Kayu Aga / Yoka Sara International 전원 주택 목조 목재 대나무 집 짓기 별장 주말 주택 홈 거실 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
Yoka 사라의 예술적 감각 이탈리아 사업가 알베르토 Agazzi위한 Kayu 아가 하우스에서 바로 없었던 이유는. 집안의 계획 양식 뒤에 추론은 애매 처음이다. 화합물은 본질적으로 간이 차고 및 사이트의 네 모퉁이에 위치한 세 직교 수면 파빌리온으로 구성되어 있습니다. 중앙을 점령 층에에서 높은 스튜디오와 초록빛 지붕 정원 / 식사 시설 교장 생활을 포함하는 두 이야기 파빌리온입니다. 중앙 파빌리온과 쾌적한 타원형 계단이 대나무로 난간이 연못 타원형의 상승에서. 잠자는 파빌리온 각각 테라스와 야외 욕실, 다르게 안무 아르 센터에 경로와 전용 정원 코트가 있습니다.
하지만, 가족의 활동은 다른 파빌리온에 할당하는 전통적인 발리 화합물에서 파생된 근본적인 근거는 없어 보입니다 전통적인 양식에 어떠한 닮았는 처음에는 여러 가지 요소를 통합 제공 유연한 곡선 벽면의 임의의 배열을보고 무엇으로 subverted입니다 하지만 동시에 활동을 구분하세요.
Yoka 사라의 개념적 스케치는 디자인 프로세스에 대한 통찰력을 제공하고 벽면의 목적을 명확히. 이 사이트는, 동쪽으로 서쪽에서 네 레이어로 나누어가 약간, 서쪽 경계로 이어지는 도로의 소음에 대한 물리적 장벽이되는 첫 번째 레이어를 줄을 radiuses로 표시됩니다. 장벽은 높은 벽 및 사이트의 북동쪽 코너에 자리잡고 집안의 서비스 기능의 형태로 걸립니다. 두 번째 레이어는 "서쪽 잔디밭"이라고 거리 노이즈 소스에서 그 계획의 중심에있는 메인 파빌리온. 세 번째 레이어는 강화된 스튜디오와 옥상 정원, 그리고 최종 계층, 중앙 파빌리온과 수영장 사이에있는 "동쪽 잔디"로, 중앙 파빌리온의 선형 구조이다. 개인 정보 보호 및 사용의 공식 구역의 독특한 구조가 있습니다위한 건축가의 스케치의 여백에 메모 레이어링 임의이라는 개념을 풀다.
서쪽 - 투 - 동쪽 레이어 위에 중첩 더 발음과 자유로운 서있는 벽면으로 표현됩니다 가로 커브를 흐르는 있습니다. 벽은 패디 필드 위에 동쪽으로 전망 누명을 분기하고 각 새로운 하루의 새벽에 떠오르는 태양을 인정합니다. 이 벽은 입구 게이트에 반복되는 회색과 녹색 세로 줄무늬의 패턴이 있습니다.
마지막으로, 라인의 시스템에 따라 겹쳐 운동의 또 다른 시스템입니다. 행렬 경로는 바로 서쪽으로 동쪽으로 날카로운 차례가 생활과 실 사이의 안뜰에 대한 관심을 이끌고 중앙 파빌리온의 지점으로 pergola 아래 북쪽 방향으로, 남서쪽 구석에, 도착 법정에서 리드 동쪽 잔디, 그리고 그런 고로합니다. 건축가의 스케치의 여백에 메모 도로 젊어짐와 발견의 과정으로이 "여행"을 설명합니다. 자연 빛이하고 양식의 창세기에서 중요한 고려 사항이다 일부 전망이 옆에있어 일시적으로 보류 대나무 호기심을 유발하는 화면. 행렬 경로 전망대와 25 미터 수영장 등의 시설을 확장, 그리고 이후는 전원 생활의 조용한 전망입니다. 수전 필드를 퇴짜 놓는 가벼운 바람이 종을 chiming스럽게.
건축 언어는 완전히 현대적인 디자인 프로세스가 사이트 및 기후에 합리적인 대응의 측면에서 설명이지만, 궁극적으로 집을 무수한 다른 기분과 감정을 시각적으로 매력적인 장소입니다. 하나는 가정의가 뭘 더 설치해야 할 수도?
