House in Gaüses / Anna &
Eugeni Bach 전원 주택 집 짓기 홈 거실 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진
집에 이미가 페인트 워크샵 및 소유자의 어린이 가끔 주말에 집에서 모두로 사용될 수있는 작은 스튜디오를 구축하기 위해 제안되었다 서서 좁고 길쭉한 사이트에서.
그것이 칠만유로 추산 작은 예산에 경제적으로 실행 가능한 프로젝트로 필요에 따라 프로젝트에 대한 시작 지점은 금융 부분에 의해 주어졌다. 이 요소는 우리가 명확 시작 전제 있었 의미 구조 가능성과 완료를 모두 제한 : 우리는 그들에게 익숙한 것을 지방 산업 ¬ ists (같은 마을에서 가능한 경우) 작업이 필요하고, 기술 솔루션, 그들은 지역의 전형적인 건축에서 전통적으로 채택된 사람 것처럼. 이 전제는 우리가 하중 베어링 벽, 단일 방향 forgings, 합리적인 크기의 알루미늄 창과 같은 그린 렌더링과 같은 기존의 완료와 함께 작업 하였다.
두 개의 침실과 지팡이의 베란다를 통해 외부에 제공 오픈 계획 공간, 그리고 좀 더 친밀한 공간과이 바탕으로, 평방 아흔 주변 미터의 스튜디오 -
거주는 두 잘 차별화된 부문으로 나뉘어져 있습니다 작은 욕실이 있습니다. 전체 프로그램은 단지에 6
미터의 높이와 하중 베어링 벽의 경계로 장착되어.
오픈 계획 공간은 거실, 식당, 부엌이 포함되어 있습니다. 이 공간은 집안의 중심이 가장 일상적인 기능을 수행하는 공간이 가능한 쾌적한되도록, 전체를 통해 그 표면을 최대화하기 위해 설계되었습니다. 객실은, 대조적으로, 수면에 대한 최소한의 충분한 공간과 작은 책상, 기본 공백으로 인식됩니다.
욕실과 부엌도 필수로 축소됩니다. 목욕탕 ¬
객실에는 세탁기와 온수 보일러에 대한 공간을 통합하며, 부엌은 거실 공간에서 최소한의 바있다.
시정촌의 규정은 수평선에있는 산들의 프로필을 리콜
inclinations의 재생 상승을 제공하는 경사 지붕, 위임장. 이러한 inclinations은 주요 건물과 현관 사이에 공식적인 연속성을 제공 교장 건설 모두와 북쪽 -
서쪽과 남쪽 - 동쪽 facades 주변 지팡이의 현관에 적용됩니다.
햇빛의 높은 수준의 주어진 그 여름 동안 파업 지붕, 그 경사는 바르셀로나의 Ensanche에있는 전통적인 지붕 모드에서 통풍이 챔버 내의 공기 흐름을 생성하기의 이점을 가져옵니다 :
두 번째 골판지 지붕 단조 것은 증가합니다 위 그 주위 삼십cm의 공기 챔버를 생성합니다. 이 챔버는 외관에 구멍을 통해 공기가 지붕의 가장 낮은 부분을 통해 입력하는 가장 높은 부분을 통해 종료할 수에 건물의 경사 활용합니다. 이런 방식으로 공기 챔버가 낮은 부분을 통해 신선한 공기를 보면서 상단 구멍을 통해 햇빛, 상승 및 출구를 통해 온수 있습니다.
지붕 경사는 건물의 중앙에
LED와 표면 워터 탱크 위에 큰 석상을 통해 탈진 상태입니다 표면에 빗물을 수집하는 데 사용됩니다. 이 탱크는가 회복 빗물과 함께 완전히
irrigated 수 있도록, 기존의 부엌 정원에 연결됩니다.
