House in Jigozen / Suppose Design Office 단독 주택 목조 목재 집 짓기 방부 목 원목 홈 거실 주방 부엌 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진
바다로 지어진이 세 가족을위한 집, 어머니, 아버지와 한 아이. 바다가되는 짜릿한 느낌과 함께이 태풍 시즌 동안 특히,이 자리는 자연 재해로부터 피해를하는 경향이있다는 오랜 생각된다.
우리가 과거를 보면,
windstorms이나 홍수와 같은 자연으로 인한 손해의 많은 사례가있다. 따라서 그것은 또한 계획의 처음부터 고려하여 이러한 자연 재해를 복용하는 동안 당신이 편안함을 느낍니다 수있는 제대로 된 집을 지을 필요하게됩니다.
"안팎의 경계"
이 건물에서 실내 당신은 반 야외 공간을 부를 수있는 무엇의 존재와 함께 외관 흐름.
이 공간이 밖으로 내부에서 그라데이션을 만듭니다. 우주 whi의 채널은 테라스, 베란다, 내부 공간과 실외, 책, 그림, 학업이나 목욕 등 일반적으로 안으로 발견 될 항목, 같은 동시에와 함께 적극적으로 참여할 수 있습니다 내부와 외부 사이의 중간 땅. 이 공간은 내부 외부를 연결하는 역할을 충족. 또한, 그것은 옥외에서 찾은 다양한 천연 현상에 버퍼 역할을합니다. 그것은 동시에 "보호"와 "개방"의 겉보기 반대로 문제를 해결합니다.
시공 방법까지 사용하여 여전히 동안 선택에 많은 자유와 단풍의 온 내가 가진 나무를 소재로 건축. 일반적으로, 목조 건축에서 사용하는 빔 및 게시물 함께 counterbraces와 순서 건물은 지진에 저항력이 있도록 인치
게시물과
counterbraces처럼 어디
counterbraces 게시물 같다 그러나, 우리가 건설 메서드를 사용합니다.
대각선으로 게시물을 배치함으로써, 우리가 만든 동안 달성되는 수있는 프레임 워크를 단순한 나무 , 개방을 억압하지 않습니다. 게시물과 counterbraces 사이의 내부와 외부 사이에 다양한 공간, 검색하여, 우리는 바다이 아주 매력적인 웹사이트에서 발견 개방과 자연의 연결이 우리를 연결 한 가지 대답에 도착 할 수 믿습니다.
내가, 우리가하는 모든 관계의 중요성을 찾아 건축의 미래를 볼 수 있습니다 믿고 찾는 우리가 두 가지 사이의 공간에서 F 조 산업사 수 있습니다.
Built by the sea, this is a house designed for a family of three; a mother, a father and one child. Along with the exhilarating feeling of being by the sea comes the longstanding idea that this spot i s prone to damage from natural disasters, especially during Typhoon season.
If we look at the past , there are many examples of
damage caused by nature, such as windstorms or flooding. Therefore, it becomes
necessary to build a house where you can feel relaxed while also taking into
consideration these natural disasters from the very start of planning.
“The Line between Interior and Exterior”
In this building, the interior and exterior flow together with the existence of what you could call a half-outdoor space.
This space creates a gradation from inside to outside.
With a space whi ch is at the same time like a terrace, a veranda, an inside
room, and the outdoors, items which normally would be found inside, such as
books and paintings, a study or a bath, can actively participate in this
middle-ground between interior and exterior. This space fulfills the role of
connecting the outside to the inside. In addition, it serves as a buffer to the
various natural-phenomena found in the outdoors. It solves the seemingly
contrary problems of “protection” and “openness” at the same time.
The construction method I have come up with leaves freedom for many choices while still using wood as the construction material. Generally, wooden construction uses beams and posts, along with counterbraces in order to make a building resistant to earthquakes.
However, here we use a construction method where the
posts are like counterbraces and the counterbraces are like posts.
By placing the posts diagonally, we can achieve a simple framework which, while being made of wood, does not stifle openness. By searching for various spaces, between interior and exterior, between posts and counterbraces, I believe we can arrive at one answer which leads us to the connection of openness and nature found in this very attractive site by the sea.
I believe we may be able to see the future of
architecture by looking for the importance in any and all relationships, and
searching for what we can f ind in the space between two things.
Architects: Suppose Design Office
Location: Itabashi,
Tokyo, Japan
Program: Personal
house
Structure: Wooden structure, 2 stories
Site area: 174.75 sqm
Building area: 44.41m
Total floor area: 111.78 sqm
Design year: 2006-2008
Construction year: 2008-2009
Photographs: Toshiyuki Yano from Nacasa&Partners Inc.
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아르떼 건축 설계 사무소 이메일 문의: arteczs@gmail.com
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