Hofstede Optiek by Alexander Nowotny 안경점 매장 가게 설계 실내 인테리어 디자인 사진
무대로 가게
아주 점포 설계에 흥분하고 실험적 접근 늦게 기준으로 안경점에서 볼 수 있습니다. 안경과 선글라스가 오늘 패션 소품입니다. 모든 안경점는 디자이너 브랜드의 큰 라인을 가지고 개인, 상상력 상점 디자인을 통해 점점 더는 독특한 판매 제안을 만들 수 있습니다.
당신은 헤이그의 네덜란드 도시에서 Hofstede
Optiek를 입력하면, 당신은 스스로에게 물어, 아마, 어떤 판타지 영화에서 옮겨졌 인테리어 있습니다. Hoogstraat에 가게가 최근에 완전히 단장했습니다. 델프트에서 Nowotny Architecten 완전히 다른 사람과 다른 것이었다 인테리어 디자인을 의뢰했다. 모든 전반 유기 양식이 드는 남자를 만난다. 내부 인테리어는 네덜란드 회사 반 데르 Plas에 의해 완성되었다.
건축가 알렉산더 Nowotny는 그의 "신선한 접근"에 의해 전례없는 디자인을 개발 작업을 할수되었다. 약 1997 안경점 부문 이후, Hofstede에 의하면 감각과 분위기가 판매하고있다 소매 무역에 변형을 겪은있다. 알렉산더 Nowotny 이것은 또한 인터넷 상거래에 대한 응답입니다 써있 더군요 :여 - 더 - 카운터 기업이 판매하는 제품보다 오늘 할 수 있어야합니다; 말 즉, 그들은 또한 구매의 서둘러 꺼내해야 좋은 경험과 엔터테인먼트를 제공 . 가게에 가는것이 더 이상 중요 필요하지만, 레저 활동입니다.
새로운 Hofstede의 salesroom은 모두 접대하고 매혹적인야만 시끄럽고 상스러운되지 않고 모든 감각을 자극했다. 개념가 안으로 단조로운, overfilled
매장 윈도우와 끝없는 디스플레이 랙에 그 반대를 구현했다. Hofstede 가게 윈도우에서도, 디스플레이의 경우에 예외없이 프레임을 보여줍니다. 제품은 고객이 있기 때문에 자신은 물론, 고유하고 독특한 무언가를 구매하고자, 고유 항목으로 표시됩니다. 프레임의 대부분은 감옥이고 고객과의 개인적인 상담을 제거. 셀프 서비스는 선글라스에 적용됩니다. 고객이 제공되며 그 또는 그녀는 "스타"입니다 느낌을 부여합니다. 상점 무대 역할을합니다.
내부는 조각이 모든 설계되었습니다. 그것은 조화로운 구성입니다 산책 - 조각 인치 유기적 형태의 내부는 그것을 입력시 매력을 미치는하고있는 것처럼, 방을 통해 부드럽게 고객을 전송. 쾌적한 감정은 협회 온기와 보안 신체의 내부와 생성해야합니다. 모든 베어링 벽과 천장이 요소를 직면으로 덮여있다. 가게에있는 모든 운동시, 곡선이 매력적인 구성의 효과가 상승하고 관점의 변화로 라인을 변경 떨어지는, 한쪽으로 치우 쳤던. 영향은 시각적으로 공간을 확대하고 외관상 그 경계를, 벽 및 천장 제거 거울의 사용에 의해 향상됩니다.
도보 조각에
아름다운 산책로 디스플레이 케이스 과거의 가게를 통해 구불구불, 그 과정 바닥, 천장과 조명 디자인의 라인에 해당하는. 고객은 직관적으로 가게를 통해 이동해야합니다. 디스플레이 케이스 동시에 벽에 또한 거울에 통합됩니다. 쇼케이스 프레 젠 테이션의 일부도 이동합니다.
가게 디자인의 지배적인 요소는 하얀 취해있는 표면의 조합과 강하게 나뭇결 zebrano 나무 표면입니다. 또한, 철강, 크롬, 유리와 perspex가 사용되었습니다. 바닥은 실버 메탈릭 효과의 혼합물로, 흰색과 검은 땅에 자연 돌로 만들어진 중간 회색을 보인다.
입구 영역에서 흰 석고는 철강 표면과 결합되었습니다. 여기에 개방 선글라스 디스플레이, 위치는 충동 구매를 장려하도록 설계되었습니다. 중간 상점 지역이 더 '친밀한'낮습니다. 상담 데스크가 여기에 있습니다. 이 지역은 보호 목조 천장과 벽면 패널과 검은 보라색 '매력 벨벳'로 구성된 벽 마운트는 타원형을 갖추고 있습니다. 바이올렛 가죽, 바이올렛과 자연스럽게 따뜻한 LED가 조명 플러스 편안한 라운지 음악 효과를 강화. 가게의 뒤쪽 부분은 두 번째, 오픈 양면 바닥을 드러내고있다. 이미지가 계단 건설로 예상하고 있습니다. 각 컨설팅 책상은 자문 회담에서 디지털 도움을 제공하기 위해 받침대에 작은 평면 스크린을 갖추고있다.
