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House F In Barcelona / RTA-Office 전원 주택 집 짓기 홈 신축 건축물 설계 실내 인테리어

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Parramón (산티아고로이 집은 설계 RTA - 사무소 ) 특성을 가지고 주로 십자가는 그것을 스트림과 위치에서 높은 경사 대지와 함께. 바위 orography 나무의 대부분의 보존 프로젝트의 가이드라인을했다.

Santigo Parramón 목적은 그래서 그들은 당신이 소리, 초목의 냄새 들어보 자구, 명령 스트림에 자유를 제공하기 위해 최소한 사이트를 찍은, 질감이 ... 모든 감정적인 측면하는 최고의 아키텍처가 싶었어요.

마지막으로 건축가는 사이트를 그것에 개체를, 최소한의 표면에 달려 볼륨 압력을 그대로 유지하기로 결정했습니다. 집에서는 작은 크기와 중심 핵을 통해 토지와 접촉 걸립니다. 그것은 건축가 주문 바위 토지에 미치는 영향을 최소화하기 위해 외과 의사로 근무 고고학 일이었습니다.

집안의 중심 핵에서에 어디에 개의 내장 측면에 자신의 죄값을 들보 말은 보상 확장하는 계단이 있습니다. 내부 바닥 중심 핵에 엎드려서의 위조 그리고 그들은 대들보 의미에서 Struts에를 찾아 자신의 죄값을. 집이 매달려있다.

산티아고 Parramón 프로젝트는 이유는 전체 프로그램 그것과 외관 사이의 상호 작용은 내부 생산되는 이유는 무엇입니까 독특한 개체로 인식 것을 요구하고있다. 목표는 개체를 동시에, 이러한 침투는 외부와 통신할 있도록, 그리고 수평 transversally, 수직 침투되어 조각 개체 내부 공간을 만드는 것입니다. 터널은 완전히 옅은 파란색의 석영과 (바닥, , 천장) 다룹니다.

인테리어와 외관은 하얀 그들 사이의 모든 상호 작용이 같은 물질로 해결 있으며, 누구의 특성주고 옅은 파란색의 석영 반사되는 자연 안으로 입력이 가능하게 부드러운. 오직 창백한 - 파랑 흰색 : 신체와 시추.

방법으로, 풍경은 복도의 끝에 유리 표면을 통해 수있다 또한 내부를 통해 만화경 방식으로 반영됩니다. 이러한 수직 통로 하나는 메인 룸에서 스트림을 있습니다. 실내는 완전히 지속과 넓은 공간을 가지고 자연 채광의 코팅입니다. 진도가의 전체 차원에서 느낄 있습니다.

밖의 창백한 컬러는 개체와 식물 사이의 대조를 찾고 있습니다. 즉시 식물과 나무가 자라는 것처럼, 건축가가 나무 뒤에 숨어 집을 발견 자사의 목표에 빨리 도달합니다.

이건 스튜디오 하우스입니다. 프로그램은 가지 수준에서 처리됩니다. 메인 플로어는 최상위 레벨에있는 그냥 방의 바닥은 없습니다 노호하다. 마지막 레벨에서 보완 서비스가 없습니다.

 

This house designed by Santiago Parramón (RTA-Office) has as main characteristic its location in a land with a high incline and a stream that crosses it. A rocky orography and the preservation of the most of the trees were the guidelines of the project.

The objective of Santigo Parramón was taken up minimally the site in order to give freedom to the stream, so they let you hear the sound of the water, the smell of vegetation, the textures… All of this come of top to the emotional aspect to the architected wanted.

Finally the architect decided preserve the site intact to lean on it an object, a big volume which rests in a minimum surface. The house only takes contact with the land through a central nucleus with small dimensions. It was an archaeological work where the architect worked as a surgeon in order to minimize the impact on the rocky land.

Inside the house, in the central nucleus, there is a stair which extends to the covered, where two big mean beams throw themselves to the built sides. The forged of the interior floors lean on the central nucleus and they throw themselves to find the struts that hang from the mean beams. The house is hanging.

Santiago Parramón seeks that the project was understood as a unique object, that is the reason why the entire program and the interaction between it and the exterior is produced inside. The objective is to create a space inside the object, a carving object which has been penetrated vertically, horizontally and transversally and, at the same time, those penetrations allow to communicate with the exterior. These tunnels are completely covered (floors, walls and ceilings) with pale-blue quartzite.

Interior and exterior are white and all the interactions between them are solved with the same material, pale-blue quartzite whose characteristics give a soft reflex that makes possible that the nature enter inside. Only white and pale-blue: body and drilling.

By this way, the landscape can be seen through a glazed surface at the end of the corridor and also reflected in a kaleidoscopic way through inside. One of these vertical corridors allows to see the stream from the main room. Interior is completely coated of natural light having continuous and wide spaces. Magnitude can be felt in its full dimension.

The pale colour of the outside of the house seeks a contrast between the object and the vegetation. As soon as the vegetation and the trees grow up, the architect will reach its objective of discovering the house hidden behind the trees.

It is a Studio-house. The program is disposed in three levels. The main floor is located on the top level and just bellow there is a room’s floor. In the last level there are the complementary services.

Architects: RTA-Office / Santiago Parramón
Location: Barcelona, Spain

Project area: 500 sqm
Project year: 2009
Photographs: Aitor Ortiz



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