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상업 실내 인테리어 디자인

Optical Store in Lisbon / Jorge Sousa Santos 안경 매장 가게 설계 실내 인테리어

Optical Store in Lisbon / Jorge Sousa Santos 안경 매장 가게 설계 실내 인테리어 디자인 사진

지난 우리로 가게에 베자 디자인된 안경 새로운 기능 호르헤 Sousa 산토스 안경, 또한 노력에 대한 지원 그가 사용 거울 순환 작은 회전. , 건축 사진 작가 후앙 Morgado 저장할 공유 우리에게이 광학과 리스본 건축가 같은 설계에 의해.

전시회 요소는 이것이 나중에 멀티태스킹 표면 자체를 수행 강철 MDF 플렉시 유리야, 내장된 수직 수평 프리즘의 그물을 형성합니다. 그리고 얼굴 위쪽 수평있다면, 그것은 그것 램프이며 얼굴 아래쪽으로 수평면 그것은 수직 경우, 고전적인 보류에 대한 지원이며, 안경의 숙박을위한 공간입니다.

운동의 개념은 저장소를 작성하는 모든 요소에 익숙해있다, 민간 컨설팅, 카운터, 캐비넷의 책상. 그들은 정지 운동 상태, 벽면 전시 지원하기 위해 유사한 존재합니다.

통일의 개념, 그리고 연속성이 전체 공간의 디자인에 뿌리입니다. 통일이 개념은, 기억을 돕는 삼투의 종류를 만들어 개체의 형태뿐 아니라 함께 달성할뿐만 아니라, 특히 재료, 절대 연속성의 상태에 자신을 확산 어두운 나무 바닥과.

 

Last week we featured a new glasses shop in Beja designed by Jorge Sousa Santos, where he used small rotating circular mirrors, that also work as support for the glasses. Now, architecture photographer Joao Morgado shared with us this optical store in Lisbon, designed by the same architect.

The main idea developed itself centred in the need to extend the exhibition to the whole area of the space. Since the space was big, and the protagonists of the exhibition are small, we were drived to design an exhibition device that could be extended in the whole surface of the walls. This device draws itself in complex correlation of simple shapes forming a dance of departing and proximity.

The exhibition elements form a net of vertical and horizontal prisms built in steel MDF and Plexiglas, this later perform itself as a multitasking surface. If is horizontal and faced upwards, it is an area for the lodging of the eyeglasses, if it is vertical is the support of the classical nose hold, if it is horizontal and faced downwards it is a lamp.

The notion of movement is immersed in all the elements that compose the store, the desks for private consulting, the counters, the cabinets. They exist in a suspended movement state, similar to the wall exhibition support.

The notion of unity, and continuity are rooted in the design of the entire space. This notion of unity is achieved not only with the forms of the objects that produce a kind of mnemonic osmosis, but also with the materials, particularly the dark wood floor, that spreads itself in a state of absolute continuity.




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