The New
Gerngross / LOVE architecture and urbanism 상가 짓기 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
구조 조정 기존 센터
그 가게의 레이아웃은 직관적되지 않았습니다. 통로가 복잡하고 혼란했고, 그것은 탐색 힘들었다. 이것을 개선하려면, 실내 수준 (G 조, 첫째, 둘째 및 다섯째)의 레이아웃이 완전히 다시 설계되었습니다 소규모 소매 공백이 추가되었습니다. 열쇠는 개인 수준은 주문 개선된 오리 엔테이션 시스템의 미래 구현을 활성화하려면 "빈"생각하는 것이었다 설계합니다.
이 복잡한 사업에 대한 전제 조건이 있었다 : - 각 임대 공간, 같은 크기의 새로운 공간지만, 더 높은 품질을 제공해야했습니다. - 각 거주자가 건설 기간 동안 두번 이전해야했습니다. - 지속적인 일일 쇼핑 활동은 최소한 방해해야합니다.
새로운 센터를 만듭니다!
이를 위해, 자사의 에스 컬레이터 네트워크와 안마당, 중심 무대했다. 아트리움은 핵 역할을하는 가게의 중앙 방향 포인트가되었다.
아트리움 : 전면 상향 관점
수평 및 수직 시각 축 통합하는 안마당은,이 가게의 새로운 핵 및 중앙 오리 엔테이션 포인트가됩니다. 개별 수준의 천장은 반올림되어 "롤백"위쪽. 이러한 방법으로, 안마당은 더 개방 이전의 화신에있는 아트리움보다 큰 게재, 소매 수준으로까지 확장됩니다. 안마당 및 소매 분야는 상호 대화로 개별 수준을 데리고와 만드는 가게를 특별한 연속체로, 함께 녹아 것 같습니다.
아트리움 (대형 천공 금속 영역이 흰색 기초부터 것처럼 신흥 나타납니다)에있는 사람들 또한 모두 자료와 개인 수준 내에 소재의 전환의 방식 위치 :이 효과는 조명과 재질 전략에 의해 지원됩니다. 그들이 수직으로 중앙 방의 수직 클래드에 설정된 빛의 포인트로 변환되기 전까지는 각 수준의 천장에 자유롭게 배치 조명 설비는,,, 아트리움 및 에스 컬레이터의 반올림 숨어 커버. 전반적으로, 안마당은 빛과 동적 표시 - 비교적 짧은 개별 층 지금은 고상한 나타납니다.
Restructuring
the Existing Centre
The layout
of the store was not intuitive. Walkways were complex and confusing, and it was
difficult to navigate. To improve this, the layout of the indoor levels (G,
1st, 2nd, and 5th) has been entirely re-designed and smaller retail spaces have
been added. The key to designing the individual levels was to think “empty” in
order to enable the future implementation of an improved orientation system.
The
preconditions for this complex undertaking were: – For each rental space, a
newer space of equal size but higher quality had to be provided. – Each tenant
had to be relocated twice during the construction time. – The ongoing daily
shopping activity should be only minimally disturbed.
Create a new
Centre!
To this end,
the atrium, with its escalator network, took centre stage. The atrium serves as
the nucleus and has become the store’s central orientation point.
The Atrium:
a sweeping upward perspective
The atrium,
which unites the horizontal and vertical visual axes, has becomes the store’s
new nucleus and central orientation point. The ceilings of the individual
levels are rounded and “rolled” upwards. In this way, the atrium expands up
towards the retail levels, appearing larger and more open than the atrium in
its previous incarnation. The atrium and retail areas seem to melt together,
bringing the individual levels into a mutual dialogue and making the store into
a special continuum.
This effect
is supported by the lighting and materials strategy: Both the materials and the
manner of material transitions within the individual levels are also present in
the atrium (large perforated metal areas appear as if emerging from a white
foundation). The light fixtures, placed freely on the ceilings of each level,
cover the rounded bends of the atrium and the escalators, until they are
transformed into light points vertically set in the perpendicular cladding of
the central room. Overall, the atrium appears light and dynamic – the
relatively short individual storeys now appear lofty.
Architects: LOVE architecture and urbanism
Location: Vienna, 비엔나, Austria,
오스트리아
Project team: DI Andreas Perchinig, DI Sigrid
Derler, DI Dr. Uwe Unterberger, DI Sabine Sternbach
Client: DEKA Immobilien Invest
GmbH
General and electrical planner: Delta Projektconsult GmbH
Structural engineering: KS Ingenieure
Lightning design: Bartenbach Lichtlabor
General contractor: Leyrer & Graf
Photographs: LOVE architecture and urbanism
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