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Newport Station / Grimshaw 뉴 포트 기차역 신축 건축물 설계 인테리어 디자인

Newport Station / Grimshaw 뉴 포트 기차역 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진

Grimshaw 황제 다이어트와 관련, 디자인을 변경해 아르 포트 masterplan 재생 citywide 일부로 포트 무제한. 마찬가지로 포트 사이에 도달하여 승객이 도시는 처음이다 영국 카디프, 구조입니다 눈에 띄는. 네트워크 레일에만되지 않은 날카로운 기회를 제공할 것이다 게이트웨이 건물을 제공하는 시민 눈에 띄는 역해야 포트 있지만, 웨일즈 자살.

포트는 트랙 철도입니다 bisected 있습니다. 따라서, 도시의 각각의 절반은 자신의 성격을 가지고 개발은. Grimshaw 디자인은 concourses 주요 새로운 포용이 생성이 분열을. 중앙 홀의 북쪽은 도시의 시민쪽에되며, 통근 자의 요구에 초점을 맞춥니다. 남부 중앙홀은 상업 측면에서, 여행객, daytrippers 관광객을 연결하기위한 것입니다. 터미널의 기능은 근처에 부수적인 시설의 분포에 반영됩니다.

항공권 시설 플랫폼 액세스가 터미널 사이에 동등하게 분할됩니다. 터미널에서 모든 주요 시설은 지속적인 ETFE 알루미늄 클래드 나선 은하 안에 보관되어있다. 역의 나선형 양식 이내에 촬영한 여행을 거울과 연결하는 다리까지 바닥 수준에서 승객을 유도하고 다시 아래로 플랫폼에 의해 트래픽 흐름을 쉽게하기 위해 도움이됩니다. 포장의 ETFE 사용은 철강 구조뿐만 아니라 물질 생성 매우 밝고 바람이 통하는 공간뿐만 아니라의 밝기로 인해 구조를 의미 지원 건물이 필요 최소한의. 공간이 밝기는 구조를 확보하기 위해 압축 링보다 두배나 건물의 절정에 oculus 포함하여 혼합합니다.

오래된 역가 산책과 광장에서 직면 입력 길쭉한 플랫폼과 많은 승객과 종료 열차의 끝에 하나의 터미널을했다. 트랙을 가로질러 장애인 액세스를위한 아주 작은 조항도 발생했습니다. 따라서, 터미널과 연결하는 다리가 위치를 중단 액세스 권한을 완화하고 도시로 강한 연결을 제공하는 기차에 상대적인 위치에있다. 주변 보행자 도로도 업그레이 드되고있다.

주요 내용은 포트 터미널, 목적 , 2010 년까지 완료됩니다 포트 라이더 , 호스트를 위해 가장 재생됩니다 권위있는 행사로 골프. 업그레이드된 역이 이벤트에 대한 도시는 예상 유입위한 것입니다 제공하고의 아이콘이 포트 ' 재생을 지속.

 

Grimshaw, in association with Atkins, are redesigning Newport Station as part of a citywide regeneration masterplan by Newport Unlimited. As Newport is the first city reached by passengers between England and Cardiff, the station is a highly visible structure. Network Rail were keen that the new station should provide a striking civic building that would provide a gateway opportunity not only to Newport, but to Wales herself.

Newport is bisected by the railway tracks. As a result, each half of the city has developed its own character. Grimshaw’s design embraces this divide, creating two major new concourses. The North Concourse will be on the civic side of the city and focus on the needs of commuters. The South Concourse, on the commercial side, will be for connecting travellers, daytrippers and tourists. Each terminal’s function is reflected in the distribution of ancillary facilities around the station.

Ticket facilities and platform access are split equally between the two terminals. All the main facilities at both terminals are housed in continuous ETFE and aluminium clad spirals. The spiral form of the station mirrors the journey taken within and helps to ease traffic flow by guiding the passenger from ground level up to the connecting bridge and back down onto the platforms. The use of an ETFE wrap over a steel structure not only creates a very bright and airy space but also, due to the lightness of the material, means the building requires a minimal support structure. This brightness of space is compounded by the inclusion of an oculus at the peak of each building, which doubles as a compression ring to secure the structure.

The old station had a single terminal at the end of elongated platforms and many passengers entering and exiting trains are faced with a long walk to and from the concourse. There was also very little provision for disabled access across the tracks. Therefore, the terminals and their connecting bridge have been positioned relative to the trains stopping positions, easing access and offering stronger connections to the city. Pedestrian routes surrounding the station are also being upgraded.

For the main Newport Station terminals, the aim is to complete by 2010, when Newport will play host to the most prestigious event in golf, the Ryder Cup. The upgraded station will provide for the influx of people the city expects for this event and become an icon of Newport’s ongoing regeneration.

Architects: Grimshaw
Location: Newport, Wales, England
Client: Network Rail

Project area: 1,000 sqm
Project year: 2009 – 2010
Photographs: Courtesy of Grimshaw




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