Spiral House
/ Joeb Moore + Partners Architects 나선형 하우스 단독 주택 집 짓기 홈 거실 화장실 욕실 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
따라 위치한 코네티컷의 소리 섬 해안선의 길고 나선 하우스 물 종사하고자, 강화, 그리고 반영 주변 해안, 공기, 빛 기후와 대기 중. 정식과 공간, 그 집에는 엄격한 환경 (대책 회의 및 홍수 고도)와 로컬 구역 제한과 규정에 직접적이고 실용적인 반응입니다 (높이, 건물 적으로나, 지금까지 풋프린트) (단면 그림 참조) 건물 및 사이트 부과.
개념, 집은 결과 양식 및 인터페이스의 작동과 기하학의 두 시스템 간의 긴장은 한 투영 (고정)과 기타 (동적) 레이디얼. 속속들이 연결과 짝을 이루고, 그리고 아직은 또한 호기심 개방과 불확정처럼 남아있는 공간과 기하 급수, 성장, 그리고 간섭 공공 및 민간, 인테리어와 외관, 집과 풍경의 사회 - 공간적 역할의 중복 시스템을 통해 물 자체가. "전반적으로, 집안이 (그리고 그 밑에있는 듀얼 형상) 동적, 체험 위주의 거주지를 만들어 사이트의 발견과 소정의 사회적, 환경적 경계 내에서 정확하고 창조적으로 작동합니다.
해안 풍경이 안개, 반사, 그리고 불선명, 때로는 맹렬한와 난류, 그리고 때로는 조용하고 부드러운 중 하나입니다. 일들이 끊임없이 유행을 변경하거나 멀어지기 나타납니다. 우리는 물질과 거울 수도 심지어 바다와 빛, 공기, 물 자사의 오페라 합의의 대기 존재론을 축하 정식 작업을 모색하고 있습니다. 우리는 (반응과 그 주변 동네에있는 삼목 - 나무 지붕널 및 물막이 판자 하우스에 따라 혁신), 롱 아일랜드 사운드의 특별한 전망을 촉진 / 도어 시스템 대형 패널 유리 창 (35 '거리) 삼나무 목재 사이딩을 선택하고 구체적인 거라면 .. 그것의 내구성 및 강도가 해안 뉴 잉글랜드의 폭풍이 시간이 지남에 서지 저항. 나선형의 나무 구조 사이의 대조는 콘크리트 주각과 진입로를 막기 위해 세로로 나무 지느러미 피부, 그리고 모든 사이에 끼워 넣으면 11 '키가 투명 / 반사 유리 커튼 벽 시스템은 지각 효과를 그 변화의 풍부하고 복잡한 범위를 생산하는 결합 해안 주변 환경과 분위기의 컨텍스트 내에서 다시 거울을 다시 현재의 집.
우리는 건물과 환경 사이의 지각 경계를 흐림 마이크로 지각 수준에서이 전략의 예를 들어 건물의 나무 구조의 피부에 대한 설계 / 루버 시스템 수직 삼나무 잔뜩 먹다입니다. 스테인레스 스틸로 클립과 3 / 4 "엑스 3-1/2"세로 붉은 삼목 나무 지느러미의 시스템 / 지각 세부 사항 및 정식 / 공간적 장치가 서로 다른 부품과 건물의 고도하지만 통합을 소재로 등장 그 장식 기술 또한 강조하고 하늘, 물의 시간적, 투명한, "moray"효과를 증폭하고 (사진 참조) 모두 리터럴과 현상 학적 투명성을 생산하는 건물입니다. 그것은 사이트, 집 자체에 중심을 가진 공간적 - 시간적 충돌 - - 범위와 특별한 끊임없이 변화하는 경험이다. 파도의 충돌이 간섭 패턴을 만들고 마찬가지로,이 프로젝트 내에서 한 키 노드가 두 개의 서로 다른 바닥 높이 위층을 연결하는 나선형 내부 다리의 흐름에 방해를 interjects. 내부 계단 및 외관 마당 다리의 관계는 소용돌이와 인터페이스 및 기하학의 두 시스템 간의 긴장으로 나선형의 performative 자연을 전달 한 투영 +와 다른, 요골 + 동적 선형.
