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Casa das Histórias Paula Rego / Eduardo Souto de Moura 박물관 신축 건축물 설계 디자인

Casa das Histórias Paula Rego / Eduardo Souto de Moura 박물관 신축 건축물 설계 디자인 사진

카사는 건축가로써 Historias 폴라에 의해 설계 Rego가되었습니다 에두아르 드 Souto Moura . 그 건물은 여기에 현대적인 방법으로 reinterpreted있는 지역의 역사 건축의 단면을 사용합니다. 그것은 색깔 - 수 빨간색과 인정되고 즉시 감사를하기 위해이 피라미드 모양의 건물 콘크리트 건축의 사용 인치

다양한 높이와 크기의 네 날개는, 건물을 만드는 동안 토지는 나무가 이전에 사이트에 존재, 근본적인 요소로 통합됩니다. 건물 자체는 서로로 이어질 임시 전시회 집들 높은 중앙 방을 이리저리 뻗어있는 아르 룸으로 세분화됩니다. 건물의 내부는, 지역 및 서비스 기술의 상단의 전시 공간에 750m2를 가지고 색조 중립에 장식과 대리석과 푸른 회색 포장 Cascais . 건물은 또한 상점을, 푸른 정원과 200 석의 강당에 여는 카페 하우스.

건물의 디자인은 작가의 소원과 유지에 완벽하게 있으며, 그것은 건축가의 선택에 책임이 폴 Rego을 자신했다. 그것은 방문자에게 따뜻한 환영을 줄 필요가 잊고하지 않고, 박물관의 다양한 기능에 대한 모든 요구 사항을 충족합니다.

"Historias와 카사로써, 그것이라 할 수있다 에두아르 드 Souto Moura는 그의 작품되었습니다 지배적 기능의 abstractionism 모뎀 거리를 자신부터 갖고 접근 ' regionalist'거의 채택 및. 그것은, 그러나,이다의 접근을 시도 뒤에 다른 누워 resistante '비판력'의 감각을 방지, 지역주의 포르투갈 1980 년대. 에 대한 박물관이 만든이 있음 Cascais , 쉽게 contextualised에서 매우 구체적인 유형 될 수 규모 사용의뿐만 아니라 일정한 공식 디바이스와 동료 Souto Moura의 유산의 주변 지역에 건축 삽입의 조성 건물 채택 특정 수식을위한, 지리. 라울 리노의 작품에 그것의 가까운 근접 따라서 의지하지 않고, "남부"풍경에 설정되어있는 모든 장식 불필요하거나 그림 하지요. "

오래된 모델 ""중 하나를 반복, 사실은없이 "현대 건축"이 박물관에있는, Souto Moura의 양식을 개발 "- 아이디어와 유지에서 자신의 과학적 자서전에서 알도 로시에 의해 옹호 -에서 시대를 초월한 전형을 evoking 도시 도해법 : 타워, 등대, 사일로, 굴뚝, 팔라시오 드 신트라의 프로필을 정의하는 것과 같은. 하나는이 박물관을 설명하면, Souto Moura 또한, evoking, 라울 리노의 궁전의 발음 지붕, 또는 "거주 굴뚝"의 개념을 언급되는, "비유"를 계속한다면 그것은, 그러므로 놀라운 아니라는 부엌에의 Alcobaca_의 수도원은, 사실은 최상의 해석에서, 카사의 신발은 Historias "historicist"프로젝트의 일환으로 확실히 Souto Moura의 가장 추종자 신실하고 혼란 그의 가혹한 비평가를 놀라게하는 조건을 볼 수 있습니다. "

The Casa das Historias Paula Rego was designed by the architect Eduardo Souto de Moura. The building makes use of certain aspects of the region’s historical architecture, which is here reinterpreted in a contemporary way. It can be immediately recognised thanks to its two pyramid-shaped towers and the red-coloured concrete used in its construction.

The land and trees which previously existed at the site are incorporated as fundamental elements, while four wings, of varying heights and sizes, make up the building. The building itself is subdivided into rooms which lead into one another and are laid out around the higher central room which houses the temporary exhibition. The building’s interior has 750m2 of exhibition space, on top of the technical and service areas, and is decorated in neutral shades and paved with the blue-grey marble of Cascais. The building also houses a shop, a café which opens onto a verdant garden and an auditorium with 200 seats.

The building’s design is fully in keeping with the artist’s wishes, and it was Paul Rego herself who was responsible for the choice of architect. It meets all the requirements for a museum and its various functions, without forgetting the need to give visitors a warm welcome.

“With the Casa das Historias, it can be said that Eduardo Souto de Moura has adopted and almost ‘regionalist’ approach, distancing himself from the modem abstractionism that has been a dominant feature of his work. It is, however, an uncritical regionalism, that avoids the sense of ‘resistante’ which lay behind other attempts at the approach in Portugal in the 1980s. In this museum created for Cascais, Souto de Moura associates certain formal devices with a legacy of architectural composition, adopting specific formulas for the building’s insertion in the surrounding area as well as a use of scale which can be easily contextualised in a very specific type of geography. Its close proximity to the work of Raul Lino is therefore set in a “Southern” landscape, without resorting to any unnecessary decorative or picturesque frills.”

“With this museum, Souto de Moura develops a form of “modern-day architecture” without, in fact, repeating any of the “old models” – in keeping with the ideas defended by Aldo Rossi in his scientific autobiography – evoking timeless archetypes from urban iconography: towers, lighthouses, silos and chimneys, like the ones that define the profile of the Palacio de Sintra. It is therefore not surprising, if one continues the “analogy”, that, when describing this museum, Souto de Moura also mentioned the pronounced roofs of Raul Lino’s palaces, or the idea of an “inhabited chimney”, evoking that of the kitchen in the monastery of Alcobaca_ In fact, in its best interpretation, the Casa das Historias can be seen as a “historicist” project, a condition that will certainly surprise Souto de Moura’s most faithful followers and confound his harshest critics.”

Architects: Souto Moura Arquitectos
Location: Cascais, Portugal, 포르투갈
Project Team: Sérgio Koch, Ricardo Prata, Bernardo Monteiro, Diogo Guimarães, Junko Imamura, Kirstin Schätzel, Manuel Vasconcelos, Maria Luís Barros, Pedro G. Oliveira, Rita Alves, Sofia Torres Pereira, Susana Monteiro
Structural and Mechanical Engineers: AFAconsult
Project Year: 2008
Video & Photographs: Vítor Gabriel

Casa das Histórias Paula Rego in Cascais, Portugal . Eduardo Souto de Moura from Vítor Gabriel on Vimeo.



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