개념은 도시의 뿌리와 아무 역사적인 패러다임이 아니라는 수크레 도시 대학,되는 전통적으로, 그것은 항상에, 컬렉션 도시와 건물 제공 자체를 기꺼이에 기념비는 공공 장소 또는 그에게 소중히했습니다 존재와 국가 전체의 활동의 학생, 보조금 사실 수크레 특이점은 대부분 : loci genuis의라는거야.

이러한 정신에 대한 surch, 그것은 건물의 모음으로 잉태 수없는 것을 확신 일반적인 계획의 수준에있는 캠퍼스 안내 디자인은 녹색 지역에 분산되는 근본적인 지시어를되었지만과 일관된 단위로 등장할 자체 urbanistic 가이드 라인을 다음과 같은 명령했다.

지역 건축물과 도시 맥락과 자체 관계, 받아들일 자리의 정신을 포착하는 전략을했습니다.

녹색 영역은 캠퍼스의 도시 엮다의 부분이다 공원으로 잉태되었습니다. 이것은 단순히 건물의 주변 공간,하지만, approximations, 마일스톤과 재회의 공간을 구축하는 차량과 보행자 도로, 휴식 공간, 인정 시스템이 아닙니다.

문맥

우리는 건물의 arquitecture 낳았습니다, 우리는이 건물이 속속들이 문화 서식지와 짝을 이루고 건물의 컬렉션을 얻기 위해 전략으로 지역의 건축 감성을 호출해야한다는 필요성을 설정

아무도 적게, 순서대로 자체 강도를 가진 프로젝트를 달성하기 위해, 그것은 반대로 현대적인 언어와 자원에 대한 이용, 어떤 역사적인 모델의 미적 노예로 건축물의 행동을 모방 피하기 위해 항상 필요합니다.

강연

구절과 발코니 인테리어 향하다와 파티오 시스템의 기초 관절 건물의 모음입니다. 강의실들은 창업 이래 라틴 아메리카 도시에서 실시되었습니다 공간 시스템의 정식과 typological reinterpretation 구성합니다. 전원을 소환 이러한 의미에서와를 통해이 요소를 가지고 - 파티오이 구절은 balconys 우리가 장소의 정신으로 건물을 달이다을 추구합니다.

문화 컨텍스트를 그대로 보여주고 수도 건축의 검색이 부족한 창이나 개구부 로컬 건축 자금은 불빛에 미학과 실리적인 감각을 일깨워 자유와 크고 넓은 벽에를 달성하기위한 필요성에 의해 분명하게 이루어집니다. 솔루션의 건축 프로그램 결과의 기본 조명 요구 대조 구별에이 원하는 이미지 :

하나 하나 손으로, 파티오 주위의 건물, 진정한 빛의 conveyers 조직, 건물 캠퍼스의 외부 영역에 관해서 필요한 규모의 변화, 그리고 seeked되었습니다 장소 캐릭터의 정신이 집합을 부여합니다.

반면에, extense 처마 위로되는 세라믹 타일의 지붕은 클래스 룸에 필요한 제어 신호를 길을가는 리프트. 이를 빛이 상단 수준의 교실을 유지하기 위해 만든 최상층의뿐만 아니라 지역을뿐만 아니라 하단 바닥이와 다시 한번 부족한 윈도우의 결정과 외부 외관에 대한 유연성을 찾는 분들 도달에 도착 낮은 지역에 대한 채광 창으로 이어지는 행사의 , 무료.

그들은 외관에 강력한 벽의 감각을주는 외벽을 달성하기 전까지는 상위 수준의 Windows가이 벽을 크로스.

도서관

수도승의 유럽 모델에 의해 상속 성직자 라틴 아메리카 건물의 내성하다 문자, 그리고 지식 리포지 토리의 이미지를 위해 협회, 보호소 것입 대학 도서관 건물에 주어집니다.