Situated
along the Connecticut shoreline of Long Island Sound, the Spiral House seeks to
engage, enhance and reflect the surrounding coastal climate and its
atmospherics of light, air, water. Formally and spatially, the house is a
direct and pragmatic response to the strict environmental (FEMA and flood
elevations) and local zoning restrictions and regulations (height, building
setbacks, FAR, footprint) imposed on the building and site (see sectional
diagram).
Conceptually,
the house is the resultant form and operation of an interface and tension
between two systems of geometry, one projective (fixed) and the other, radial
(dynamic). Through a overlapping system of spatial and geometric progression,
growth, and interference the social-spatial roles of public and private,
interior and exterior, house and landscape are intimately connected and
entwined, and yet are also left curiously open-ended and indeterminate much
like the water itself.” Overall, the house (and its underlying dual geometries)
operate precisely and creatively within the found and prescribed social and
environmental boundaries of the site to produce a dynamic, experience-oriented
dwelling.
The coastal
landscape is one of mist, reflection, and indistinctness, sometimes fierce and
turbulent, and sometimes, calm and gentle. Things appear to constantly change,
fad or drift away. We sought material and formal operations that might mirror
and even celebrate this atmospheric ontology of the sea and its operatic arrangements
of light, air, and water. We selected cedar wood siding (to respond and
innovate upon the cedar-wood shingle and clapboard houses in the surrounding
neighborhood), large panel glass window/door systems to promote extraordinary
views of Long Island Sound (35’ away), and concrete because if its durability
and strength to resist the coastal New England storm surges over time. The
contrast between the spiral wood structure, its vertical wood-fin skin, against
the concrete plinth and ramp, and the 11’ tall transparent/reflective glass
curtain wall system sandwiched between all combine to produce a rich and
complex range of shifting perceptual effects that again mirror and re-present
the house within the context of the coastal surroundings and atmosphere.
An example
of this strategy at the micro-tectonic level, where we blur the perceptual
boundary between building and environment, is the vertical cedar batten/louver
system designed for the skin of the wood structure of the building. A system of
3/4” x 3-1/2” vertical red-cedar wood fins with stainless steel clips and trim
that emerged as a material/tectonic detail and formal/spatial device to unify
the disparate parts and elevations of the building but also as a technique to
accentuate and amplify the temporal, diaphanous, “moray” effects of sky, water,
and building to produce both literal and phenomenological transparency (see
photos). It is an extraordinary and constantly changing experience on the site,
a spatial-temporal collide-a-scope that has its center in the house itself.
Just as the collision of waves creates an interference pattern, one key node
within the project interjects a disruption into the flow of the spiral—the
interior bridge that links the two different floors heights upstairs. The
relationship of the bridge to the interior stairway and exterior courtyard
conveys the performative nature of the spiral as a vortex and the interface and
tension between two systems of geometry, one projective + linear and the other,
radial + dynamic.
Architects: Joeb Moore + Partners Architects
Location: Lower
Fairfield County Coast, Connecticut, USA
Structural Engineer: Robert Sillman Associates
Mechanical Engineer: Tucker and Associates, Inc.
General Contractor: Frank Talcott, Inc.
Landscape Architects: Joeb Moore + Partners Architect and Owner
Consultants: Concrete Architectural Works,
Inc., David Roggero, Custom Architectural Concrete Shower, Tub and Vanity
Project Area: 3,900 sqf
Project Year: 2009
Photographs: Jeff Goldberg/ESTO, Todd Mason Halkin Photography
LLC, Joeb Moore + Partners Architects
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