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빌딩 타워 상가 건축물 인테리어 디자인

Celjska Koca / Arhitektura Krušec 알프스 호텔 목조 목재 방부 목 신축 건축물 설계 인테리어

Celjska Koca / Arhitektura Krušec 알프스 호텔 목조 목재 방부 목 원목나무 침실 신축 건축물 설계 인테리어 디자인 사진

알프스 호텔 "Celjska koča" 건물은 같은 이름을 베어링 스키 실행의 기슭에 노출된 자연 고원에 위치하고 있으며 오래된과 부수고 필요한 산악 오두막을 대체합니다. 객실은 새로운 호텔의 직접 부근에 위치했다.

계곡과 Grmada 바위 언덕쪽으로 트인 전망은 따라서이 기능을 건물의 설계에 만들기, 주어진 위치의 주요 명소를 나타냅니다. 설명 파노라마지도 요소로 모두 인테리어 디자인뿐만 아니라 건축 볼륨의 외부에 제공합니다. 계곡 쪽이 Grmada 언덕 방향으로 "내부 잘라"건물을 보는 동안 자사의 뒷면에, 건물은 기존의 경사의 기하학을 통해 수행합니다. 건물의 건축 특징과 결합 주위의 자연 풍경을 향한 전망을 똑같이 인테리어의 모든 분위기를 만들기에 기여 따라서.

새로운 Celjska koča 위치는 이중 의미를 지니고 : 한편, 기내의 이미지가 한편 동안에, 세기 이상 그들의 좋아하는 여행 하나로서 Celje 주민의 마음에 정신적으로 깊이 배어든되었습니다 , 위치의 인상은 상처없이 주위의 자연 경관과 전망 계곡쪽으로의 아름다움에 반영합니다.

수도는 인식 밸리의 측면에서 볼륨의 그러므로 물질과 의미 오두막은 수십를 통해 획득한의 논리적인 결과이다. 본질적으로, 그것은 강력한 물리적 존재와 인식 알프스 호텔 (스위스 알프스에있는 Kulmhotel 체인 ) 아키텍처, 특히 전통적으로 알파인 아키텍처에 존재의 특징입니다.

새로운 Celjska koča 빌딩 따라서 설계의 프로젝트는 주어진 위치의 설명 이중성을 강조합니다. 밸리에서 도착하자마자, 그것은 물리적으로 주변 경관을 지배하고 풍경에 독특한 기능을 지배 양식, 기능은 완전히 스키 슬로프에서 찾고 Celje 분지의 웅장한 전경을 방법을 제공하는 동안.

특별한 관심을 건물의 지각 구조 설계에게 헌정되었다. 운반 구조는 척추처럼 건물의 중앙을 따라 실행함으로써 모든 남북 무장 콘크리트 바닥에 접시를 지원 코너 콘크리트 기둥으로 제한됩니다. 행사는 조립식이다 완전히에서 만들어진 나무 .

목조 외관이 가장 현대 건설 지침의 결과이지만, 행사의 구조적 디자인은 슬로베니아의 창고를 태워 버려라과 hayracks 건물에 적용된 건설의 가장 간단한 원칙을 epitomizes. 일반 슬로베니아 빌더는 불포화 시간이 오래 가지고 알려진 나무는 조건입니다 날씨 극단 가장 민감한 있습니다. 그것은 가정과 일반 백성 outhouses 항상 더블 레이어를 사용하여 지어졌습니다 이유입니다. 자주 또한 건물의 구조 핵심을 대표 내부 거대한 외관은 가로 나무 laths 시스템 밖으로되었다 추가, 투명 레이어에서 "입고"했습니다. 건물이 허용되는 구성 부품은 여름 동안 그늘에 남아와 추위로부터 신체 보호과 겨울에 눈을 제공했습니다. 외관 사이의 공기 층이과 나무의 모든 요소를 지속적으로 방송을 제공함으로써 내구성을의 확장 나무 .