가게의 외관은 이전에 재건축에 흰 대리석, 광택 검은 화강암으로 만든 앞으로 대체되었다. 'Hofstede'글씨가 밖으로 가공된했고 LED가 빛을 강조했다. 입구는 이제 고전적인 외관과에 상점의 산책로와 잘 어울리다에 대칭되도록 재배치했다. 매트와 투명 유리,이 뒤에 perspex 큐브 자사의 조합 상점 윈도우 디자인, 강력한 디자인의 조명 건축으로 강조하는 가게로 시각적으로 흥미롭고 매력적인보기를 만들 수 있습니다. 가벼운 디자인 및 조명 네덜란드 회사 Lagotronics의 제품입니다. 조명은 대부분 LED를 사용합니다. 이것은 디스플레이 케이스의 조명 포함 내역 : 색깔 변화하는 LED가 그들의 후면 패널과 선반 바닥에 통합되었습니다. 대부분 간접 조명은 건축물의 일부가되고, 고용이다. 바닥, 천장과 벽 건축을 강조 250 LED가 스트립은이 가게 프로젝트를 위해 특별히 개발되었습니다.
헤이그에 Hofstede
Optiek의 내부 마무리의 절반은 개별적으로 그리고 지역에서 생산된 대해서는, 많은 사용자 정의 건설 대신에 과자를 포함한 모든 세련된 컨셉에있는 모든.
The shop as a stage
Very exciting and experimental approaches to shop design
can be observed at opticians as of late. Glasses and sunglasses are fashion
accessories today. All opticians carry a big line of designer brands, and through
individual, imaginative shop design increasingly are creating a unique selling
proposition.
If you enter Hofstede Optiek in the Dutch city of The
Hague, you ask yourself, has the interior perhaps been taken from some fantasy
film. The shop on Hoogstraat recently was completely refurbished. Nowotny
Architecten from Delft were commissioned to design an interior that was to be
completely different from others. The all pervasive organic forms catch the
eye. The interior was finished by the Dutch company van der Plas.
Architect Alexander Nowotny was predestined for the job
of developing an unprecedented design by his “fresh approach”. According to Hofstede, since about 1997 the
optician sector has undergone a metamorphosis to a retail trade that employs
flair and atmosphere to sell. Alexander Nowotny says this is also a response to
internet commerce: over-the-counter businesses must be able to do more today
than sell products; that is to say, they must also take the haste out of buying
and offer a good experience and entertainment. Going out to shop is no longer a
vital necessity, but a leisure activity.
The new Hofstede salesroom had to be both entertaining
and seductive, had to stimulate all the senses without being loud and vulgar.
The concept had to embody the opposite of monotonous, overfilled shop windows
and endless display racks inside. Hofstede shows frames without exception in
display cases, also in the shop window. The products are presented as unique
items, because the customers themselves, of course, would like to be unique and
buy something unique. Most of the frames are locked away and taken out for the
personal consultation with the customer. Self-service only applies to
sunglasses. The customer should be served and be given the feeling that he or
she is a “star”. The shop serves as a stage.
The interior is designed all of a piece. It is a
harmonious composition, a walk-in sculpture. The organically shaped interior
exerts an attraction upon entering it and transports the customer gently
through the room, as it were. Pleasant feelings and associations with the
warmth and security of the interior of a body should be generated. All
load-bearing walls and the ceilings are covered with facing elements. Upon
every movement in the shop, the effect of this fascinating composition of
curved, slanted, rising and falling lines changes as the perspective changes.
The impact is enhanced by the use of mirrors which visually enlarge the room
and seemingly eliminate its boundaries, the walls and ceilings.
Walk-in sculpture
The walkway meanders through the store past the display
cases, its course corresponding to the lines of the floor, ceiling and lighting
design. The customer should move through the shop intuitively. The display
cases are simultaneously integrated into the wall and also the mirrors. Some of
the showcase presentations even move.
The dominant element of shop design is the combination of
white-plastered surfaces and strongly grained zebrano wood surfaces. In
addition, steel, chrome, glass and perspex were used. The floor is made of
white and black ground natural stone, with an admixture of a silver metallic
effect, and looks medium-grey.
In the entrance area the white plaster has been combined
with steel surfaces. Here the open sunglasses display is positioned, designed
to encourage impulse buying. The mid-shop area is lower and more ‘intimate’.
The consultation desks are located here. This area features protective wooden
ceiling and wall panelling and a wall-mounted oval consisting of dark-violet
‘glamour velvet’. Violet leather, violet and naturally warm LED lighting plus
relaxing lounge music enhance the effect. The rear part of the shop reveals a
second, open-sided floor. Images are projected onto the stair construction.
Each consulting desk is equipped with a small flat screen on a pedestal to
provide digital assistance in advisory talks.
The facade of the shop, white marble prior to renovation,
was replaced by a front made of glossy black granite. The ‘Hofstede’ lettering
was milled out and highlighted with LED light. The entrance was repositioned so
that it is now symmetrical to better comport with the classic facade and the
in-shop walkway. The shop window design with its combination of matt and clear
glass, and the perspex cubes behind this, create a visually exciting and
tempting view into the shop, whose strong design is emphasised by its lighting
architecture. Light design and lighting are the products of the Dutch firm
Lagotronics. The lighting uses mostly LEDs. This includes the lighting of the
display cases: colour-changing LEDs have been incorporated into their rear
panels and shelf floors. Much indirect lighting is employed, becoming a part of
the architecture. The 250 LED strips highlighting the floor, ceiling and wall
architecture were developed specifically for this shop project.
About half of the interior finish of Hofstede Optiek in
The Hague was produced individually and locally, all in all a refined concept
including much custom construction instead of confection
Visit the Nowotny Architecten website – Dutch
architect Alexander Nowotny designed
a retail space for an optician/eyewear company in The Hague, Netherlands.
Photography by Raoul Suermondt
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