본문 바로가기

전원주택 건축물

T-House by Atelier Boronski 단독 주택 내부 노출 콘크리트 건축물 설계 인테리어

T-House by Atelier Boronski 단독 주택 철근 

내부 노출 콘크리트

 조 홈 거실 주방 부엌 침실 화장실 욕실 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진


교토 시내가 내려다 보이는 작은 언덕에있는 젊은 부부를위한 교외 가지 힘든 지역의 설계 규정을 협상합니다. 지붕과 처마에 대한 선택의 여지가 거의 없다, , 그리고 직선과 수직해야합니다 상단 표시등은 전체 지붕 면적의 2 % 초과 (국가 작고 어두운 가옥으로 유명한) 있습니다. 허용 사이딩 자재의 선택은 제한되어 있으므로 자신의 색깔 아르 (창틀에도) 목재 '보라'인쇄와 등을하지만 장기 금속 사이딩 하셔도됩니다 ... ..., 창의력을 품질의 교토의 놀라운 역사를 감안할 창의성이 dumbed 다운 '패턴 언어' 그것을 유지하기 위해 죽을 병에 넣는 것과 같다. 도심 (기온 ) 일부가 절대적으로 역사하고 있고 보존을 관리할 취소 강한 설계 규정을 보증하지만 엄격한 설계 규정에 의해 영향을받는 지역의 대부분은 사실은 최근에 지어진 교외없고 직접 역사 연결됩니다. 많은 일본의 규제를 설계하는지만 교토 관대한 태도를 가지고, 이런 아이러니가 교토 그것은 놀랄만한 장소 만들어진 아주 정신을 죽이는 여기는 것입니다.

따라서 집은 거의 무작위 이내에 박혀 전용 공간과 간단한 컨테이너로의 잉태합니다. 하지만 임의성은 모든 방향으로 전망 조율된와 함께.

구성의 직장에서 가지 기본 요소가 있습니다. 메인 외벽 (동쪽 / 서쪽으로 실행), 전용 볼륨 (중복 브리징) LDK 위의 확장 결과 공극 공간

1 거실, 다이닝, 메인 주방 면적은 동쪽있게 고전적인 실내 / 실외 생활의 정원에 면한 주요 테라스에 열리는이 분야의 천장 높이가 7.5m 2.5m 따라 다릅니다. 당신이이 분야를 거치는 동안 있습니다 당신은 명확하게 가지 기본 요소를 인식.

가지 주요 침실 다리 건물, 그리고 그들의 북쪽 남쪽 유리 벽이 외부 피복은 객실, 하나의 흰색 고약을 검은 목재) 번째 화장실을 계속하도록 마주 / 정원이 내려다 보이는 커다란 내부 창을 가지고 그리고 3 층에 손님 침실 동쪽으로 곧장 서쪽으로 못살게 굴지. 게다가이 침실 아래에 공간이 겹치는 미성년자 테라스가 있습니다. 3 층에있는 번째 라운지는 플랫폼 그냥 바닥 슬래브는 것을 교량 무효 메인과 동쪽 도시의 한눈에 들어오는 전망하실 있습니다. 하늘을 수직 전망을 허용이 최고의 불빛도 있습니다. 외부 집은 삼나무 보드의 전통적인 소재 (취소 칠기 마무리) 흰색 고약을 입은 것입니다. (서쪽) 면한 차고 문이 완전히 2 테라스에 난간을 형성까지 계속 수평 louvers 벽으로 위장합니다.

하지만 그것은 결과 무효 공간 그리고 마지막으로 집에 무료로 가자 곡선 연결하는 계단의 유동성이다. 그것은 가장 차라리 당신이 조성 거치는 동안 하나의 이상적인 위치에서 이해할 수있다. 작업 환경의 매우 '나누며'종류를 만드는이 안에 공간과 연결이 여러 가지가 있습니다.


On a small hill overlooking Kyoto city a suburban house for a young couple negotiates some tough local design regulations. There is virtually no choice for the roof and eaves, the walls must be straight and vertical, and the top-lights can be no more than 2% of the total roof area (in a country famous for small dark houses). The choice of acceptable siding materials is limited, and so are their colors (even for the window frames) etc, etc. But long-run metal siding with a timber ‘look’ print is acceptable…… Given Kyoto’s remarkable history of quality, creativity and inventiveness to preserve it with a dumbed down ‘pattern language’ is like putting it in a killing jar. Some parts of the inner city (such as Gion) are absolutely historical and warrant clear strong design regulation to manage their preservation but many of the areas affected by stringent design regulations are actually suburban, recently built and with no direct historical connection. Much of Japan has a lenient attitude to design regulation but not Kyoto, the irony is that here it is killing the very spirit that made Kyoto the remarkable place it is.

Therefore the house is conceived of as a simple container with private spaces lodged almost randomly within. But with views in all directions the randomness is orchestrated.

There are three primary elements at work in this composition. The main external walls (running east/west), the private volumes (overlapping and bridging) and the resultant void space extending above the LDK

The main Living, Dining, Kitchen area on the first floor opens onto the main terrace facing the garden to the east allowing classical indoor/outdoor living, and the ceiling height in this area varies from 2.5m to 7.5m. As you move through this area can you clearly perceive the three primary elements.

The two main bedrooms bridge the building, and their north/south facing walls of glass allow the external cladding to continue into the rooms, one white plaster, one black timber) The bathroom on the second floor has a large internal window overlooking the garden to the east and the guest bedroom on the third floor pushes straight out to the west. Beside and below this bedroom are two minor terraces that spatially overlap. The second lounge area on the third floor is just a floor slab, a viewing platform that bridges the main void and allows sweeping views of the city to the east. There are also two top-lights allowing vertical views to the sky. Externally the house is clad in traditional materials of burnt cedar boards (with clear lacquer finish) and white plaster. The garage door facing the street (to the west) is fully camouflaged as a wall of horizontal louvers that continues up to form the railing for the second floor terrace.

But it is the fluidity of the resultant void spaces and the curved connecting stairways that finally let the house go free. It is best understood not from one ideal position but rather as you move through the composition. There are many different kinds of spaces and connections in this house that work to create an extremely ‘socialized’ kind of environment.

Architects: atelier Boronski
Location: Kyoto, Japan
Principal Architects
Peter Boronski
Structural Engineering
Yoshiki Mondo
Principal Structure
Reinforced concrete
Contractor: Kawana Kogyo Co. Ltd.
Project area: 101 sqm
Project year: 2010
Photographs: Kei Sugino



View Larger Map
 

아르떼 건축 설계 사무소 페이지링크

모바일 아르떼 건축 설계 사무소 블로그 링크

Mobile arte architectural Design firm Blog Links

아르떼 건축 설계 사무소 블로그 

arte architectural Design firm Blog Links

아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com

사진과 글을 퍼가실 때 에는 출처를 밝혀 주시기 바랍니다. (퍼가기 버튼은 밑에 손가락 버튼옆에 맨우측 상단에 있습니다.)

글과 사진이 유익하셨다면 손가락 버튼 추천 부탁 드립니다로그인 불필요

If you have good writing and photos please recommend a finger button. Login Required

                            글과 사진을 보아 주셔서 감사 합니다.

                 Thank you for writing and seeing the pictures.