또한, 수평 laths 사이에 서로 다른 거리에는 호텔 인테리어의 전형적인 분위기를 만들 있습니다. 외부 외관 laths은과 건축가 개별 인테리어 ambiences 설계할 수있는 도구가된다. 드문 디자인 풍경에서 중요한 기능을 지배 대한 방문자의 의견을 지휘하면서 이러한 고밀도 laths 매력없는 자연 경관 기능의 전망을 방지합니다.

새로운 Celjska koča 현대 공간적 개입을 사용하여 통일 계곡으로 그들을 연결 눈에 정도로, 그로 인해 기존의 모든 요소를 존중하여 주변 환경에 통합되었습니다.

The building of Alpine hotel “Celjska koča” is situated on an exposed natural plateau at the foot of the ski run bearing the same name and replaces the mountain cabin which became obsolete and required demolishing. The former cabin was situated in the direct vicinity of the new hotel.

The panoramic view toward the valley and the rocky hilltop of Grmada represents the main attraction of the given location, thus making this feature key to the design of the new building. The described panorama serves as the guiding element both for the interior design as well as the exterior of the architectural volume. On its reverse side, the building carries through the geometry of the existing slope, while the valley side sees the building “cut inside” in the direction of the Grmada hilltop. The views towards the surrounding natural landscape combined with the architectural features of the building thus equally contribute to creating the ambience of all of the interiors.

The location of the new Celjska koča carries a double meaning: on the one hand, the image of the cabin has been mentally ingrained in the minds of the Celje inhabitants as one of their favourite trips for more than a century, while on the other hand, the impression of the location reflects in the beauty of an unscathed natural surrounding and views towards the valley.

The might and recognition of the volume from the valley side is therefore a logical consequence of the substance and significance which the cabin acquired through the decades. Essentially, it is the characteristic of a powerful physical presence and recognition that is traditionally present in Alpine architecture, particularly in the architecture of Alpine hotels (e.g. the Kulmhotel chain in the Swiss Alps).

The project of designing a new Celjska koča building therefore emphasises the described duality of the given location. Upon arrival from the valley, it physically dominates the surrounding landscape and forms a unique dominating feature in the landscape, while the feature completely gives way to the magnificent panoramic view of the Celje Basin when looking from the ski slope.

Particular attention was devoted to the tectonic design of the building. The carrying structure is limited to eight corner concrete columns which run along the middle of the building just like a spinal column and thereby support all the inter-floor armed concrete plates. The façade is completely prefabricated and constructed from wood.

Even though the wooden façade is the result of the most modern construction guidelines, the structural design of the façade epitomizes the simplest principles of construction applied in building Slovene barns and hayracks. The plain Slovene builder has known for a long time that unsaturated wood is most sensitive to extreme weather conditions. That is why the homes and outhouses of common folk were always constructed using a double layer. The inner massive façade which often also represented the structural core of the building was “dressed” in an additional, transparent layer which was made out of a system of horizontal wooden laths. This allowed structural parts of the buildings to remain in the shade during the summer and provided physical protection from the cold and the snow in wintertime. The layer of air between both façade layers provided continuous airing for all wooden elements and thereby extended the durability of the wood.

Furthermore, different distances between the horizontal laths also enable the creation of a typical atmosphere of the hotel interiors. The exterior façade laths become a tool with which the architect is able to design individual interior ambiences. Such dense laths prevent views of unattractive natural landscape features, while the more infrequent design directs visitors’ views towards important dominating features in the landscape.

The new Celjska koča has been integrated into the surrounding environment by respecting all existing elements thereof, sensibly linking them into a unified landscape using modern spatial interventions.

Architects: Arhitektura Krusec
Location: Celje, Slovenia
Authors: Lena Krušec, Tomaž Krušec
Co-author: Vid Kurinčič
Collaborators: Matej Nolda, Miha Volk, Miha Žargi
Investor: Municipality of Celje
Project Area: 1,700 sqm
Project Year: 2005-2006
Construction Year: 2006–2007
Photographs: Miran Kambič



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