Jones House / Kavellaris
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제목 사이트는 우리가 이용하기로 북부 방향을 즐깁니다 브 런 즈윅의 후면 거리의 모퉁이에 자리잡고있다.
이 집은 비판과 교외 주택 자국과 그들을 영향을 미치는 계획 법령에 대한 응답입니다. 우리 하위 -
도시의 풍경을 통해 세포 분열 따위에 의해 번식 사본 기존의 유럽의 영향을 복사하는 대신 저렴한 주택을 제공하기 위해 노력. 지역은 많은 논의와 우리의 직업 내에서 지난
10 년간 논쟁.
이 프로젝트의 목표는 다시 참여하고 건축과 문화 regionalist 문제와 아이디어에 대한 선언문을 고백 할 수 없었으나 비용 효과적이고 일반적인 표준 구축 방법론을 사용 대안과 가능성을 입증하기 위해 반점. 이 경우에는, 벽돌 베니어, 압축 시트, Colorbond 루핑과 클래드, plasterboard 등이 중요한 건축 아이디어 플랫폼 설계 프로세스를위한되었습니다 접근해야했는지와 확인을 그렸습니다.이 프로젝트는 저희 사무실 내에서 지속적으로 사례 연구했고 우리는 건축 아이디어에만 큰 예산과 비용이 많이 드는 건설 방법으로 얻을 수있는 아이디어를 제거하기 위해 추구합니다.
우리의 응답은 다른 아키텍처를 구축하기 위해 노력이며, 평균 가정을 위해 다른 언어로! 공간, 소재, 색상, 크기, 환경 지속 가능성 도시 참여의 배열과 질서의 중요한 또 다른 수사. 결과는 질문을 인상하기보다는 일반적인 호주 하우스에 대한 답변을 지시하기 위해 찾고 있습니다.
이것은 작은 블록에 큰 집입니다. 그러나 그것은 평균 가족 집에 비해 매우 작습니다.
3 침대 룸,
2 ensuites 및 목욕 룸, 연구, 2 개의 생활 영역, 코트 야드, 사이트가 200m2 이상의 단지이지만, 그것은 ¼ 에이커 블록에 대한 종래의 하위 도시 주택에있는 모든 프로그램으로 구성되어 있습니다 ,
더블 차고와 '뒷마당'.
계획은 개방적이고 폐쇄, 고체 및 무효 모두이다. 설계 의도는 코트 야드와 뒤뜰 또는 하나의 큰 오픈 continuos 공간으로 식사를 같은 생활로 독립적인 공간을 가입의 유연성과 공간을 compartmentalise하는 것이었다.
설계 응답이 전통적인 '엉덩이가있는 지붕'의 공식적인 조작에 의해 정보를 입수 했지, 1 층 지상하기 위해 처음부터 뻗어있는 것이 비행기함으로써 각 수준에 대해 2 개의 분리된 건물 요소와 지붕 라인을 포기하고 있습니다. 개입은 또한 건물이 항목에 수렴 관점을 강조하고 파이프, 또는 물 기능을 떠내려와 보행자 수준에서 건물의 다차원 독서의 결과로 유명 코너와 참여 수있었습니다.
그 결과, 규모와 지상과 첫번째 층 사이의 경계 사이의 모호함. 지상 층 종료하고 1
층에 어디에 시작합니까?
뒤로 벗겨 팝업 스카이 라이트는 공간 수수께끼 같은 몇 가지 해명.
Bigness는 지상에서 일층에 대한 액세스를 협상하기 위해 압축 뒤틀린 지붕 경쟁하고있다.
그 집은 오히려 필수 '설정 다시 그림'지역 계획 정책에 의해 결정하여 조각 predominate 요소되고있는 지붕을 제한보다 담론으로 교외 건물의 물리적, 공간적 제약을 탐구. 설정 다시 다이어그램은 literarily 지붕 양식에 번역, 건설. 우리의 연습은 무엇에 제약 이제까지 그들이 나타나신 수 있습니다 형태로 그 이념 채택, 정책 기획, 예산, 문맥 설계 과정의 한 부분이며, 담론의 일부로 사용할 수있는 그리고 우리는 해상도로 중요한 건축 아이디어를 추구합니다.