Yoka Sara’s
artistic flair is immediately apparent in the Kayu Aga House designed for
Italian businessman Alberto Agazzi. The
reasoning behind the plan form of the house is initially elusive. The compound essentially consists of a
carport and three orthogonal sleeping pavilions located in the four corners of
the site. Occupying the center is a
two-story pavilion containing the principal living/dining facilities, with an
elevated studio at first floor and a verdant roof garden. The central pavilion has a delightful oval
staircase with bamboo balustrade rising from an elliptical pond. Each of the sleeping pavilions has a private
garden court with a terrace and an outdoor bathroom, and the routes to the
center are differently choreographed.
There
appears to be underlying rationale derived from a traditional Balinese
compound, where family activities are assigned to different pavilions, but any
resemblance to the traditional form is subverted by what at first sees a random
arrangement of sinuous curved walls that serve to unify the various elements
but simultaneously to separate the activities.
Yoka Sara’s
conceptual sketches provide insight into the design process and clarify the
purpose of the walls. The site is
divided into four layers from west to east, expressed as slightly radiuses
line, the first layer being a physical barrier to the noise from the road that
runs along the western boundary. The
barrier takes the form of a high wall and the service functions of the house
tucked into the northeast corner of the site.
The second layer is the “west lawn” that distances the main pavilion at
the center of the plan from the noise source. The third layer is the linear structure of the
central pavilion, with its elevated studio and roof garden, and the final
layer, the “east lawn” between the central pavilion and the swimming pool. Notes in the margin of the architect’s
sketches dispel the notion that the layering is random for there is a distinct
hierarchy of privacy and formal zoning of uses.
Overlaid
upon the west-to-east layers are more pronounced and flowing transverse curves
that are expressed as free-standing walls. The walls diverge to frame views to
the east over paddy fields and acknowledge the rising sun at dawn of each new
day. These walls have pattern of gray
and green vertical stripes that is repeated on the entrance gate.
Finally,
superimposed upon the system of lines is another system –one of movement. A processional route leads from the arrival
court, in the southwest corner, in a northerly direction beneath a pergola to a
point immediately west of the central pavilion, where a sharp turn to the east
directs attention to a patio between the living and the dining rooms, and
thence to the east lawn. Notes in the
margins of the architect’s sketches describe this “journey” as a process of
rejuvenation and discovery. Natural
light is an important consideration in the genesis of the form, and some views
are temporarily withheld by bamboo screens to arouse curiosity. The processional route extends to the
25-meter swimming pool with a gazebo, and beyond are tranquil views of rural
life. A light wind blowing off the paddy
fields stirs chiming bells.
The
architectural language is totally modern and the design process is explained in
terms of rational responses to site and climate, but ultimately the house is a
visually delightful place with a myriad different moods and emotions. What more
might one require of a home?
Architects: Yoka Sara International
Location: Canggu, Indonesia
Client: Alberto
Agazzi
Project year: 2009
Photographs: Yoka Sara International
|
||
간편 견적서, 온라인
무료 방문 견적, 건축물 인테리어 견적서 작성시 사이트 회원가입 없습니다.
원상복구는 무료 방문 견적 신청해 주십시오. 온라인 견적이 안됩니다.
온라인 건축 비용 견적서 신청 링크 아파트 단독 주택 빌라 원룸 전원 주택 건축물 사무실 매장 상가 식당 음식점 인테리어 리모델링
간편 건축 비용 견적서 신청 링크 아파트 단독 주택 빌라 원룸 전원 주택 건축물 사무실 매장 상가 식당 음식점 인테리어 리모델링
주방 부엌 싱크대 씽크대 인테리어 디자인 사진 많은곳 링크
빌딩 타워 상가 건축물 인테리어 디자인 사진 많은곳 링크
공공시설 병원 학교 유치원 건축물 인테리어 디자인 사진 많은곳 링크
Mobile
arte architectural Design firm Blog Links
arte
architectural Design firm Blog Links
아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com
사진과 글을 퍼가실 때 에는 출처를 밝혀 주시기 바랍니다. (퍼가기 버튼은 밑에 손가락 버튼옆에 맨우측 상단에 있습니다.)
글과 사진이 유익하셨다면
손가락 버튼 추천 부탁 드립니다. 로그인 불필요
If you have good
writing and photos please recommend a finger button. Login Required
글과 사진을 보아 주셔서 감사 합니다.
Thank you for writing and seeing the pictures.