아파트 짓기 홈 거실 서재 주방 부엌 침실 방 화장실 욕실 신축 건축물 설계 실내 인테리어 디자인 사진 Apartment Building in Luxembourg / Metaform Architects
우리 프로젝트의 프레임 워크 내에서, 건축과 예술이 나란히 발견하고 얽혀 버린이며, 공통의 언어, 친밀한 동시에, 흥미로운 생생한 및 동적, 아직 만들어 시너지 효과를 만들기 위하여 확장하고 서로를 완료 환영과 친절한 앙상블. 예술과 건축의 관계에 대한 반성은 룩셈부르크어 아티스트 스모의 참여로 만든 컨셉의 일부입니다.
'포스트 그래피티 "의 시대는 많은 쓰레기가 인정하는 경우에도 도시의 필수적인 부분이 되었기 때문에 그것은 도시 경관의 진화에 링크된 반응이다. 스모는 자발적으로 자신의 예술, 갑자기 ... 지어진 공간에 통합되어 하나가 '포스트 그래피티 "되는 고려할 수있는 방법으로 자신의 작품과 함께 바닥에서 천장으로 공간을 커버. 아키텍처는 특유의 그림과 아파트 loggias의 배경에 항상 노란색, 오렌지색과 붉은 구름과 걸쳐 볼륨 밑에 시간에 자신을 드러내 예술 방법을 주었다.
예술은 예술가에 의해 만들어진 유기 스케치와 편심 색상으로 방법을 제시 "하락"것 같습니다 공간이 정식으로 게임을 강조합니다. 이 협력은 앞으로 우리의 건축 풍경과 예술적 해석의 발전 사이의 균형의 존재 아이디어를 넣는다.
건물의 모놀리식 측면 강력히 자사 양식에서뿐만 아니라 사용되는 물질에 의해 인근 건물을 반대합니다. 이 프로젝트는 단순하고 순수한 볼륨 병렬 배치의 특징 독특한 개체로서 자신을 소개합니다.이러한 포부는 인근 건축물의 진부함에서 건물을 설정하는 야망 때문이다. 일반적으로 주변 아키텍처에서 하나가 다른 바닥과 지붕에 사용되는 재료의 명확한 구별을 볼 수 있습니다, 말하기.
이번 공사에서는 독특한 소재의 사용, 블랙 반짝 압출 금속은 그것을 자사의 모놀리식과 조각 문자를 제공합니다. 하루 동안 날씨가 좋은 때, 그것은 날카로운 모서리와 함께 이웃 건물의 흡수 재료 (예 : facades의 석고 등)과 강한 대조를 만든 따뜻하고 강렬한 색상을 제공합니다.
더 황량한 날씨 동안 그것은 하늘의 색깔로 병합합니다. 밤에, 그것 자체가 도시의 불빛과 지나가는 차량에 의해 조명, 그리고 때로는 그것이 작가의 작품 자체를 조명 수 있습니다로서 더 은밀한입니다. 슬라이딩 패널 주민들이 자연 환경과의 관계에있을 수 있습니다. 본되고거나 보지 않고 몰래 보는? 야망은 아파트를위한 최대 유연성 및 광도를 만들기 위하여 순환 공간에서 건물의 세 facades를 해방하는 것이었다. 좁음과 토지 부분의 미소는 4 다르게 크기 및 개별 아파트의 발전을 격려.도로, 친밀의 결과 부족과 햇빛에 약한 노출 근접을 고려, 우리는 차고를 위해 지하를 사용하는 아이디어를 선호.
1 층, 2 베드룸 80 평방 미터의 아파트는 세 가족을 위해 설계되었습니다. 따라서 객실은 친밀성을 보장함과 웰빙을 위해 건물의 뒤쪽에 격리됩니다. 열린 공간, 도로쪽으로 방향입니다. 2 층, 빌딩의 3 측면에서 1m 오버행 덕분에, 우리는 각각 47 및 48 평방 미터를 두 스튜디오를 구축하는 제안했습니다. 이들이 아이들없이 젊은 커플이 될거 같습니다. 공간의 나머지 가구를 사용하여 구성되어 반면, 전용 욕실이 다른 기능을 지정, 벽으로 구분된 아파트 좁음을 고려. 3 층에 우리는 115 평방 미터 이중 아파트 건너와. 튼튼한 전체가 유리로 된 천장은 북쪽으로 지향 주방과 식당까지 얻을 수있는 햇빛을 보장합니다.