현관 아래의 거주지의 두 facades는 하루 동안 서로 다른 태양 방향과 변화 텍스처의 재생을 생산하기 위해 지팡이의 그림자를 허용, 수직 흰색과 녹색 줄무늬가에 색칠하고 있습니다. 이것은 예산이 부과되었다는 외관 마무리의 종류에 대한 응답입니다뿐 아니라 또한 주변의 식물에 건물을 통합하는 데 도움이 공식적인 자원,하지만. 세라믹 벽돌 벽에 박격포 렌더링 쉽게 균열 및 가능한 외관 동작의 가난한 흡수를 가지고, 따라서 그것이 불가능 균열과 균열의 모양을 방지하기 위해 제작. 이러한 종류의 외관이 균일하게 색칠하면 균열은 표면에있는 유일한 형태이며, 대단히보기에 따라서하고 있습니다. 매우 대조 패턴을 superposing의 사실은,이 경우 흰색과 녹색 막대 코드에 균열이 강도의 문제를 통해 퇴색 주요 패턴 뒤에 흐리게 될 수 있습니다.
수직 흰색 막대와 녹색 막대가 따라서 빌드 ¬ 주입에게 훨씬 더 내구성 외관을주는 외에, 그것을 통합, 햇빛이 지팡이의 현관과 그것이 건물에 던져 그림자를 공격하는 방법에 따라 외관의 모양에 변화하는 플레이를 생산 동시에 집안의 저렴한 가격에 우화를 만드는 동안 사이트에이 지점에서 시작하는 숲.
그 때문에 스트립과 같은 녹색의 그린 아르 앞에 집을 주변 빽빽한 숲을, facades, 나머지 이른 아침과 늦은 오후에 태양 프로젝트의 수준 선 그들을 나무의 그림자 , 인접한 숲의 녹색 음영의 흉내를 만드는 두 가지 방법이 있습니다.
빌드 ¬ 주입의 주요
facades 주변 하천 케인 현관은 위치에 따라 사각형 튜브,
T - 및 L - 프로파일로 구성된 경량 금속 구조에 의해 형성됩니다. 이 자료는 분명히 한정된 수명을 가지고 같은 지팡이에 달려있다 그리고
tensioned 케이블 연결되어 있으며, 소유자가 약 격년으로 지팡이를 변경할 수있는 매우 간단한 설치 플랜지. 이 자료의 매우 낮은 가격은 그것이 재정적인 어려움을 유발하지 않고 교체할 수 있습니다.
주거의 단수 포인트는 sensa을 제공 열고 수직 라이저 떠나 지마 문을 슬라이딩 옻칠 알루미늄 시스템 코너에 위치한 거실에서 개방, ¬ 기, 건물, 그 건물입니다 현관과 야외 정원으로 프로젝트.
이 빈 구석을 달성하기 위해, 부하 베어링 벽 구조는 여는 위의 벽에 휴식 코너에 IPN하여이 시점에서 중단됩니다. 이 금속 구조의 오버행을 줄이기 위해, 원형 금속 기둥은 프레임의 균열과 일치되는 추가하고, 같은 색상되고, 거의 disap은 ¬ 배 코너가 떠있는 것을 감각을 제공합니다. 것입니다
이것은 건물의 상자가 호흡과 마을을 통해 화려한 풍경을 제공, 그 모서리 중 하나에서 최대 열 수있는 매우 간단한 작업입니다 Gaüses 과 수평선에있는 산맥.
On a narrow, elongated site where a house already stood
it was proposed to build a small studio that could be used as both a paint
workshop and an occasional weekend home for the children of the owners.
The starting point for the project was given by the financial
aspect, as it needed to be an economically viable project on a tiny budget
estimated at seventy thousand euros. This factor limited both the structural
possibilities and the finishes, which meant we had a very clear starting
premise: we needed to work with the local industrial¬ists (if possible from the
same village), and with technical solutions that they were accustomed to, as
they were the traditionally adopted ones in the typical constructions of the
area. This premise led us to work with load bearing walls, single-direction
forgings, aluminium windows of reasonable dimensions and conventional finishes
such as painted render.
On this basis, the studio-dwelling, of around ninety
metres square, is divided into two well-differentiated sectors: an open-plan
space that gives on to the outside via a cane porch, and a more intimate space,
with two bedrooms and a small bathroom. The entire programme fitted into a
perimeter of load bearing walls with a height of just over six metres.