그것은 두 경쟁 반면 양식 내키는 기능으로 계획이므로 공간이 섹션에 대해 많이 있습니다. 북쪽 방향은 우리가 수동적인 디자인을 통해 환경 지속 가능성을 통합하기 위해 활성화와 하늘의 빛 및 BI 접이식 문을 통해 메소드 크로스 환기로 경사진 지붕을 활용.
집 대신 수렴 옥상 광고 펜스 라인 항목의 지점을
empathizing하여 미학을 복제의 건축술의 기술로서 중요한 고전 아이디어를 포함합니다. 이중 높이기 항목, 극적인 계단이 항목 로비를 강조 표시합니다.
The subject site is nestled on a corner in the back
streets of Brunswick that enjoys a northern orientation which we chose to
exploit.
This house
is a critique and a response to the suburban housing vernacular and the
planning laws that influence them. An endeavour to provide an alternative
affordable housing to conventional European influenced copies of copies that
proliferate throughout our sub-urban landscape. An area much discussed and
debated in the last decade within our profession.
The aim of the project was not to re-engage and
profess our manifesto on architectural and cultural regionalist issues and
ideas; but mealy to demonstrate alternatives and possibilities using cost
effective and generic standardised building methodologies. In this case, brick
veneer, painted compressed sheet, Colorbond roofing and cladding, plasterboard
etc. A make do with what you’ve have approach were critical architectural ideas
are the platform for the design process. This project was an ongoing case study
within our office and we seek to eliminate the idea that architectural ideas
can only be achieved with big budgets and costly construction methods.
Our response is an endeavour to establish an alternative
architecture; another language for the average home! Another rhetoric critical
of the arrangement and order of space, material, colour, scale, environmentally
sustainability and urban engagement. The outcome seeks to raise questions
rather than to dictate answers about the generic Australian House.
This is a big house on a small block. Yet it is very
small in comparison to an average family house.
Although the
site is just over 200m2, it consists of all the programs found in a
conventional sub-urban housing on a ¼ acre block; 3 bed rooms, 2 ensuites and a
bath room, a study, 2 separate living zones, a court yard, a double garage and
a ‘back yard’.
The plan is both open and closed, solid and void.
The design intent was to compartmentalise the space with the flexibility of
joining independent space such as the living with the court yard the dining
with the back yard or as one big open continuos space.
The design response was informed by the formal
manipulation of a traditional ‘hipped roof’; stretched from the first to ground
floor on 1 continues plane thereby relinquishing 2 separate building elements
and roof lines for each level. The intervention also enabled the building to
engage with the prominent corner highlighting the converging perspective to the
entry and floating down pipe, or water feature and resulting in a
multi-dimensional reading of the building at pedestrian level.
The result, an ambiguity between scale and the
demarcation between the ground and first floor. Where does the ground floor end
and the first floor begin?
The peeled
back pop-up skylight sheds some light on the spatial conundrum.
Bigness
competes with the compressing warped roof to negotiate access from ground to
first floor.
The house explores the physical and spatial
constraints of suburban building as a discourse rather than a limitation with
the roof being the predominate element sculptured by the mandatory ‘set back
diagram’ dictated by local planning policies. A set back diagram literarily
constructed, translated into the roof form. Our practice adopts the philosophy
that constraints in what ever form they may be manifested; budgets, planning
policies, contextual are part of the design process and can be used as part of
the discourse and we seek for the critical architectural ideas as resolutions.
The space is as much about section as it is about plan as
the two compete, whilst form dictates function. The northern orientation
enabled us to integrate environmental sustainability through passive design and
utilized the sloping roof as a method cross ventilating through the sky light
and bi fold doors.
The house
incorporates important classical ideas as architectonic techniques instead of
replicating the aesthetic by empathizing the point of entry with the converging
roof ad fence lines. A double heighten entry, a dramatic staircase highlight
the entry foyer.
Architects: Kavellaris Urban Design
Location: Melbourne, 멜버른 , Australia, 오스트레일리아
Project area: 200 sqm
Photographs: Courtesy of Kavellaris Urban Design
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