다시 한번, 목적은 누구의 중요성 건물의 기능 내에 외부와의 관계에 미러 파티오 시스템을 자체적으로 향해 경사 건물입니다 : 개방과 유동성의와 모순에 부족 창문 흰색 표면으로 구성되어 외관 내부 공간, 파티오 향해, 마녀 주변 건물이 돌아가지는 않습니다.

evoking 권력 도서관의 타워의의 교회의 요소 유수의 생각나게 수크레 . 바닥 위에 12m 이상의 정학 6m 캔틸레버는, 도시의 서쪽으로 코델라 로스 frailes 불리는 산맥의 웅장한 범위의 묵상 운명 기념비 쓰기 .


The Campus

The concept of a campus is not a paradigm with no historic root in the city of Sucre, being traditionally a university city, it always has prized to offer itself willingly, either in its public spaces or in its monumental buildings and urban collections, to the presence and activity of students of the entire country, a fact that grants Sucre much of its singularity: This is what’s called genuis loci.

The surch for such spirit has been the fundamental directive that guided the design of the campus at a level of general planning, convinced that it couldn’t be conceived as a collection of buildings dispersed on a green area, but emerge as a coherent unit and ordered following its own urbanistic guide lines.

To embrace local architecture and its own relation with urban context, have been the strategies to capture the spirit of place.

The green areas have been conceived as a park that is a part of the urban entwine of the campus. This is not simply the surrounding space of the buildings, but a system that admits, vehicular and pedestrian roads, rest spaces, building approximations, milestones and spaces of reunion.

Context

As we conceived the arquitecture of the buildings, we set the necessity that these buildings should invoke local architectural sensibilities as a strategy to obtain a collection of buildings that would be intimately entwined with its cultural habitat

None the less, in order to achieve a project with its own strength, it is always necessary to avoid any mimic gesture of architecture servile to aesthetics of historic models, utilizing on the contrary contemporary languages and resources.

Lecture Halls

A collection of buildings articulated on the basis of a patio system, with passages and balconies that lean towards the interior. The lecture halls constitute a formal and typological reinterpretation of a spatial system that has been practiced in Latin-American cities since their foundation. In this sense and through the summon power that this elements have – patios, passages, balconys- we seek to infuse the buildings with the spirit of place.

Light

The search of an architecture that could evoke the cultural context is made evident by the necessity to achieve large and wide white walls, with scarce window or openings, and the liberty that reminds the aesthetic and utilitarian sense that local architecture grants to light. This desired image in contradistinction to the basic illumination requirements of the architectural program results in a double solution:

One the one hand, the organization of the buildings around patios, true light conveyers, grants this set of buildings a change of scale required in regards to the exterior areas of the campus, and the spirit of place character that has been seeked.

On the other hand, the extense eaves that top the ceramic tile roofs lift to make way for controlled light required in the class rooms. In order to get this light to reach not only the areas of the top floor but also those of the bottom floor- and once again searching for flexibility for the exterior facades with scant windows- the decision was made to maintain the classrooms of the upper level free of the walls of the facade, leading to a skylight for the lower areas.

The windows of the upper level cross this double wall until they attain the outer wall giving the sense of a robust wall in the facade.

Library

The introspect character of ecclesiastic Latin-American buildings, inherited by monkish European models, and its association to the image of knowledge repository , is given to the building that will shelter the University Library.

Once again, the aim is a building inclined towards itself around a patio system whose importance within the functionality of the building is mirrored in its relation with the exterior: Facades composed of large white surfaces with scarce windows in contradiction with de openness and fluidity of the inner spaces, towards the patios, around witch the building revolves.

The tower of the library, of great evoking power, reminds of the prominent elements, of the churches of Sucre. A cantilever of 6 meters suspended over 12 meters on top of the floor, compose a monumental window destined to the contemplation of the magnificent range of mountains called cordillera los frailes to the west of the city.

Architects: G/CdR Arquitectos / Andres Costa du Rels & Luis Ignacio Gallardo
Location: Sucre, 수크레Bolivia볼리비아
Project area: 3,110 sqm
Project year: 2007-2009
Photographs: Carlos Aramayo Baeza




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