The
open-plan space contains the living room, dining room and kitchen. This space
has been designed to maximise its surface over the total, so that the heart of
the house, the space where most of the daily functions are carried out, is as
pleasant as possible. The rooms, in contrast, are understood as basic spaces,
with the minimal sufficient space for sleeping and for a small desk.
The bathroom and kitchen are also reduced to
essentials. The bath¬room also integrates the space for the washing machine and
the hot-water boiler; and the kitchen is a minimal bar in the living room
space.
The
municipality regulations mandate a sloping roof, which gives rise to a play of
inclinations that recall the profile of the mountains on the horizon. These
inclinations are applied to both the principal construction and to the cane
porch that surrounds the north-west and south-east facades, providing a formal
continuity between the principal building and the porch.
Given the high levels of sunlight that strike the
roof during the summer months, its inclination is taken advantage of to
generate a flow of air within a ventilated chamber in the traditional roof mode
found in Barcelona’s Ensanche: above the forging a second corrugated roof is
raised that generates an air chamber of around thirty centimetres. This chamber
takes advantage of the inclination of the building to, through perforations in
the facade, allow air to enter through the lowest part of the roof and to exit
through the highest part. In this way the air chamber is heated through
sunlight, rises and exits via the upper perforations, taking in more fresh air
through the lower part.
The roof
inclination is also used to collect rain water on its surface, which is led to
the centre of the building and drained via a great gargoyle above a surface
water tank. This tank is connected to the old kitchen garden, allowing it to be
irrigated entirely with recovered rainwater.
The two facades of the dwelling below the porch
are painted in vertical white and green stripes, allowing the shadow from the
cane to produce a play of textures that change with the different solar
orientations during the day. This is not just a formal resource that also helps
to integrate the building into the surrounding vegetation, but also a response
to the type of facade finish that the budget has imposed. The mortar render on
a ceramic brick wall cracks easily and has poor absorption of any possible
facade movements, thus making it virtually impossible to prevent the appearance
of fissures and cracks. When a facade of this type is painted uniformly, the
cracks are the only pattern on the surface and are therefore terribly in view.
The fact of superposing a highly contrasted pattern, in this case a white and
green bar code, allows the cracks to fade through a question of intensity and
become blurred behind the main pattern.
The vertical white and green bars therefore, besides
giving the build¬ing a far more durable appearance, produce a changing play in
the appearance of the facade according to how the sunlight strikes the cane
porch and the shadow it throws on the building, integrating it into the forest
that begins at this spot on the site while at the same time creating an
allegory to the reduced price of the house.
The rest of the facades, which front the dense forest
that surrounds the house, are painted in the same green colour as the strips so
that, in the early morning and late afternoon the level rays of the sun project
the shadows of the trees on them, creating a mimicry of the green shades of the
adjacent forest.
The river
cane porch that surrounds the main facades of the build¬ing is formed by a
lightweight metallic structure formed by square tubes, T- and L-profiles
according to position. The cane rests on and is tied with tensioned cables and flanges
to a very simple installation that allows the owner to change the cane
approximately every two years, as this material obviously has a limited
lifespan. The very low price of this material allows it to be replaced without
causing financial difficulties.
The singular point of the dwelling is an opening
in the living room situated on a corner, with a system of lacquered aluminium
sliding doors that do not leave a vertical riser when open, giving the
sensa¬tion, when inside the building, that the building projects into the porch
and the outdoor garden.
To achieve this empty corner, the load bearing wall
structure is interrupted at this point by an IPN on the corner resting on the
wall above the opening. In order to reduce the overhang of this metallic structure,
a circular metallic pillar is added that coincides with the breakup of the
frame and that, being the same colour, almost disap¬pears to give the sensation
that the corner is floating.
This is a very simple operation that allows the box of
the building to breathe and open up at one of its corners, providing splendid
vistas over the village of Gaüses and the
mountains on the horizon.
Architects: Anna & Eugeni Bach
Location: Gaüses, Vilopriu, Spain, 스페인
Project area: 90 sqm 27평
Project year: 2005 – 2007
Photographs: Jordi Bernadó
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