건축가 : Metaform의 건축가
위치 : 룩셈부르크 시, 룩셈부르크
계약자 : 인해 Immo
정적 엔지니어 : 잉카 문명
낙서 : 스모
사업 년도 : 2011
사업 면적 : 370 평방 미터
사진 : 스티브 troes
fotodesign
Apartment Building in Luxembourg / Metaform Architects
Within the framework of our project, architecture and art are found side by side, are entangled, extend and complete each other in order to create a common language, a synergy which creates an intriguing, vivid and dynamic, yet at the same time intimate, welcoming and friendly ensemble. The reflection on the relation between art and architecture is part of the concept created with the involvement of the Luxembourgish artist SUMO.
It is a response linked to the evolution of the urban landscape because the era of the “post-graffiti”, even if many refuse to admit, has become an integral part of the city. Sumo voluntarily covered the space from the ground to the ceiling with his artwork in such a way that his art, which one can consider being “post-graffiti”, is subtly integrated in the built space. Architecture gave way to art which reveals itself at times under the overhanging volumes with yellow, orange and red clouds, at times in the background of the loggias of the apartments with its peculiar figures.
Art emphasizes this formal game of the spaces that seem to have “slid” to give way to the organic sketches and eccentric colors created by the artist. This cooperation puts forward the idea of the existence of equilibrium between the development of our building landscape and the artistic interpretation.
The monolithic aspect of the building strongly opposes the neighboring building by its form as well as by the materials used. The project presents itself as a unique object characterized by the juxtaposition of simple and pure volumes. This aspiration stems from the ambition to set the building off from the banality of the neighboring architecture. Generally speaking, in the surrounding architecture one can see a clear distinction of the materials used for the different floors and the roof.
In this construction the use of a unique material, black shiny extruded metal, gives it its monolithic and sculptural character. During the day, when the weather is nice, it delivers a warm and intense color, which, with its sharp corners, creates a strong contrast with the absorbing materials of the neighboring buildings (such as the plaster of the facades).
During more bleak weather it merges with the color of the sky. At night, it is more discreet, as it allows itself to be illuminated by the city lights and the passing cars, and sometimes it illuminates the artist’s artwork itself. Sliding panels allow the residents to be in relation with their environment. Seeing without being seen or being seen without seeing? The ambition was to free the three facades of the building from the circulation spaces in order to create maximum flexibility and luminosity for the apartments. The narrowness and the exiguity of that part of land encouraged the development of 4 differently sized and individual apartments. Considering the proximity to the road, the resulting lack of intimacy and the weak exposure to sunshine, we preferred the idea to use the ground floor for the garages.
On the first floor, a two-bedroom 80 sqm apartment is designed for a family of three. Thus, the rooms are isolated at the back of the building in order to ensure intimacy and well-being. A open space, is oriented towards the road. On the second floor, thanks to a 1m overhang on 3 sides of the building, we suggested building 2 studios, 47 and 48 sqm respectively. These seem destined for young couples without children. Considering the narrowness of the apartments only the bathrooms are separated by wall whereas the rest of the space is structured using furniture, assigning the different functions. On the third floor we come across a 115 sqm duplex apartment. A sturdy all-glass ceiling ensure the sunshine to get through to the north-oriented kitchen and dining room.
Text provided by Metaform Architects
Architects: Metaform Architects
Location: Luxembour-City, Luxembourg
Contractor: Immo Due
Static Engineer: INCA
Graffiti: SUMO
Project Year: 2011
Project Area: 370 sqm
Photographs: steve
troes fotodesign
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